22.7.11

פתרון אפשרי לבעיית הוירוסים של אנדרואיד

כל כמה שבועות אנו מתבשרים שוירוס נוסף תקף חנויות יישומים בסין ורובנו שלא מרגישים את הצורך לגנוב יישומים שעולים 5 שקל לא ממש עדיין מרגישים מאויימים. כל אפיזודה כזו גורמת לבעלי אייפון להתרברב בצדק על האמינות והיציבות של האפסטור של אפל עם הסינונים והבדיקות שלה, וגם מערערת את הביטחון של חברות להשתמש באנדרואיד לצרכים עיסקיים.
אני כבר יותר משנה טוען שגוגל יכולה להרשות לעצמה לבדוק את היישומים שלה אם רק רצתה, אנחנו יודעים שהצוות של אפל לא כזה גדול.
עכשיו אנו שומעים ממספר מקורות שחברת Lookout (יצרנית של אנטי וירוס ותוכנת איתור מכשירים לאנדרואיד)
בנתה API לאנטי וירוס שלה עבור חנויות יישומים. זה אומר בעברית שאם גוגל או אמזון רוצים הם יכולים להתקין את המוצר שלה ולסרוק כל יישום שעולה למרקט ולוודא שהוא לא מזיק הרבה לפני שהוא מגיע לטלפון שלנו.
כמובן שזה אינו פיתרון לכל אלו שמורידים תוכנות פרוצות, אבל הם באמת לא הבעיה של גוגל, בדיוק כמו ב-PC מי שמתקין תוכנה פרוצה יודע שהוא עלול לאבד את כל הנתונים שלו או להסתכן בגניבת זהות. זה במיוחד מסוכן בטלפון כאשר כרטיס האשראי שלך מחובר לחשבון גוגל שלך עבור המרקט.
נקווה שגוגל תקנה את הפיתרון מ- Lookout או שתקנה חברת אבטחה ותיישם פיתרון בעצמה.
אחרי שראינו שאפילו מערכת ההפעלה של אפל למחשבים מתחילה לקבל אייומים אמיתיים זה די ברור שאי אפשר להקים מערכת מחשוב פופולרית יותר מבלי להגן עליה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה