29.10.13

מנהלי הקהילה של אפל בחרו את האדם הלא נכון להתעסק איתו

תמונה של לורנס לסיג מהעמוד שלו בוויקיפדיה


למי מאיתנו זה לא קרה, עדכנו את הטלפון שלנו לגרסה חדשה ופתאום דברים הפסיקו לעבוד. הדחף הראשוני הוא להריץ חיפוש בגוגל ולראות אם זה רק אנחנו והדחף השני זה להיכנס לפורום של החברה ולהתלונן ולראות אם יש פתרונות.
המשתמש שנקרא לו לורנס כרגע נכנס והתלונן שאחרי השדרוג ל- IOS7 לא עובד לו ה-WIFI יותר.
בפורום הוא שם לב לתגובה מענינת מהמשתמש LouLou71 שאמר שלפי חוקי השוק האירופי אם עדכון רשמי הורס לך את הפונקציונליות הבסיסית של המכשיר אתה יכול להחזיר אותו.
להפתעתו הוא גילה שהתגובה של LouLou71 נמחקה וכאשר הוא ניסה להכניס אותה בעצמו גם שלו נמחקה ואז הוא החליט לפתוח סקר על האם אפל מוחקת תגובות לא רצויות של משתמשים וגם הפוסט הזה נמחק.
הוא קיבל אימייל מהפורום שאומר לו שזהו פורום לשאלות טכניות בלבד ולכן הסקר שלו לא מקובל.
גם אני מנהל פורום וגם אני מידי פעם טועה בהחלטה לנעול שרשור כזה או אחר אבל מה שקרה אחר כך, זה כבר להיסטוריה של פורומי תמיכה.
המשתמש ה"פשוט" הזה הוא לורנס לסיג, זה שפיתח את Creative commons הוא ממקימי המכון של אינטרנט וחברה של Stanford והמקצוע שלו הוא פרופסור למשפטים ב-Harvard בין היתר הוא גם ייצג את אהרון שוורץ במשפט שלו. אם אי פעם היה מישהו שאתה לא רוצה לחסום ולנעול בטעות זה קרוב לוודאי אחד מהם.
הוא כתב פוסט מבריק בבלוג שלו "וואו, אפל הפכה להיות כמו הבורג" וסיפר את הסיפור ומאז הפוסט שלו מתפרסם בכל הרשתות החברתיות ומצוטט על ידי כל שועי האינטרנט. פעילים חברתיים כמו קורי דוקטורו הסופר ואחרים בחרו לצטט ולפרסם את הסיפור לכולם מחשבון הטוויטר שלהם.
בסופו של דבר זה יכול להיות איזה מנהל פורום צעיר שמיהר מידי להשתמש בכח שלו. זה גם יכול להיות שזו המדיניות הקשוחה של אפל לא לאפשר תגובות שמרגיזות אותה ולא לאפשר לתלונות להישאר בפורומי התמיכה שלה.
מה שלא יהיה, לא מקנא במנהל הזה, אני מקווה שבגלל שהם בחרו להתעסק עם האדם הלא נכון אולי הוא ילמד אותם לקח ואולי משהו ישתנה באופן העבודה של פורומי התמיכה של אפל.
גם אם כלום לא ייצא מזה, סיפור מעולה כבר יש לנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה