11.8.13

גוגל משיקה את ה- Android Device Manager


גוגל השיקה בזמן האחרון כמה שירותים שלא ליוותה אותם הכרזה מפוצצת, בין אם זה כדי לא להעיר את שד הפרטיות ממנוחתו או בגלל שזה לא מספיק מרכזי בעיניהם ורק חלק מהאבולוציה של אנדרואיד.
אחד מהשירותים הללו הוא ה- Android Device manager שהאתר שלו נמצא כאן  .
זה בעצם שירות מקביל לשירות של אפל שנקרא Find my iPhone . השירות מאפשר לבעלי המכשיר להפעיל את הצלצול גם אם המכשיר על מצב רטט או "שקט" והוא מאפשר בעת חירום גם למחוק לגמרי את המכשיר כאילו שנכנסתם למכשיר והפעלתם את Reset to factory defaults .
אז בפעם הבא שתשכחו מתחת לספה את הטלפון תוכלו לגרום לו לצפצף.
ניתן להפעיל את השירות בשתי צורות: הראשונה היא לגלוש אל האתר שקישרתי מקודם ולבחור להפעיל את השירות או להיכנס לאפליקציה של Google settings בטלפון ושם להיכנס לקטגוריה החדשה של Android Device manager .






כמובן שבשביל שהאתר יוכל להפעיל את שירותי המיקום וליצור קשר עם המכשיר אתם חייבים להפעיל את שירותי המיקום של גוגל במכשיר כל הזמן. במכשירים עם גרסה מעודכנת של 4.3 שירותי המיקום צורכים מעט מאד מהסוללה ולמעשה אפילו עם השירות הזה מופעל הנקסוס 4 שלי מחזיק הרבה יותר מאשר הוא החזיק עם גרסה 4.2.2 ללא שירותי מיקום.
אז כנסו להגדרות ושם תחת Location תפעילו  את שירותי המיקום.




מקום נוסף הוא באותה אפליקציה של Google settings יש גם קטגוריה של Location וגם שם יש לאפשר לאפליקציות של גוגל גישה למיקום שלכם.

השירות הוא שירות יעיל ונוח ומעלה רמה את האבטחה הבסיסית של אנדרואיד. יש בפליי סטור של גוגל כמה יישומים שמספקים שירותים דומים כבר הרבה זמן. היישומים של של Lookout ו- cerberus עושים את אותו דבר ויותר. עם זאת לטעמי עדיף לצמצם את כמות הגורמים שאני צריך לסמוך עליהם עם גישה כזאת אינטימית למידע שלי. על גוגל אני חייב לסמוך אז למה לא להשתמש במוצר שלהם?
אם גוגל באמת רוצה לדעת היכן אני לא תהיה לה בעיה בכל מקרה.
גוגל מצידה כמובן חוץ מהרצון לעזור ולהשתוות לאפל גם חיפשה כנראה דרך לגרום לכולנו להפעיל את שירותי המיקום לצרכיה שלה.
בעיני לראשונה היא עושה את זה נכון. במקום בעקיפין ובהפעלה של שירותים שיש לבטל היא בחרה בשקיפות. גוגל מצידה נותנת למשתמש ערך מוסף ותמורה הולמת והוא מצידו בשמחה יחלוק איתה את המיקום שלו.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה