9.10.13

סמסונג נועלת את המכשירים שלה ונוטשת את הקהילה


ב-2011 חברת HTC החליטה שהיא נכנעת ללחץ הספקיות הסלולריות בארה"ב ונועלת את המכשירים שלה כך שלא ניתן יהיה להתקין עליהם רומים לא מקוריים. אחרי מאבק שנמשך כמה שבועות HTC הבינה שאמנם הקהילה ב-XDA היא רק כמה מליונים ומתוכם משתמשי HTC הם אולי רק חצי מליון אבל הם החצי מליון הכי ווקאלי בעולם והם החצי מליון שמליונים רבים של אנשים מתייעצים איתם מה לקנות.
הנה פוסט שלי מ-2011 שמדבר על הוויתור של HTC (http://www.gadgetisrael.com/2011/05/htc.html) .
גם לאחר ש-HTC הסכימה לפתוח חזרה את המכשירים תהליך הפתיחה עצמו מבטל את האחריות על המכשיר.
כך נוצר מצב אבסורדי שגם אם הבעיה במכשיר היא שקע פיזי תקול כתוצאה מבאג בייצור HTC שמרה לעצמה את הזכות לא לתת שירות בגלל שהתקנת תוכנה אחרת על המכשיר.
הרבה אנשים ואני ביניהם בחרו את הזמן ההוא ללכת יותר עם סמסונג.
סמסונג נראתה כמו חברה שמוכרת כל כך הרבה שהיא לא ממש נכנעת לתכתיבים של ספקיות סלולר או היבואנים שלה.
בזמן שיצרניות אחרות כמו מוטורולה המשיכו לנעול ובזמן ש-HTC ביטלה את האחריות סמסונג שנתיים אחרי עדיין נתנה את המכשירים הכי פתוחים בשוק אחרי הנקסוסים של גוגל.
גישה שגם בין השאר הפכה את הטלפונים של סמסונג להכי פופולרים בעולם אחרי האייפון. כל זה עד עכשיו.

סמסונג החליטה שהיא רוצה לתקוף את השוק העסקי בתרועה גדולה והחליטה לצ'פר את היבואנים שלה וכל זאת על חשבוננו.
סמסונג השיקה את השירות של ה- KNOX על רומים חדשים של הטלפונים המובילים שלה מהשנה האחרונה. שירות שנועד לתת לארגונים את האפשרות לנהל את המכשירים של העובדים שלהם עם יד של ברזל.
תוצר לוואי של הרצון להיות אטרקטיבים לעסקים היה למנוע שינויים ברמה התחתונה של המכשיר כדי שעסקים יידעו אם מישהו פרץ למכשירים שלהם. סמסונג מצידה תוכל על הדרך גם לסרב לתת שירות לטלפונים האלו.
ברומים החדשים מופעל משהו שנקרא efuse  שזה סוג של סוויץ תוכנתי שאחרי שהמכשיר מזהה שהותקן עליו משהו בסיסי כמו בוטלואדר או ריקברי  שלא חתום על ידי סמסונג הוא משנה ערך ל-1 במקום אפס ומבטל את היכולת לבצע שוב שינוי ולא ניתן להפוך את התהליך.

מה זה בעצם אומר? זה אומר שאם שיחקת הרבה עם מערכת ההפעלה של המכשיר שלך והחלפת רום הוא מוכתם לנצח. קודם שהיתה בעיית חומרה יכולנו פשוט להתקין גרסה מקורית של המערכת הפעלה ולקבל שירות, הימים האלו עברו מהעולם.
מרבית המכשירים בעולם לא נקנים על ידי ארגונים ועסקים ולמרות זאת סמסונג החליטה לנטוש אותנו, אנחנו הקהילה שאוהבת אנדרואיד בדיוק בגלל היכולת להתקשקש עם הקרביים שלו.

אז תשאלו "למה אתה נגד שסמסונג תיכנס לעסקים אוניבסיטאות וצבאות?" אני לא.
סמסונג יכלו אם רצו שברגע שבעל טלפון רושם אותו במערכת ארגונית עסקית רק אז להפעיל את הדגל הזה. ( יש פונקציה באנדרואיד של device administrator שנועדה בדיוק לזה) אבל תאוות הבצע שלהם היתה גדולה יותר, עכשיו על הדרך הם גם יכולים לסרב שירות על בעיות חומרה אם שיחקת עם התוכנה.

סמסונג החליטה שאם היא כבר בועטת בדלי של הקהילה אז על הדרך היא גם תצ'פר את היבואנים שלה. הם הכניסו נעילה אזורית למכשירים. אם קנית מכשיר מאנגליה שלא הופעל עם סים של אנגליה לא תוכל להשתמש בו. יש אמנם דרכים לעקוף את זה אבל שוב זהו סימן נוסף שסמסונג כבר לא סופרת אותנו.
סמסונג החליטה עם הנעילה האזורית לנסות למנוע מאיתנו לקנות מחו"ל וחנויות פרטיות למרות שאנחנו מקבלים את הדגם הנחות יותר מהיבואן שלה. 

לפני שנה סמסונג החליטה שהעולם מתחלק למדינות שיש להם LTE (דור 4) ולאלו שאין.
כל עוד שהיה דור 4 בעיקר בארה"ב אז הדגם הבינלאומי של הגלקסי אס 3 היה הנפוץ בעולם ולכן זכה להכי הרבה עזרה ואהבה מהקהילה.
השנה התחילה פריסה של רשת דור 4 גם באירופה. זה גרם לכך שפתאום הדגם הנפוץ יותר הוא הדגם עם LTE ופתאום מי שקנה בארץ מהיבואן הישראלי גלקסי אס 4 קיבל את הדגם הפחות נפוץ ולכן יש לו ממש מעט רומים.
אנחנו כישראלים נדפקנו פעמיים, גם אין לנו את הדגם הנפוץ וגם מרבית הקהילה לא ממש מתאמצת לעזור לנו.
הרבה ישראלים בחרו בעקבות זה לקנות את הדגם האירופי/אמריקאי ה- i9505  של הגלקסי אס 4 מחנויות פרטיות ולא את הישראלי כדי שהם יוכלו לקבל את המקסימום שיפורים שהקהילה מציעה.
כאשר אתה קונה אייפון ופורץ אותו אתה יודע שלא משנה מה אתה תמיד יכול לבצע restore מאייטונס וכל עוד שהבעיה שלך היא באמת חומרתית תקבל שירות. אם הגענו למצב שאפל יותר ליברלית מסמסונג באמת מצבנו גרוע.


סמסונג כמו HTC ב-2011 החליטה שהיא כל כך גדולה וכל כך מצליחה שהיא לא צריכה אותנו יותר.
אין לי אשליה לגבי גודל הקהל של הבלוג הזה אבל צריך להתחיל מהיכנשהו ואולי מישהו עם קהל גדול יותר ירים את הלפיד וימשיך לרוץ.
הגיע הזמן שאנחנו כקהילה נזכיר לסמסונג שבלי קונים אין רווחים, שכל אחד מאיתנו הוא רק אחד אבל מסביבנו יש 20 איש שלא קונים בלי להתייעץ איתנו ולכן כוחנו גדול בהרבה ממספרנו.
הגיע הזמן לקנות מיצרן אחר ואז אולי יבינו בסמסונג שחבל לזלזל בנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה