23.10.13

BBM מגיע לאנדרואיד ואייפון להתחרות ב- WhatsApp



במשך שנים אני כמשתמש windows mobile 5 והלאה יכולתי רק לקנא במשתמשי בלקברי על שלושה דברים בעיקר, המקלדות המעולות שלהם, קבלת מיילים בתעריף אחיד בכל העולם ואפליקציית המסנג'ר שלהם. BBM היה הדוגמא והמופת לשירות הודעות שבו יכולת לדבר במהירות ויעילות עם חברים לעבודה ובצורה הכי מאובטחת שרק אפשר לבקש.
מאז עברו הרבה מים בירדן ובלקברי למרות ניסיונות מכובדים לא מצליחה להתרומם חזרה למעמד שהיה לה כיצרן טלפונים בכיר. כרגע שניים מהנכסים הכי גדולים שלה זה שרתי ה-BES המאובטחים ושירות ה-BBM. לפני מספר שבועות בלקברי החלה בניסוי של השקה של השירות גם למשתמשי IOS ואנדרואיד מוך כוונה לייצר אפיק הכנסה חדש חוצה פלטפורמה. גרסת בטא דלפה ובלקברי עצרה את ההפצה וחסמה את הגרסה המודלפת.
השבוע בלקברי השיקו בכל תרועה גדול את השירות שוב. ניתן גם בפליי של גוגל וגם באפסטור של אפל להוריד את היישום אבל גם אחרי ההורדה אתה מכניס את האימייל שלך ונכנס לרשימת המתנה קצרה כדי שהם יוכלו להתמודד עם העומס.

לפי דיווחים של בלקברי האפליקציה הורדה מעל 10 מליון פעמים מהחנויות של גוגל ואפל, ויש אפילו סוג של מיקרו שערוריה כי נראה שיש כמה אלפי ביקורות של 5 כוכבים מזויפות שהציפו את הפליי של גוגל, כאשר הדוברים של בלקברי מכחישים כל קשר לענין ופועלים עם גוגל לניקוי הביקורות המזויפות.
אז מה בעצם נותן לנו BBM?



BBM נותן לנו שירות הודעות מיידיות איכותי שמגיע מבית מוכר ואמין שידוע ביכולות ההצפנה שלו מה שאומר שהפרטיות די מובטחת, ומכיוון שהם לא אמריקאים יש יותר סיכוי שה-NSA יעזוב אותו במנוחה.
הוא נותן את אותן יכולות של מולטי צ'אט וקבוצות שיש ב-WhatsApp בניגוד לWU כאן החיווי של נקרא ונשלח קצת יותר משקפים את המציאות.

גרסת האייפון
גרסת האנדרואיד
חלונות הצ'ט זהים בין הגרסא של האייפון ושל אנדרואיד כאשר הכל מנוהל במחוות של אצבע לימין ולשמאל סטייל בלקברי 10. היישום הגיב מהר ובקושי לחצתי שלח בראשון וזה הופיע במהירות האור בצד השני אז כל מי שסובל מהודעות מאחרות ב-WU ופספוסים ישמח לדעת שכאן הכל רץ מהר.
כן נתקלתי בתופעה מוזרה שתמונה ששלחתי אל האייפון מהאנדרואיד גרמה לשיחה לקרוס ולא עזר שום דבר מלבד למחוק בסוף את כל השיחה מהצד של האייפון כדי שאפשר יהיה לפתוח שיחה חדשה.

האם BBM יכבוש את הפסגה מ- WhatsApp ? קשה להאמין. בשביל ששירות כזה יהפוך לפופלרי כמו שלמדו בסמסונג עם ה- chat on  העלוב שלהם צריך שהוא יהיה יציב אמין ושכל החברים שלך יעברו אליו.
בניגוד ל- WhatsApp  לא ניתן להסתמך על מספר הטלפון או איש הקשר בטלפון כדי להוסיף חבר, אתה זקוק למספר ה-BBM שלו כדי להוסיף אותו. מצד אחד זה מאד מסורבל ומצד שני זה שיש לאנשים את האימייל שלך או את המספר טלפון שלך לא יתן להם את האפשרות להתעלק עליך גם כאן ולאלץ אותך לאי נעימות של דחייה.
בעיני הם לא פתרו את החיסרון הכי גדול של WhatsApp שזה ריבוי מכשירים עם אותו חשבון.
היתרון של imessage או hangouts  של אפל וגוגל בהתאמה זה שאתה יכול לשוחח מכל מכשיר שבו אתה נמצא, אם זה טלפון או טאבלט או טלפון שני.
ב- WhatsApp וב-BBM אתה יכול להשתמש רק במכשיר אחד בו זמנית.
כמו מהלכים אחרים של בלקברי זו לא חשיבה שמתאימה למכשירים מחוברים של 2013-2014 , אנחנו רוצים להיות מסוגלים לדבר מכל מכשיר מחובר, מהמחשב, הטאבלט, הסמארטפון ואולי אפילו מהטלוויזיה.
בשביל שהשירות הזה יצליח בלקברי צריכה שיווק מסיבי כדי להפוך את השירות ל-"מגניב". וצריך שהם יתנו ערך מוסף מעל השירותים הקיימים כי רק אבטחה זה לא מספיק.
גורלו של BBM יכול להיות דומה לגוגל פלוס שהוא שירות טוב בהרבה מפייסבוק אבל מה לעשות כל המשפחה שלך והחברים שלך בפייסבוק אז אתה נאלץ להמשיך להשתמש בו בלית ברירה.
דבר אחד נוסף שמטריד זה שלא ממש ברור מה המודל העסקי שלהם, האם שירות חינמי לאנשים פרטיים ובתשלום לחברות? בואו לא נשכח את כלל הברזל אם אתה לא הלקוח אתה המוצר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה