13.7.11

סקירה: Galaxy Pro סמארטפון לעסקים



בעולם המודרני של סמארטפונים בד"כ נהוג לחשוב שמה שיותר מהיר יותר טוב, אנשים שוכחים שבמקור הסמארטפונים היו טלפונים שכוונו אל אנשי עסקים שנוסעים הרבה לחו"ל ועיקר השימוש שלהם הוא דווקא המקלדת לצרכי SMS או אימיילים וגישה למשאבים ארגוניים ופה ושם שימוש סולידי במצלמה יותר לשם תיעוד הרגע מאשר לצילום אומנותי. החברה ששלטה ללא עוררין בשוק הזה היתה Research in motion עבור מנהלים בכירים טלפוני הבלאקברי שלה היו כמעט בלעדיים בשוק במשך שנים ארוכות, RIM מספקת שירותי דוא"ל ארגוני והצפנה חסרת תקדים ובנוסף סיפקה טלפונים שכולם היו בפוקוס על מקלדת פיזית שניתן להקליד כמות גדולה מאד של טקסט ומראה ששידר שזה טלפון ללא משחקים אלא רק ביזניס.



בשנים האחרונות חלה תפנית מסוימת עם הפיכת הסמארטפון למכשיר שמצופה להריץ אפליקציות עשירות ולצלם כמו שצריך מבלי לוותר  על שירותי גישה מאובטחת לדואר הארגוני.
בהדרגה החלה נטישה הדרגתית של בלאקברי לכיוון של אייפון ואנדרואיד כי ההבדל בין שימוש פרטי לעסקי הולכת ומיטשטשת, המשתמש העיסקי רוצה סמארטפון שהוא יוכל גם לעדכן את הפייסבוק שלו וגם לשחק אנגרי בירדס כאשר משעמם לו. כאשר הוא בסוף שבוע עם הילדים הוא רוצה גם להיות מסוגל לתת להם טלפון ביד עם משחק צבעוני שיעסיק אותם עד שהמשפחה תגיע לפארק או לחוף הים.
 יתרון האבטחה של בלאקברי עדיין קיים אבל ארגונים לא מצליחים להילחם ברצון של העובדים למכשירים עם שימושים פרטיים והרבה חברות ענק היום תומכות ב- Bring your own לגבי טאבלטים וסמארטפונים. מחלקות IT בכל העולם נאבקים מצד אחד לתמוך בגישה של כל המכשירים האלו ומצד שני לשמור על אבטחה מינימלית.
אם מובילי המרד היו אנשי מחשבים אז ניחא, אבל המשתמש עם המכשיר הכי מתקדם היום הוא המנכ"ל. אני אישית מכיר מנכ"ל אחד שהודיע למחלקת המחשוב שלו שהם יתמכו בטלפון החדש שלו או שהוא יחליף אותם במקום את הטלפון.
גם מוטורולה וגם סמסונג זיהו שזה הזמן להתחיל לפנות גם לפלח שוק העסקי שרוצה תכונות בלקברי אבל מבלי לשלם מאות שקלים בחודש, שרוצה יכולות של סמארטפון מודרני כולל משחקים אבל עם מקלדת פיזית נוחה שניתן להקליד בה כמויות גדולות של טקסט. אל השוק הזה פונה הגלקסי פרו.



חומרה:

  • מסך -  מסך-2.8 אינץ' TFT ברזולוציה של 240*320 עם 256K צבעים
  • מקלדת -  חיצונית מלאה כולל חיצים לתנועה במסך
  • מעבד - מעבד במהירות שעון של 800 MHZ
  • זיכרון -  512 מגה שמתוכם כ-160 ליישומים
  • סוללה - 1350 MAH עד ל-11 שעות דיבור.
  • GPS - קיים 
  • משקל 106 גרם (חלק מהאתרים מדווחים פחות אבל זההנתון מסמסונג עצמה)
  • מצלמה QVGA שמצלמת 240*320 וידאו ו- 3 מגה עם אוטופוקוס לצילום סטילס וגם צילום פנורמי.
  • קרינה - 0.599 לראש לפי השיטה האירופית.
  • אלחוטי תקן N
 מכיוון שהמכשיר זמין במרכזי השירות של חברת פלאפון במחיר אטרקטיבי של 59.90 ש"ח לחודש (כפול 36 חודשים) זה די ברור שזה לא מכשיר שבא להתחרות בביצועים מול גלקסי אס 2, למרות נתוני פתיחה טכניים לא מרשימים ובגלל המסך הקטן וכמות הצבעים המעטה המכשיר פשוט טס ומגיב כמו הסמארטפונים הכי מהירים שיש. המקלדת שלו נוחה והוספה של החיצים למקשים נותן יכולת ניווט מושלמת לטקסט, הדברים שחשובים ללקוח עסקי שמחפש מכשיר לעבודה נטו הם תגובות מהירות, זמן סוללה טוב ומקלדת נוחה לשימוש מאסיבי. הגלקסי פרו מספק תגובות מצוינות, זמן סוללה בינוני ( יום עבודה מלא אבל לא הרבה יותר) ומקלדת נוחה וגדולה שניתן להקליד בה כל היום. למרות שהמסך מגיע בטכנולוגית  TFT הופתעתי מאד עד כמה קל היה לקרוא עליו טקסט באור יום מלא. סמסונג בחרו בדיוק את התצורה שבה הוא יהיה זול ועם זאת שמיש עבור המנהל בשטח שחייב לקרוא את האימיילים שלו באור יום. המסך עובד קבוע עם קריאה לרוחב שזה די ייחודי לסמארטפון. הספיקר שלו מצוין, שמעתי בו מוזיקה בהנאה רבה, באוזניות הממשק של סמסונג יודע לדמות סאונד של 5.1 ערוצים.  הוא מגיע עם רדיו FM שמצריך אוזניות שישמשו כאנטנה ועם ממשק נוח לשינוי תחנות. כל המבנה של המכשיר הוא מאד פלסטיקי ומרגיש כמעט כמו צעצוע אפילו זול, לא ממש משדר יוקרה. המכשיר מסופק עם מתאם ממיקרו SD ל-SD מה שמאפשר בנוחות להעביר קבצים דרך קורא כרטיסים. גם האוזניות המצוינות וגם הנרתיק שמסופק איתו נותנים תחושה שסמסונג יודעת שמנהלים לא אוהבים לקנות מכשיר ואז לחפש לו אביזרים ואיבזרו את המכשיר כמעט בכל דבר שתצטרכו לשימוש שוטף.









תוכנה:


הגלקסי פרו מגיע עם טאצ'וויז 3 ששייך לשנתון של הגלקסי אס 1 ועם פרויו שגם נראה קצת לא מעודכן, מצד שני בגלל הנתונים הפיזים שלו הוא לא צריך הרבה יותר. אף אחד לא הולך לערוך סרטים או תמונות כמו שניתן בגלקסי אס 2 במסך של 2.8 אינץ'. הוא מגיע עם חבילה של יישומים של חברת פלאפון שכוללות ניווט, מוזיקה ויישומים מהפורטל של פלאפון. ניתן כמובן להוריד מהמרקט כל יישום אבל עם 256K צבעים בניגוד ל-16 מיליון שיש בגלקסי אס 2 מרבית המשחקים לא ייראו במיטבם ועדיף להתמקד בדברים כמו אנגרי בירדס ודברים דו מימדיים אחרים.
המכשיר כמו שציינתי מגיע עם פרויו אבל בגרסה 2.2.2 שכוללת את תיקוני האבטחה הקריטיים של גוגל שיצאו אחרי ההשקה של פרויו. הכרטיס של 4 גיגה נותן מקום לצילומים וצילומי וידאו ומעט מוזיקה מי שירצה יותר יצטרך לרכוש כרטיס נפרד.

צולם עם הגלקסי פרו

צולם עם הגלקסי פרו

צולם עם הגלקסי פרו


 מצלמה:

 מצלמה של 3 מגה פיקסל וצילום וידאו של 240*320 הם נתונים שמתאימים לטלפון מ-2007 אמנם המסך לא מציג יותר אבל לרוב אנחנו מצלמים כדי להעביר למחשב ולא כדי לצפות בתוך המכשיר. כדי להשאיר את העלויות שלו כמכשיר לכל כיס לא ניתן היה לצייד אותו בסנסור מתקדם אבל היית מצפה ליותר מסמסונג  שידועה באיכות המצלמות שלה יחסית לסלולר. ניתן לצלם בפנורמה ועוד כמה סוגים חביבים של תוכניות צילום שאנו מכירים מהגלקסי אס 1 אבל אני מעריך שמי שיקנה את זה יותר ישתמש בו לתיעוד מקרי במשרד או לצילום מסמכים.




 התחרות:

נתונים ומחירים מאתר פלאפון ופרסומים שיווקיים


הגלקסי פרו מגיע בעצם ללא מתחרים אמיתיים בשוק הישראלי ולכן מספק יתרון יחסי לפלאפון, הבלקברי החדש מהיר יותר ובנוי הרבה יותר טוב ועם מצלמה מצוינת אבל יקר יותר מאשר אייפון בחלק מהמקרים, ורץ על מערכת הפעלה מיושנת שלא מאפשרת את כל היישומים שיש באפסטור של אפל או המרקט של גוגל. הדגמים הישנים כמו ה- Curve מגיעים עם נתונים פשוט מבישים ואילו הדגמים של הבולד עולים יותר וזה לפני החבילת דטה שכוללת חו"ל שאיתה כבר מטפסים בעלות החודשית לשמיים. בעולם המתחרה שלו הוא בעיקר הדרויד פרו שמגיע עם נתונים גבוהים יותר משמעותית אבל גם עולה הרבה יותר או הנוקיה E5 שלא נרחיב עליו את הדיבור. אם אתה מחפש סמארטפון עסקי עם עלות חודשית באזור ה-60 שקל הוא מועמד מעולה, אם אתה יכול להרשות לעצמך מכשיר איכותי יותר כמו הבלאקברי בולד 9780 והיישומים של המרקט לא מענינים אותך הבולד טוב יותר. הבולד גם בנוי עם מתכת ומרגיש כמו מכשיר יוקרתי בלי הפלסטיקיות החביבה על סמסונג.



לסיכום:

הגלקסי פרו הוא רכישה די טובה למנהלים שהם לא חסידי הטכנולוגיה הכי מתקדמת ולא מחפשים את המסך הכי מרהיב או את הנתונים הכי גבוהים, הוא קל מאד, קטן ונכנס לכל כיס בלי להכביד. הוא מגיב מצוין למרות נתונים לא מדהימים, המקלדת שלו נוחה מאד והוא נותן לך את הגישה ליישומים במרקט של גוגל מה שהחברה עם הבלאקברי יכולים רק לחלום עליהם. כמובן שכל היישומים של הבנקים וכל שאר היישומים הישראלים שיגיעו אחרי ההשקה של הגלקסי אס 2 עוד יעמיקו את היתרון שיש לאנדרואיד בשוק הישראלי על בלקברי. אנחנו בדרך לעולם שבו מיקרוסופט גוגל ואפל ישאירו כנראה רק פירורים ל-HP ובלקברי, עדיף כבר להתרגל לאנדרואיד ולהשקיע ביישומים שלו זמן וכסף. אחרי הכל יש סיכוי טוב שכל שנה שתעבור המכשירים העסקיים של אנדרואיד רק ישתפרו ובלקברי תלך ותרד ברלוונטיות שלה.

3 תגובות:

  1. יואב: לקחתי את המחירים מאתר פלאפון עצמו

    השבמחק
  2. מספר שאלות
    1. האם למכשיר יש יכולת TOUCH - כולל מתיחה וכווץ, ואם כן איך ה מגיב
    2. איך נראית / מרגישה הגלישה של המכשיר באינטרנט

    השבמחק
  3. 1. כן
    2. המסך קטן ועם מעט צבעים לכן חוויית גלישה מוגבלת מאד.

    השבמחק