2.8.13

מוטורולה משיקה בארה"ב את ה- Moto X

תמונה מהערוץ הציבורי של גיא קוואסקי בגוגל פלוס https://plus.google.com/u/0/+GuyKawasaki/posts

כל מי שקורא וותיק שלי יודע שאין בי הרבה אהבה למוטורולה, במשך שנים מוטורולה התנהגה כאילו שהשוק המערבי היחיד שמעניין אותה זה האמריקאי, וגם בתוכו היא השקיעה בעיקר בחברת Verizon וקצת בספרינט וכמעט כלום בשאר.
הגיע השינוי הגדול, גוגל רכשה את מוטורולה. החברה הצעירה, האידאליסטית ותומכת קוד פתוח רכשה את החברה הזקנה וחסרת הגמישות שנעלה את המכשירים שלה בהיסטריה והתעלמה מרצון הלקוחות. מוטורולה התייחסה לאירופה והמזרח התיכון כאל שווקים לא מענינים שגם אם היא שלחה אליהם מכשירים זה תמיד היה באיחור לא אופנתי עד כדי כך שהמפרט כבר היה מיושן.
התקווה הגדולה היתה שהנה גוגל תרענן אותם והכל ישתנה.
בהתחלה טענו כולם שטלפונים מפותחים לאורך שנה ונרגיש את השינוי רק אחרי כמה סדרות של מכשירים ולא מייד. אז הנה הרצנו במהירות כפול 16 את הסרט ליולי 2013 והנה מוטורולה מזמינה את כולם לארוע השקה וההייפ התחיל להשתולל בבלוגוספרה כאילו שמינימום אפל עומדת להכריז על טלוויזיה חדשה.

אתמול היתה ההשקה ומראש משהו כבר הרגיש לא כמו שצריך, מוטורולה בחרה לא לתת הצגה של המכשיר על במה עם מצלמות ושידורים חיים אלא להסתפק בתדרוכים ומסיבות עיתונאים.
לאט לאט החלו לדלוף הפרטים על המכשיר. בהתחלה על הפקודות הקוליות שמאפשרות לתפעל את המכשיר ללא מגע ידיים ושהוא יאזין לנו כל הזמן (לא מרגיש לי כמו בונוס אבל ניחא) ואחרי זה על סוג של שומר מסך מתוחכם שמציג רק מידע רלוונטי במסך כדי לחסוך סוללה.

המכשיר מגיע עם מסך ברזולוציה של 720P  למרות שהטלפונים המובילים בשוק כולם מגיעים עם 1080P. הסמנכ"ל של מוטורולה מתראיין לאתר The Verge ואומר להם שמכיוון שלדעתם אין הרבה הבדל אז הם בחרו לא לתת את המסך הטוב ביותר כי חבל על הסוללה.
המוטו איקס מגיע עם מעבד עם ליבה כפולה לתפקודים הרגילים  ושני מעבדי משנה קטנים רק לפקודות הקוליות ומשימות מאד קטנות. כאשר שוב אצל המתחרים יש מעבדים עם 4 ליבות מדור הרבה יותר מתקדם ועם ארכיטקטורה מודרנית יותר.
המוטו איקס מפצה עם מעבד גרפי מעולה ולכן נותן תוצאות יפות במבחני ביצועים. למרות שהמסך הוא 4.7 לעומת 5 אינץ' בגלקסי אס 4 המוטו איקס שוקל בדיוק כמו המתחרה מקוריאה.
כלומר המימדים קטנים יותר אבל הטלפון לא קל יותר.

למוטו איקס אין שום דבר במפרט שירגש מישהו שמחפש את הטוב ביותר והמהיר ביותר.
אז קיווינו שאולי הם בחרו מפרט בינוני כדי לתת מחיר שובר שוק כמו הנקסוס 4 נכון?
המוטו איקס מוכרז לאכזבתנו עם מחיר רגיל של 200$ בהתחייבות לחוזה של שנתיים. אז גם בגזרת המחיר אין חידוש מלהיב.
או קיי אז הגענו לתקווה האחרונה, מכיוון שמוטורולה היא חברת בת של גוגל אז בטח נקבל מכשיר עם אנדרואיד נקי ועדכונים מיידים נכון? אז זהו שלא. יש עליו תוכנות של AT&T כמו כל טלפון אחר גם אם קצת פחות. מה שאומר שנצטרך לחכות שמוטורולה כמו סמסונג ו-HTC תוציא מוטו איקס Google edition שלפחות לכותב שורות אלו נשמע קצת מגוחך. היכן הערך המוסף? המוטו איקס אפילו לא מגיע עם אנדרואיד 4.3 אלא עם הגרסה הקודמת של 4.2.2 אז אפילו כאן אין בונוס.




כמה שעות אחרי כן אנדרואיד סנטרל מפרסמים שבשיחה עם הסמנכ"ל של מוטורולה הוא אמר להם שכנראה אין למוטורולה כוונה לשווק את המכשיר באירופה ושיהיה לאירופה במועד מאוחר יותר דגמים אחרים.
כלומר שוב מוטורולה "שמה פס אחד ארוך" (לפחות ככה זה מרגיש גם אם הם לא אומרים שום דבר כזה) על אירופה והמזרח התיכון, משאירה אותם מאחורה תוך הבטחות בקול רפה להתייחסות עתידית במועד לא מוגדר. אחרי ששבוע שעבר היא הכריזה על 3 טלפונים מסדרת הדרואיד  לורייזון ועכשיו את המוטו איקס לשאר האמריקאיות אין לה עדיין מה להצהיר לאירופה בכלל ובריטניה בפרט.

לסיכום נגיד שהמוטו איקס לא עמד בהייפ, מוטורולה לא הפגינה שום שינוי מלהיב כתוצאה מהחיבור עם גוגל, הגימיק היחידי שיש למכשיר הזה זה הרצון של גוגל להקליט את חיינו עד אינסוף רק כדי שנוכל להגיד לדפדפן שלנו "הי כרום" ולטלפון שלנו "או קיי גוגל נאו" (או משהו כזה) ולמשקפיים שלנו "או קיי גלאס". במקום שחס וחלילה נרים את היד מהכיס או נלחץ על כפתור רק נדבר. בקרוב כולנו נראה כמו השמנים מ- Wall-E. אני לא אתיימר להיות מאה אחוז אובייקטיבי כי התאכזבתי בעבר הרבה ממוטורולה אבל באמת קיוויתי שמהחיבור עם גוגל יגיע משהו באמת מלהיב ושוב התאכזבתי.
נקווה שאו שגוגל תנער אותם או שימכרו אותם, אין מקום לשמרנות וקפיאה על השמרים תחת המטרייה של גוגל.

אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה