29.8.13

Windows Phone 8 גרסת AMBER מגיעה לנוקיה לומיה 920


אחרי שחצי עולם כבר קיבל את העדכון המיוחל לגרסת AMBER/GDR2  סוף כל סוף העדכון החל השבוע לחלחל גם למדינות שנוקיה לא שמה בראש סדר העדיפויות וזה נותן לנו מבט ראשון לפונקציות החדשות.
העדכון לאמבר (או 8.0.10328.78* ) מגיע בשתי רמות, העדכונים של מיקרוסופט למערכת ועל הדרך נוקיה ואחרות קופצות על העגלה ומוסיפות דברים שלהן, או כאלו שהצריכו את התשתית ממיקרוסופט או כאלו שפשוט היו בתור אצל נוקיה ושוחררו יחד עם העדכון הנוכחי.
הלומיה 920 היה טלפון מעולה עוד לפני העדכון לאמבר, הסיבה היחידה שלא סקרתי אותו היתה שהצפיות על הסיקור שלי לאטיב אס היו כל כך מעטות שאפילו המשפחה שלי לא קראה את הסיקור (סקירה - Samsung Ativ S הטלפון החדש מבית סמסונג ומיקרוסופט) אי לכך הבנתי מכם את הרמז ונטשתי את WP8 לאנחות.
אז תשאלו: למה אתה חוזר ומדבר על המערכת הזו? אני חושב שחלק מהעדכונים של אמבר יכולים לגרום לחלק מהאנשים לשקול שוב את המערכת הפעלה של מיקרוסופט.
נוקיה עשתה מאמצים אדירים בעצמה לכסות את החורים הענקיים בפורטפוליו של התוכנות של מיקרוסופט ולפחות בחלק מהמקרים עשתה עבודה מעולה.
נתחיל מהתרומה של מיקרוסופט לאמבר.



שיפורים של מיקרוסופט בגרסת אמבר:

  • תמיכה מלאה יותר בגוגל - אחרי ריב מתוקשר על נושא התמיכה ב- Exchange active sync ואחרי כן ריב על האפליקציה של יוטיוב מיקרוסופט הבטיחה וקיימה, WP8 עם אמבר תומך בפרוטוקולים של קוד פתוח לסנכרון יומן ואנשי קשר (  Card dav + cal dav ) מה שאומר שגם אחרי שגוגל תסגור את הברז ל- EAS תוכלו לשלב את היומן של הגי'מייל ואנשי הקשר של ג'ימייל בטלפון שלכם באופן שקוף מבלי שתדעו שנוקיה ומיקרוסופט פשוט הגדירו את החשבון אחרת כאשר בחרתם בג'ימייל כחשבון הדואר שלכם.
  • תמיכה ברדיו FM - בזמן שכמעט כל מכשירי האנדרואיד נטשו את הרדיו FM לטובת אינפרא אדום לשלטים, מיקרוסופט מוסיפה לו תמיכה ובמכשירים כמו הלומיה ניתן להקשיב לרדיו בצורה נוחה.
  • ניהול חבילת הגלישה/ Data sense  - מיקרוסופט מאפשרת לכם להגדיר את חבילת הגלישה שלכם ולקבוע האם הטלפון ימנע מכם להמשיך לבזבז או רק יתריע.
  • שינוי המצלמה של ברירת המחדל - מגרסת אמבר אם מותקנות לכם עוד Lenses שאלו סוג של יישומי מצלמה. תוכלו בהגדרות לשנות את הברירת מחדל של הכפתור צילום להפעיל אותן ולא את היישום של מיקרוסופט. במקרה של נוקיה לומיה זה יכול להיות גם ה- Pro Cam אבל על זה בהמשך.
ישנם עוד עדכונים מינוריים כמו שיפור יציבות ל-Skype, שיפור העבודה של הדפדפן אינטרנט ועדכון השירות מוזיקה של XBOX שלא זמין בארץ. עליהם לא נרחיב.




שיפורים של נוקיה בגרסת אמבר:
נוקיה השיקה בחודש האחרון את ספינת הדגל החדשה שלה הנוקיה לומיה 1020 עם מצלמת המפלצת שלו עם 41 מגה פיקסל. חלק מהשיפורים שהמצלמה הזו הביאה איתה הן תוכנות צילום מקצועיות יותר שיכולות לנצל את הסנסור המושקע הזה. נוקיה הבטיחה שהיישומים האלו יהיו זמינים גם עבור הלומיות האחרות אבל כל מי שהוריד אותן בשבועות האחרונים ראה בהפעלה את ההודעה הלא נחמדה הזו:


נוקיה אמרה לנו בעצם "חכו לאמבר" למרות שהיו דיווחים שלא בכל המקרים הן עבדו אני יכול לציין בשמחה שאצלי אחרי העדכון כולן פעילות.



נוקיה כמו שהזכרתי קודם השקיעה המון בבניית יישומים שמיקרוסופט לא הצליחה לייצר או לא הצליחה לשכנע את המפתחים שלהן בפלטפורמות האחרות לבנות גרסה עבור WP8 , כפי שאתם רואים בתמונה לא חסרות כאלו ואלו אפילו לא כולן.אז מה בעצם נוקיה הוסיפה בגרסת אמבר?

  • חדות גדולה יותר בתמונות - נוקיה טוענת שאחרי העדכון התמונות שה-920 מפיק יהיו טובות יותר באור חלש וחדות יותר בכלל, אז כתבנו בשטח יצא לבדוק...
צולם עם נוקיה 920 לפני עדכון אמבר

צולם עם נוקיה 920 אחרי עדכון אמבר

צולם עם אייפון 5

לי נראה שאין שיפור יוצא דופן בחדות, בתאורה לא מחמיאה ה-920 הוציא תמונה מצוינת לפני העדכון, התמונה של לאחר העדכון עברה קצת יותר עיבוד לטעמי שזה יותר עניין של טעם מכל דבר אחר. האייפון 5 כשל לגמרי באור חלש ויש המון רעש בתמונה, אם תלחצו עליה ותתבוננו בגודל מלא תראו עד כמה.

יצאתי לניסוי ברחוב לראות איך שם מורגש ההבדל:

נוקייה 920 לפני עדכון לאמבר
נוקיה לומיה 920 אחרי עדכון לאמבר
אחרי שלקחתי בחשבון את הבדלי השעות בהן צולמו התמונות עדיין אני לא רואה שיפור סופר מהותי לפני ואחרי העדכון לאמבר.
ישנן עוד הרבה תמונות אבל תאלצו לסמוך עלי שאין בהן מסקנה סותרת.

  • תוכנת צילום smart cam -  ה- Smart cam דומה בהרבה לכל הגימיקים של הגלקסי אס 4 עם צילומי תנועה ובחירת התמונה היותר טובה וכו' בהחלט חביב אבל לא משהו יוצא דופן.
  • תוכנת צילום Pro Cam -  תוכנת ה- Pro cam היא באמת קפיצה מהותית ביכולות הצילום של טלפון סלולרי, אנחנו מקבלים שליטה על חשיפה/ WB/ISO/ מהירות תריס ועוד. זה מאפשר לראשונה שליטה מלאה וידנית בצילום מהסלולר. יש להודות שמרבית הזמן הסלולרי יותר משמש לצילומים מהירים בהוצאה מהכיס ולכן יהיה על אוטומטי. במקרים הבודדים שיהיה לכם זמן לתכנן את הצילום התוכנה הזו תשנה את האופן שאתם מצלמים בסלולר. אם התרגלתם לשליטה ידנית מהמצלמה הרגילה שלכם אתם תהנו. מניסיונות שלי חלק מהפונקציות לא ממש עובדות 100% אבל אלו שכן כבר מקפיצות את המצלמה של נוקיה הרחק מעבר לגלקסי אס 4 ולאייפון 5.
ניתן לראות את כל ההגדרות למעלה מימין, רואים את הפוקוס מוגדר ידנית

מעבר להגדרות ידניות ניתן אפילו לבצע bracketing עם מספר חשיפות מאוחדות
התוכנה הזו מלהיבה אותי אישית כחובב צילום אבל למרבית האנשים זה לא ישנה הרבה.
עם זאת אני תמיד בעד שיהיו הגדרות ידניות מלאות למי שרוצה ויכול להפיק מהן את המקסימום.

  • נוקיה glance - בדומה לפיצ'ר מהמוטו איקס ניתן להגדיר מעין שומר מסך של שעון והתראות שרץ תמיד ואז לא צריך את כל המסך דלוק בשביל המידע המהיר. לנוקיה 925/928 זה באמת יעיל כי מסכי אמולד מאירים רק את הפיקסלים שבשימוש, לנוקיה 920 עם מסך LCD זה יותר בזבוז סוללה.
  • FM radio  -  כמו שכבר ציינתי בשיפורים של מיקרוסופט בנוקיה 920 ניתן להקשיב לרדיו עם חיבור אוזניות כאנטנה, דבר מאד שימושי כאשר הסוללה שלך נמוכה ואתה רוצה בידור קל שלא אוכל כמעט כלום מהסוללה. היישום של נוקייה קצת ערום ומשעמם אבל יש בחנות של מיקרוסופט יישומים טובים יותר לרדיו.
  • השתקה מיידית - בדומה לגלקסי 3 של סמסונג והלאה גם נוקיה מאפשרת השתקה של הצלצול בהפיכה של הטלפון עם הפנים למטה על השולחן. שימושי ונוח גם אם מועתק.
ישנם עוד כמה שיפורים זניחים כמו צילום פנורמה ואחרים אבל העיקריים כוסו בסקירה.

סיכום:
הלומיה 920 היה טלפון מצוין גם לפני העדכון לאמבר והוא אפילו טוב יותר ושימושי יותר אחרי העדכון.
העובדה שנוקיה מספקת תוכנות מצלמה איכותיות, ניווט מלא גם בארץ והרבה תכונות אחרות הופכות אותה בעצם לספקית היחידה של windows phone 8  שראויה לשימוש בארץ.
עדיין חסרות המון תוכנות ישראליות, מקופות חולים, בנקים ורבות אחרות. אבל נוקיה לפחות מכסה על מיקרוסופט בחלק מהדברים.
הלומיה 920 ובקרוב הלומיה 1020 בהחלט כבר לא בשר תותחים מול אייפון ואנדרואיד. הפלטפורמות של גוגל ואפל עדיפות בהרבה לבינתיים אבל הפער הולך ומצטמצם ונותר רק להצטער שנוקיה לא מייצרת לעוד פלטפורמות מלבד זו של מיקרוסופט. למען האמת כרגע הטלפון המושלם בעיני הוא משהו כמו Nokia 1020 google edition  עם סוללה יותר גדולה. אבל אני לא ממש ממתין לו בנשימה עצורה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה