3.1.11

סיכום 2010 ב- Android

טוב אז הסתיימה לה שנתי השניה עם אנדרויד וכמו כל בלוג נדוש הגיע זמן הסיכומים :-)
הצורה שאני אעשה את זה השנה יהיה לחלק את השנה לטובים ורעים עבור אנדרויד ועבור הצרכנים שלו כמונו.
חלק מהיצרנים יופיעו בשתי הרשימות עקב סיבות שונות.

הרעים:

  • סוני אריקסון - Sony xperia x10 היה מכשיר שהיו לי הרבה תקוות ממנו, מסך נהדר של 4 אינץ', סקין מעניין וייחודי של סוני, בית גדול וחזק עם היסטוריה של מוצרי אלקטרוניקה איכותיים, בפועל קיבלתי מכשיר מיושן עם אנדרואיד 1.6 שלקח לו יותר משנה לקבל עדכון חלקי, לאג קבוע בשימוש ומקלדת פתטית, איכות שיחה גרועה וספיקר לא סביר עם אוזניות בלעדיות שלהם.
  • סמסונג - בעיני הטלפון שהיצרנים הכי הרסו לו היה הגלקסי אס, חומרה פשוט מדהימה, כאשר הוא יצא לא היה טלפון בעולם עם מעבד גרפי טוב ממנו ולמרות זאת ההתעקשות על RFS האטו את המכשיר לרמה של מכשירים עם חצי מהחומרה שלו, בארה"ב עדיין לא קיבלו אפילו פרויו עד היום עם תואנות שונות ומשונות על זה שהם עדיין עובדים על חווית שדרוג חלקה.
  • HTC - היצרנית אולי הטובה בעולם של תוכנה לאנדרויד ומגישה את המכשירים הכי יוקרתיים למראה חומרתית ותוכנתית, עם זאת מפשלים פעם אחר פעם עם החומרה. מצלמת 8 מגה פיקסל שמצלמת פחות טובות מחברותיה עם 5 מגה, בטרייה איומה ל- HTC evo והראו שלא למדו כלום ממנו כאשר הוציאו את ה- Desire HD עם אותה בטרייה מטופשת של 1230 למכשיר עם 4 אינץ' LCD שצריך הרבה יותר מזה. ספיקרים גרועים, ועדכוני תוכנה איטיים עד זוועה. רק תשאלו את משתמשי ה- Hero כמה זמן לקח להם לקבל אקלייר שלא לדבר על פרויו.
  • כל יצרני הטאבלט הסיניים - אם יש משהו שגורם לזילות של הבראנד של אנדרויד זה כל הטאבלטים המפגרים של 100-200$ עם חומרה גרועה ובלי מרקט שיוצאים ולא מתביישים לכתוב אנדרויד במפרט ורק גורמים לאייפד להראות כמתת האל.
  • מוטורולה - מוטורולה השיקה שני מכשירים סבירים פלוס לשוק ה- GSM ושמרה את כל הדובדבנים לשוק ה- CDMA בארה"ב למרות שרוב העולם משתמש ב- GSM , עם כל הכבוד ל- Verizon הגיע לנו יותר ממי שהתיימרה להיות יצרן מוביל של אנדרויד בעולם.
  • ספקי הסלולר בישראל -הספקים שלנו שחושבים שלמכור מכשיר זה כל התורה ולא מכירים בכלל במושג של OTA שלא לדבר על מכירה של אבזור מינימלי למכשירים שלהם בחנויות שלהם, ושולחים אותנו לכל מיני עושקים ולאיביי, למה לכל הרוחות שלא אוכל לקנות קייס ומגן מסך כאשר אני קונה טלפון או טאבלט מספק סלולרי?

הטובים:

  • סמסונג - כי הנקסוס אס הוא פגז של טלפון שרק מוכיח כמה חזקים הם בחומרה, כי הגלקסי טאב הוא היחיד שעומד מול האייפד בלי רגשי נחיתות למרות סיוע על סף לא קיים מגוגל והמפתחים, כי הם מוציאים את הגלקסי פלייר למי שרוצה מקביל לאייפוד טאץ,' בלי השטויות של אפל.
  • גוגל - כי למרות הבכיונים של בלוגרים הנקסוס 1 כן היה הצלחה אדירה, אולי הוא לא מכר מליונים אבל לנו הגיקים הוא היה הטלפון הראשון שהשתמשנו בו ליד אנשי אייפון מבלי להרגיש כאילו שהוא טלפון בן 5 שנים, כי הוא נראה פגז וכי הוא עבד נהדר, וכי הוא הקפיץ את האנדרויד למדרגה שבה משוטטים כל התותחים של היום. ואחרי הכל הוא עדיין הטלפון הכי טוב שאי פעם היה לי יחסית לתקופה שבה קניתי אותו.
  • סלקום - כי ללא ספק שהם פרצו את הדרך לאנדרויד בישראל, התחילו עם הניסיון של הגלקסי הכושל והמשיכו למיילסטון וכמובן השיא היה לקבל את הגלקסי טאב לפני רוב העולם ופעם ראשונה להרגיש באותה שורה עם כל האירופים שמנקרים לנו עיניים ב- XDA , האייפד אולי ימכור יותר אבל לקהילת האנדרויד בישראל סלקום יצאו תותחי על.
  • ההאקרים - בלי סטיב קונדיק (cyanogen ) ופול אובראיין ( Modaco) קוש ( clockworkmod), אמון רא וכל החברים ב-XDA החולשות של אנדרויד היו עוצרות אותו מלהצליח, הם עובדים ללא לאות ומתקנים באג אחרי באג שהיצרנים העצלנים משאירים וגם מוסיפים דברים כמו עברית. הם מייבאים לנו תוכנות וכלים בין טלפונים ובעצם הופכים את הפלטפורמה של אנדרויד למענינת ביותר בתחום הסלולר. כמובן שגם אנשים כמו pilotx ו- amadey הישראלים שעושים רומים מעולים לגלקסי אס.
  • Amazon - בלי התמיכה שאמזון סיפקה עם היישום של קינדל אני בספק אם הייתי אפילו שוקל לקנות טאבלט של אנדרואיד בגלל שהם לא פחדו ללכת על אנדרויד בגדול ואפילו לספק לנו פיצ'רים שאין בגרסה לאייפד ואייפון הם הרוויחו לקוח להרבה שנים. Kobo ו- aldiko ואחרים גם מספקים קוראים אבל לא ברמה ולא חוצה פלטפורמות כמו אמאזון.

אני לא חושב שיש מי שיחלוק כל כך ש-2010 היתה השנה שבה אנדרויד פרץ לתודעה ונמכר מספיק כדי להוות הפלטפורמה הכי צומחת ב-2010 עם מליונים של מכירות, זאת השנה שבה המכשירים של אנדרויד הגיעו לרמה של אייפון ואף עברו אותו. זאת השנה שבה אקלייר ופרויו וגם ג'ינג'ברד הגיעו אלינו. אני מאחל לכולנו שנה טובה אף יותר ב-2011  עם תקווה ל- execution טוב יותר מצד היצרנים, הגיע הזמן שהגימור והליטוש של הפינות הקטנות יהיה באותו לבל של החברה מקופרטינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה