31.10.13

גוגל מכריזה על הנקסוס 5 ועל אנדרואיד 4.4 קיטקט




גוגל בהכרזה מוזרה דרך הבלוג שלהם הציגו את הנקסוס 5 המכשיר הכי מודלף אי פעם ואת אנדרואיד 4.4 שגם הוא לא ממש קפיצה אדירה וחלק גדול מהתכונות שלו יגיע גם בעדכוני אפליקציה מהפליי סטור למכשירים קיימים.
הנקסוס 5 מגיע עם המפרט שהודלף כבר לפני מספר שבועות, מעבד סנאפדרגון 800 חדיש עם מסך של 5 אינץ' ברזולוציה של 1920*1080.
הנקסוס 5 היה אמור להתבסס על ה- LG G2 שיצא מאל ג'י כמו בשנה שעברה כאשר הנקסוס 4 יצא עם המפרט של האופטימוס ג'י עם קצת הבדלים.
גם הפעם יש כמה הבדלים מהותיים, הנקסוס מגיע עם מצלמה של 8 מגה פיקסל בעוד שלג'י 2 יש 13 מגה פיקסל, הסוללה של הנקסוס מגיעה עם 2300mah בעוד שלג'י 2 יש סוללה של 3000mah  .
לג'י 2 יש שלט רחוק לומד אוניברסלי ולנקסוס לא. לג'י 2 יש תמיכה בשידורי FM רדיו ולנקסוס אין.
כמו תמיד הקונים יצטרכו להחליט מה יותר חשוב להם,  מפרט יותר מושקע עם חיי סוללה גדולים או העדכונים והיציבות של הנקסוס.

במקביל להשקה של הנקסוס הושקה גם גרסת 4.4 של אנדרואיד קיטקט.
אז מה חדש באנדרואיד 4.4?




OK google now


כמו במוטו איקס גוגל נאו עולה מדרגה ולא מצריך יותר מגע עם הטלפון, פשוט תגידו ok google now ואחרי הצפצוף תגידו לטלפון מה אתם רוצים, משאלות ועד פקודות להרצת אפליקציות.

Album Art

כאשר אתם שומעים מוזיקה או משדרים סרט לכרומקאסט מסך הנעילה יציג את נתוני האלבום או הסרט גם בלי להקיש את הקוד נעילה.

מסך מלא ביישומים


בזמן קריאה או שימוש באפליקציה הכפתורים והסטטוס בר למעלה של השעון יעלמו ותקבלו את האפליקציה במסך מלא, כך גם לא ייצרב המסך וגם תקבלו חוויה יותר קרובה.

ריבוי יישומים יעיל יותר


גוגל טוענת שהיא שיפרה את הריבוי יישומים עד לרמה שאם אתה שומע מוזיקה תוכל עדיין לקבל חווייה נקייה ללא עיכובים ביישומים אחרים כמו הדפדפן או התוכנת אימייל שלך. המצב לא היה כזה גרוע גם קודם אבל נחמד שזה משופר.

חיפוש חכם באנשי הקשר למכותבים ועסקים



כאשר תיכנסו ליישום של אנשי קשר גוגל תציג לכם ישר את האנשים שאיתם אתם מתכבים הכי הרבה כדי שלא תצטרכו לחפש את האנשים שאיתם אתם מתקשרים מרבית היום. בהחלט נראית כמו תכונה שתחסוך זמן יקר.

זיהוי מתקשר חכם

כאשר מישהו מתקשר אליכם והוא לא נמצא ברשימת אנשי הקשר שלכם גוגל תנסה לזהות מהרישום של עסקים במפות של גוגל את העסק ותנסה להציג לכם את שם העסק, כמובן שזה נראה כמו משהו שיותר רלוונטי לאמריקאים.

שילוב של תוכנת SMS של גוגל עם ה-SMS הרגיל


תוכנת ה- hangouts  תתן לכם תחליף טוב ל- whatsapp  יחד עם מקלדת משופרת שתכלול את כל הסמייליס כך שלא תצטרכו להתאים אותם חיצונית. אז מי שרוצה את החיוכים הגדולים והאייקון הביישן עכשיו יהיה אותו בכל אפליקציה. מי שמשתמש ב- hangouts יוכל לראות את ההודעות שלהם יחד עם SMS ביחד באותו חלון מרוכז.

יש עוד כמה תכונות כמו תמיכה בהדפסה אלחוטית וצירוף קבצים מתוך גוגל דרייב אבל הם באמת לא נראים לי מהותיים למרביתכם.
כנ"ל לגבי צילום HDR משוכלל יותר ותמיכה בתקן טוב יותר של BT ועוד ועוד'.

על פניו שדרוג לא מהותי אבל הרבה פעמים אנחנו לומדים על תכונות קריטיות אחרות שגוגל לא טורחת לפרסם בהשקה לאחר מכן. התכונה הכי חשוב של trim בגרסה 4.3 לא ממש הוזכרה למרות ההשפעה האדירה שיש לה על חוויית השימוש בטלפון כמה חודשים לאחר השימוש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה