16.10.13

מיני סקירה: LG- G2 הטוען החדש לכתר


בשנים האחרונות חברת אל ג'י משיקה טלפונים עם חומרה מעולה כל שנה, וכל שנה הם נותרים הרחק מהאחור לעומת שכנתם לאותה מדינה סמסונג. אל ג'י היא יצרן מסכים מהשורה הראשונה בעולם, את המעבד כמעט כולם קונים מאותו מקום אפילו את הסנסור של המצלמה כמעט כולם קונים מאותו מקום אז למה סמסונג מלכת העולם ואל ג'י לא? ההסבר ארוך אבל בקצרה תמיד חסר להם גם השיווק וגם הגימור בתוכנה. עכשיו היבואנית של אל ג'י בארץ מפציצה בשלטי חוצות "תתקדם לסמארטפון המתקדם בעולם" או משהו כזה.
האם הג'י 2 הוא אכן הסמארטפון המתקדם בעולם? האם אל ג'י סוף כל סוף למדה מהניסיון שלה עם הנקסוס 4 שחומרה זה מעולה אבל היה צריך את התוכנה של גוגל כדי להפוך את הטלפון שלה לאחד מהאהובים ביותר בכל הזמנים. על זאת בסקירה שלפניכם:







חומרה ועיצוב:

העיצוב של הג'י 2 הוא מיקס של העזה אמיתית ושיעמום עיצובי. מצד אחד הכפתורים בגב במקום בצדדים זו החלטה אמיצה ומענינת ולכן היא גם קיבלה את כל הכותרות באתרים הטכניים. מצד שני הוא עדיין מלבן לבן/שחור מפלסטיק וחסר אופי כמו כל הטלפונים המודרניים מלבד אלו של HTC.
זה שאין כפתורים לא ממש משנה את זה.
כל זה נכון עד שאתה מדליק את הטלפון. מהרגע שאתה מדליק את הטלפון ומסתכל על המסך כל מה שהצלחתי להוציא מהפה היה "וואו". המסך של הג'י 2 פשוט בלתי יאומן. הוא גם כך גדול ובגלל שאין שוליים הוא פשוט מסנוור עם החדות של התמונה.
לכו לחנות ותשחקו איתו, רק אחרי שמחזיקים אותו ביד מבינים בכמה שנות אור של איכות המסך הוא יותר טוב מהגלקסי נוט 3 ואפילו הוואן.
הדבר שאליו התכוננתי הכי הרבה היה כיצד אני אסתדר עם הכפתורים בגב. האמת שמהומה רבה על לא מאומה. הג'י 2 מאפשר לך את האופציה של knock on. כלומר הקשה כפולה על המסך מעירה אותו. מכיוון שיש שליטה על הווליום ממסך ההודעות וגם ככה לא משנים ווליום כל 5 דקות לא מצאתי את עצמי משתמש בכפתורים בגב בכלל.
לקח לי בדיוק 2 דקות להתמכר לרעיון שלא צריך יותר למשש את דרכך לרוחב המכשיר לחפש את כפתור ההדלקה ולא צריך לנסות לפגוע בכפתור צר בתחתית כמו בסמסונג, פשוט הקשה כפולה קטנה בדלת והמכשיר אומר שלום, כמה פשוט כך נהדר.
אחת לכמה פעמים הוא לא מתעורר מההקשה הכפולה ויש להקיש שוב אבל לא ברמה שזה הציק בשימוש.
הרמקול של המכשיר בתחתית כך שלפחות את הלקח מהנקסוס 4 הם למדו, אין ירידת ווליום כאשר מניחים אותו על השולחן. הספיקר מגיע עם ווליום סביר אבל לא מרשים, אפשר בהחלט לנהל איתו שיחה אבל הוא לא ממש מוביל בתחום.
איכות השיחה גם סבירה בלבד, הווליום באפרכסת קצת חלש לעומת הגלקסי אס 4 אבל לא ברמה ששמעתי תלונות מהצד השני, דווקא בצד שלי הייתה לי תחושה של ווליום קצת נמוך ומצאתי את עצמי לא אחת מנסה להגביר את הווליום רק כדי לגלות שהוא על המקסימום. קצת חבל שבפונקציה הכי חשובה של טלפון שזה שיחה הוא לא ממש "הטוב בעולם" ולא קרוב אפילו.
המעבד של Snapdragon 800  מהיר בצורה בלתי רגילה, הוא גורם לכל טאבלט וטלפון שראיתי עד היום להחוויר, קוואלקום התעלו על עצמם, הממשק של אל ג'י מלא אבל המעבד הזה לא מתעייף לשניה ולא מראה אפילו את צל צילו של לאג בשימוש.

חיי סוללה:
הג'י 2 מגיעה עם סוללה ענקית של 3000 mah והאמת שהגודל אפילו לא משקף את התוצאות.
הייתי שמח להגיד לכם כמה שעות הוא מחזיק לי בממוצע אבל האמת שפשוט לא הצלחתי להביס את הסוללה שלו. גם אחרי שימוש אינטנסיבי עבור הביקורת וגם אחרי שעתיים עם temple run 2  שכללו 3/4 מה- Achievements  שלו הסתכלתי על הסוללה וראיתי שעדיין נותרו 68% מהסוללה ואני קרוב לחצות ופשוט נכנעתי.
בגלקסי אס 4 אחרי שאתה מחליף רום וסוגר חצי מהשטויות של סמסונג אתה מגיע לחיי סוללה מעולים, בג'י 2 אתה לא צריך להיות טכני ואתה לא צריך לסגור כלום. בשימוש כבד ובלי לחסוך כלום אתה סוגר איתו את היום עם הרבה מאד עודף. אם תפעיל מצב של חיסכון ותוריד את הבהירות של המסך אני מעריך שתוכל בקלות להגיע לחיי סוללה של יומיים. חיי הסוללה פנומנלים והרבה יותר טובים אפילו מהנוט 2 וכל זה עם מסך LCD ענק וחד ולא עם מסך חסכוני של אמולד. סוף כל סוף.







המצלמה:

הג'י 2 מגיע עם מצלמה של 13 מגה פיקסל ועם ייצוב תמונה אופטי, על הנייר ולפי הביקורות ציפיתי למתחרה אמיתי לגלקסי אס 4 ואולי גם לאייפון החדש. האמת שהופתעתי קצת לרעה, המצלמה מצלמת באור יום תמונות סבירות לגמרי, בזמן הצילום הסתכלתי אחרי כל צילום על המסך והתמונות נראו לי פנטסטיות במסך הנפלא של הטלפון. כאשר הגעתי הביתה ופתחתי את התמונות בגודל מלא במחשב הופתעתי לגלות רעש בתמונה וקצת "לכלוך" בצדדים.
נראה שתוכנת הצילום מתעקשת כל הזמן לבחור ערכי ISO גבוהים מידי ואתה מקבל קצת גרעון בתמונות. אפילו כאן בבלוג אם תסתכלו על התמונות בלי להקיש עליהן לא תבינו על מה אני מדבר כי הן ייראו לכם סבירות. תקישו על התמונות מלבד זו של הפרחים ותראו בגודל מלא על מה אני מדבר.
למצלמה יש כברירת מחדל את תוכנית הצילום של "נורמל" ויש לה גם intelligent auto שנותנת תוצאות יותר טובות אז לא ממש ברור למה צריך את נורמל אם יש צילום מתקדם ואינטיליגנטי. כברירת מחדל היא גם מצלמת ב-10 מגה בצילום רוחב של 16:9 אם תשנו את ברירת המחדל ל- 4:3 תוכלו לצלם בכל ה-13 מגה ולקבל באור יום יותר פרטים.
למרות הגרעון בגודל מלא, המצלמה לא רעה בשום קנה מידה ובפרסום תמונות בפייסבוק תקבלו הרבה מחמאו.ת אין עדיין מסכי מחשב עם רזולוציה של 8 מגה אז זה משהו שכנראה לא יפריע לכם.
באור לילה הייתי צריך  לזכור לשנות את תוכנית הצילום לצילום לילה ואז קיבלתי תוצאות טובות מאד אחרי שהצלחתי להתפקס. הייצוב תמונה עושה את כל ההבדל. בלי ספק הג'י 2 טוב בהרבה מהאייפון 5 והגלקסי אס 4 בצילום לילה. בהחלט ברמה של הלומיה 920 ויותר טוב.
בצילום וידאו המצלמה ממש מתעלה על עצמה, היא מצלמת ב- 60 פריימים לשניה מה שיאפשר לך אחרי זה במחשב לייצר סרט בהילוך איטי. היא מאפשרת מה שהם קוראים לו audio zoom כלומר המיקרופון הסטריאופוני מנסה להתעלם מרעשי רקע ולהקליט רק את הסאונד שבא מהאובייקט שעליו בחרת להתפקס. בהחלט חשיבה יצירתית על איך להוציא יותר מהמצלמה של הטלפון.
בסה"כ המצלמה טובה מאד אבל בעיני לפחות פחות טובה מהביקורות המשתפכות שקראתי עליה.


מערכת הפעלה:

הג'י 2 מגיע בכל העולם וגם ביבואן הישראלי עם גרסת אנדרואיד 4.2.2 שהאמת זה קצת מאכזב. היו שינויים מאד חשובים בגרסת 4.3 שהייתי רוצה בטלפון הזה ( trim למשל) סמסונג השיקה את הנוט 3 עם אנדרואיד 4.3 והחודש תשדרג את הגלקסי אס 4 גם כן לאנדרואיד 4.3 וחבל שאל ג'י לא שם. גוגל חייבת למצוא פתרון לתיקוני אבטחה גם בלי להפריע לממשק של היצרניות ולסדר השדרוגים הרגיל שלהן.
לקראת סוף החודש נקבל מגוגל הכרזה על גרסת 4.4 (כנראה) אולי אל ג'י תתעלה על עצמה אז.
הדגם שאצלי בסקירה הוא עם 32 גיגה שמתוכם כ-6 מנוצלים עבור המערכת הפעלה זה לא אופטימלי אבל לא גרוע כמו אצל סמסונג.

ממשק התוכנה:

ממשק התוכנה היה אחד מהדברים שהכי חיכיתי להם לסקירה. לאל ג'י יש מוניטין של העתקה בוטה מסמסונג ולא בהצלחה רבה, רבים מהאתרים מחשיבים את הממשק שלהם לגרוע ביותר בסלולר.
אחרי שנתיים עם סמסונג וגוגל רציתי לראות מה יש לאל ג'י להציע.
הממשק שלהם מלא ומורכב לא בשונה מהממשק המאכזב של סמסונג שפשוט אי אפשר לעבור אחד אחד כל שטות כמו הפסקת וידאו כאשר העינים זזות מהמסך והחזקה של המסך דולק כאשר המצלמה של הטלפון מזהה שאתה מסתכל וכמו אצל סמסונג אלו גימיקים מיותרים שסתם מנפחים את המערכת הפעלה אבל בניגוד לסמסונג זה לא כל הסיפור.

אל ג'י הצליחה למרות כל הגימיקים לשמור את הממשק שלה מהיר ורספונסיבי. יישומים שבאופן מסורתי פשוט מייאשים בטלפוני הגלקסי כמו החייגן/אנשי הקשר/הגלרייה פשוט טסים בממשק של אל ג'י.
חלק מזה כמובן תודות למעבד המדהים שבפנים אבל כבר ראיתי בהדגמה של הגלקסי נוט 3 שמשום מה גם עם המעבד הזה הנושא הזה לא נפתר שם.
אם אתה משאיר את התכונה של qslide  שמאפשרת חלונות מרובים אז מסך ההודעות נראה ככה :


בקושי יש מקום ל-3 הודעות מערכת אחרי כל התפריטים והקישורים המהירים שמועמסים עלינו.
ה- Qslide מאפשר לך עם תנועה של 3 אצבעות לעבור בין התוכנות ששמורות:



אז תגידו לי "נו? אותו בלאגן עמוס ומיותר כמו בסמסונג לא?" אז זהו שלא.
לצד כל השטויות האלו שניתן לכבות את מרביתן ולשכוח מהן הממשק של אל ג'י הוא הממשק הכי גמיש והכי גרנולרי שאי פעם ראיתי אפילו ביחס לרומים מקוסטמים, צריך לראות כדי להאמין עד כמה אל ג'י נותנת לכם לכוונן את הממשק כך שיתאים לסגנון שלכם כמו כפפה:





אתם יכולים לבחור את הכפתורים בשורת הקיצורי דרך ואפילו את הכפתורי מערכת בשורה למטה, אם כל פעם שהחלפתם טלפון הייתם צריכים להתרגל מחדש באיזה צד הכפתור של התפריט והיכן הכפתור של החזרה, אל ג'י אומרת לכם: סדרו איך שנוח לכם. ניתן אפילו לבחור את צבע הרקע של הכפתורים.
בתוכנת המצלמה ניתן לבחור בין רעשים שונים של צילום כאשר לוחצים על כפתור הצילום.
כמו כן ניתן לבחור אפקטים שונים של מעבר בין המסכים כמו בתמונה הבאה:


יש כל כך הרבה אפשרויות קיסטום שזה הטלפון הראשון אי פעם שאני לא רואה שום דבר חשוב שתוכנה חלופית למסכי הבית (לאנצ'ר) או רום מקוסטם יוסיפו לי שחסר לי.
עם המהירות המדהימה והגמישות של הממשק הג'י 2 מגיע לרמות שהגלקסי אס 4 לא מגיע אחרי שהופכים לו את הקרביים ובונים הכל מחדש בסיוע הגיקים של XDA.
יכולתי למלא עוד 5 עמודים רק בפירוט האפשרויות האלו אבל אציין רק 2 חשובות הראשונה זה ממשק האורח, זוהי אופציה שגוגל הוסיפה ושאר היצרניות פשוט בחרו להתעלם.


אם הגדרת דפוס פתיחה עבור עצמך אתה פשוט מגדיר דפוס אחר לאורחים ושם אתה מאפשר רק את רשימת האפליקציות שאתה בוחר. די למצבים המביכים שמישהו רק מבקש ממך להסתכל רגע או להוציא שיחה ואתה צריך לחשוש האם הוא יראה תמונה מביכה או מייל פנימי של העבודה.
תן לאורח גישה לדפדפן שהורדת מהפליי שאתה לא משתמש בו ולשני משחקים  ותוכל לתת לו להשתמש ללא חשש. יופי של שימוש במה שגוגל נתנה.

התכונה החשובה השניה באה בתוכנה של השלט רחוק. היא הרבה יותר טובה מכל המתחרים בגלל תכונה אחת קטנה, היכולת ללמוד משלט קיים את הכפתורים שלו על ידי החזקה ממול השלט הקיים וזיהוי הפקודה.
זה מאפשר שליטה כל במכשיר חשמלי כולל מזגנים וכל דבר אחר. אם השלט לומד אז אין מגבלות של רשימות דגמים פשוט תכוון ותלמד.
כמובן שלא הכל מושלם, בגלל שכל הכפתורים שיש לך זה הווליום והכפתור שביניהם אז בכל מקום שיש לכפתורים האלו תפקיד אתה לא יכול להשתמש בהם לדברים אחרים. לצילום מסך ניתן להגיע בשתי צורות או על ידי הקשה סימולטנית של ווליום למטה וכפתור אמצעי או על ידי פתיחת quick memo אבל אם אתה רוצה לייצר צילום מסך במסך של תוכניות הצילום אתה לא יכול כי הכפתורים האלו מותאמים בממשק של המצלמה לשליטה בצילום.

לסיכום אגיד שאחרי שנתיים של שימוש בחייגנים חלופיים/ תוכנות גלריה חלופיות וביטולי אנימציות למיניהן עם סמסונג פשוט תענוג להשתמש בטלפון שלא מראה עיכובים (לאגים) ביישומים הכי בסיסיים ולא מאלץ אותך להחליף תוכנות. הממשק מהיר וגמיש כמו שכמעט שום לאנצ'ר חלופי לא גמיש. זה אולי האנדרואיד הראשון שאי פעם החזקתי שאני לא בטוח שאני חייב רוט לשום דבר חוץ מאבטחה.

רומים ורוט:
לג'י 2 יש קהילת פיתוח קטנה ולא מרשימה. לא כיך להיכנס לעמוד שלו ב-XDA ולראות שממה ושיממון גם לג'י פרו שקדם לג'י 2 בקושי היו רומים ושיפורים אז זה לא מקרי.
אם הנקסוס 5 יגיע עם חומרה זהה אז אולי המצב יתעורר אבל אם לא אתה עלול להיתקע עם גרסאות ישנות ובלי רומים מהקהילה. מצד שני כאשר הטלפון שלך טס ככה אז אולי זה לא יחסר לך.


ג'י 2 מעל גלקסי אס 4


התחרות:

המתחרה העיקרי בארץ לג'י 2 הוא כמובן הגלקסי אס 4 שניהם ספינות הדגל והוואן של HTC אפילו לא נמכר אצל המפעילות חצי שנה אחרי שהוא הושק.
זאת לא השוואה פשוטה אז בואו נצא לדרך:

  • מהירות - הג'י 2 יצא 4 חודשים אחרי מה שכמובן אומר מעבד יותר מהיר משמעותית, הסנאפדרגון 800 הוא פשוט מפלצת ביצועים. ניצחון בנוקאאוט לג'י 2.
  • מסך - גם כאן אין בכלל תחרות, האמולד של הגלקסי אס 4 פשוט מחוויר מול המסך הכי טוב בסלולר כיום. דבר אחד יש לציין שלגלקסי אס 4 יש הגנה של גורילה גלאס 3 כאשר בג'י 2 יש גורילה גלאס 2.
  • אחסון - בארץ הג'י 2 נמכר אצל המפעילות עם 16 גיגה ללא יכולת הרחבה. אחרי ניכוי של 6 גיגה למערכת הפעלה אתה נותר רק עם 10 גיגה וללא חריץ הרחבה. לא ברור לי איך אל ג'י אפילו מעיזה להוציא אותו לשוק עם דגם של 16 כאשר יש היום משחקים מעל גיגה ואוסף מוזיקה בינוני הוא כבר בגיגות. ניצחון בנוקאאוט לגלקסי אס 4. הדגם שאני בדקתי הגיע עם 32 גיגה שזה יותר טוב אבל לא גמיש.
  • סוללה - הסוללה של הג'י 2 פשוט פנומנלית, באמת חסרת תחרות. מצד שני לגלקסי אס 4 אפשר להחזיק בכיס סוללה חלופית טעונה ולג'י 2 אין מכסה נפתח. נקרא לזה תיקו למרות שלמשתמש הפשוט הסוללה שבפנים זה כל מה שהוא ישתמש ובזה הג'י 2 מנצח בגדול.
  • ממשק משתמש - הממשק של סמסונג כבד מעיק ולא גמיש הממשק של אל ג'י גם מכיל הרבה מאותם גימיקים אבל גמיש ומהיר ללא שום לאג, ניצחון סוחף לג'י 2.
  • אביזרים - אחרי שביליתי כמה שעות בחנויות בארץ שיש להן 100 אביזרים שונים לאייפון ולגלקסי אס 4 ושום דבר חוץ מכיסוי יקר לג'י 2 הרגשתי על בשרי מה זה לצאת מהעולם הנפוץ ליצרן אחר. ניתן למצוא דברים באיביי אבל בסה"כ ניצחון קליל לגלקסי אס 4.
  • מצלמה - לשני הטלפונים מצלמה מעולות, אבל בהחלט נתקלתי ברעש מיותר בג'י 2 והמצלמה בגלקסי אס 4 פשוט פנטסטית. מצד שני הייצוב האופטי נותן צילום לילה טוב בהרבה בג'י 2 וצילום עם 60 פריימים בשניה מאפשר וידאו איכותי ועריכה לצילום בהילוך איטי בג'י 2. נקרא לזה תיקו עם יתרון קטן לגלקסי אס 4 בגלל שמרבית האנשים מצלמים באור יום ובלי גימיקים.
  • איכות שיחה - הספיקר וגם איכות השיחה באוזן טובים יותר בגלקסי אס 4, ומכיוון שזאת תכונה קריטית כי זה בכל זאת טלפון לפני הכל, ניצחון חשוב לגלקסי אס 4 למרות שגם הוא לא מהטובים בשוק בתחום.
  • רומים - בשני הטלפונים בגרסה שיש בארץ המצב לא מלהיב, סמסונג בגלל השינויים הצפויים עם ה- knox ואל ג'י עם קהילה קטנה ולא איכותית. יתרון לגלקסי אס 4.
כמה הערות להשוואה:
* הג'י 2  עוד לא קיבל עדכון אחד ויכול מאד להיות שחלק מהבעיות יתוקנו או שדברים אפילו ישופרו.
* סמסונג עוד יכולה תיאורטית לחזור בה מהשטויות של הנוקס ואף אחד גם לא חייב לשדרג לגרסה הבאה.
* תשאלו מה עם הנקסוס 5? אני לא יכול להשוות לטלפון שעוד לא הושק ולכן לא קיים מבחינתי.

סיכום:

הג'י 2 של אל ג'י בהחלט ראוי לסלוגן שלו כטלפון המתקדם בעולם כרגע. הגרסה של ה-32 גיגה בהחלט מספיקה אבל בשום פנים ואופן לא הייתי ממליץ על הגרסה שנמכרת במפעילות הסלולריות עם 16 גיגה בלבד. 10 גיגה פנויים ב-2013 כאשר יש משחקים שמגיעים לגיגה וחצי זה פשוט עצוב.
גם אם שום דבר אחר לא מרגש אתכם שווה ללכת לחנות או לנקודת שירות ולהסתכל על המסך הוא באמת פנומנלי.
האם אני ממליץ לרכוש אותו? בהחלט כן בגרסת ה-32 גיגה, אבל עם כוכבית. לא הייתי רוכש אותו לפני שהייתי שומע מה המפרט של הנקסוס 5,  אם הנקסוס 5  יגיע עם מפרט זהה וכל התכונות החשובות של המצלמה וכו' אז הוא קרוב לוודאי יהיה קנייה יותר משתלמת והוא גם יגיע עם גרסת אנדרואיד חדשה ומרגשת ( קיט קט) היישר מהמפעל.
האם הוא שווה שדרוג מהגלקסי אס 4? קרוב לוודאי שלא. הפרשי המהירות והממשק עצומים אבל אם כבר התקנת רום מקוסטם וסידרת את האס 4 הוא עדיין טלפון מעולה.
אם אתה עדיין משתמש באס 4 כמו שהוא הגיע מהחנות וסובל מהאיטיות בחייגן ובגלרייה אז אולי כן.
רגע רגע ומה עם הנוט 3? אני לא חושב שהם ברי השוואה, אלו מכשירים שונים לגמרי, מי שאוהב פאבלטים לא יסתפק בשום טלפון אחר ויש ביניהם גם פער מחיר לא קטן.


אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה