21.1.11

מדריך: איך לגבות ולשחזר את הנתונים בטלפון אנדרואיד

שוב אנחנו כאן במסגרת המדריכים לפעולות חוזרות ונשנות עבור טלפון אנדרואיד :-)
הפעם איך לגבות לפני שינוי רום ואיך לשחזר אפליקציות לאחר ההתקנה.
מכיוון שאתה מתכוון להחליף רום, הבלוג הזה מניח שאתה משתמש מנוסה וכבר עשית את התהליך של פריצה למכשיר שלך והתקנת ריקברי מסוג כלשהו. הריקברי עצמו מכיל גיבוי מעולה אבל הוא גיבוי  שדורס ולא משאיר דטה קיימת. לכן כאשר קראנו בפורום שיש רום חדש והחלטנו לעבור אליו ראינו  שהיוצר מזהיר באותיות אדומות שיש לבצע Wipe בתוך הריקברי לפני ההתקנה של רום מסוג אחר. מכיוון ששילוב של רומים יכול ליצור סלט שאתה לא רוצה על הטלפון שלך. אז אנחנו זקוקים לתוכנה שתגבה רק את היישומים וההגדרות ולא תחזיר את הרום הישן.
אז הנה השלבים של התקנה וביצוע הגדרות בסיסיות בתוכנה של Titanium Backup .



שלב ראשון הורידו את התוכנה מהמרקט והתקינו אותה לאחר מכן כנסו למגירת היישומים ותריצו את התוכנה, מסך הפתיחה אמור להיות דומה לזה:
 אם בשורה הראשונה שלכם לא מופיע OK או לא מופיע busybox אז הקישו למטה על "Problems" ותקפוץ לכם ההודעה הבאה:

אין לעשות את ההתקנה של busybox אם לא נתקלתם בבעיה, הגרסה שהתוכנה מתקינה היא ישנה ומתאימה רק למי שאין כבר גרסה תקינה מותקנת.
שלב שני- למעלה תראו 3 כרטסות אנחנו נמצאים כרגע ב- Overview תעברו ל- Backup שם תראו תצוגה של כל היישומים על המכשיר שלכם. הקישו על יישום אחד ותראו את החלון הבא:

הקישו על גיבוי, אחרי שהגיבוי מסתיים הקישו שוב על אותה אפליקציה עכשיו  תראו את כל האפשרויות כולל גיבוי, שחזור, הסרה ומחיקת דטה. מזל טוב עכשיו אתם יודעים כיצד לגבות ולשחזר אפליקציה, וזה טוב להרבה מקרים שבהם הגרסה החדשה לא טובה או למקרה שמחקתם בטעות אפליקציה.
מכיוון שאנחנו התכנסנו כאן לגיבוי שלם של המערכת לפני החלפת רום אנחנו נלחץ על כפתור התפריט של הטלפון שלנו
נראה מסך כזה:

כאן נקיש על אופציית ה- batch ונראה את המסך הבא:
כאן מאד חשוב לא לשחק באופציות שאין בהן צורך, האופציה שרלוונטית לנו כרגע זאת "Backup all user apps + system data" התהליך ייקח כמה רגעים בהתאם לכמות היישומים שלכם, ותוכלו לראות בסטטוס בר אם תמשכו אותו למטה מתי הגיבוי הסתיים בהצלחה.
Titanium backup מגבה לספרייה בכרטיס הזיכרון שנקראת TitaniumBackup בשלב הזה הייתי מחבר את הטלפון למחשב ומעתיק את הספרייה הזו למחשב שלכם.

אחרי ההעתקה תבצעו את התהליך של wipe ואחרי כן התקנה של הרום החדש, לאחר שעליתם לרום החדש כנסו למרקט והתקינו שוב את Titanium Backup .
בעלייה התוכנה תזהה שיש גיבויים קיימים בכרטיס הזיכרון ותוכלו להקיש על כפתור התפריט ולאחר מכן על batch ואז לבחור  "Restore missing apps with data" .
אם התנאים של השחזור והגיבוי זהים לחלוטין ורק רציתם לאפס מכשיר . אז תבחרו Restore missing apps + all system data
 יש לשים לב לבחור את האופצייה הזו ולא אופציה אחרת של שחזור כולל, מכיוון שאם חלק מהיישומים כבר מותקנים ברום החדש עדיף שלא תדרסו אותם אלא אם יש לכם דטה שאתם רוצים להחזיר לתוך היישומים כמו משחקים שמורים ושיאים במשחק. ניתן כמובן בתפריט של backup לשחזר כל יישום בנפרד ובהמשך אסביר למה לפעמים זה חיוני.

מכיוון שהמרקט שומר בזיכרון את התוכנות שהותקנו דרכו אנחנו עכשיו במצב לא בריא שבו יש לנו תיאורטית יישומים לא רשומים, אני ממליץ בשלב הזה לאתחל את המכשיר ורק אז לגשת למרקט לבדוק שכולם שם, במידה ולא יש להיכנס לתוכנת הגיבוי שוב ולהקיש על כפתור התפריט ואז על כפתור של more

בתפריט הזה יש לבחור ב- " market doctor " ולתת לתוכנה לתקן קשרים של אפליקציות למרקט ולאחר מכן לאתחל את המכשיר שוב.


במידה ועדיין אתם לא רואים יישום כזה או אחר אז יש פשוט להתקין אותו שוב מהמרקט כדי לחדש את הרישום שלו.

שאלות נפוצות:
  • האם סידור האייקונים שלי על מסכי הבית יחזור - בחלק מהמקרים כן ובחלק לא, בד"כ מנהלי המסכים כמו adw או launcher pro מכילים בתפריטים שלהם גיבוי משלהם ואני הייתי מסתמך עליהם בנושא הזה.
  • האם התוכנה מגבה דברים כמו SMS מהניסיון שלי לא, יש אחרים שטוענים שכן, אם הנושא הזה קריטי לכם יש תוכנות במרקט שמיועדות לזה בדיוק כמו SMS backup ואחרות.
  • מתי עדיף לשחזר ידנית יישומים ולא מתפריט ה-batch - יש מצבים למשל שבהם אתם עוברים במכשיר של HTC מרום שמבוסס על המערכת של HTC לרום של Cyanogen mode או רום אחר שלא מכיל את המערכת של HTC ואז ניסיון לשחזר את היישומים של HTC לרום שלא מכיל את התשתית המתאימה יכול במקרה הטוב להיכשל ובמקרה הרע לשבש את התפקוד התקין של המכשיר. אם אתם בתסריט הזה פשוט תשחזרו אחת אחת את האפליקציות ואל תשחזרו אפליקציות של HTC .
  • מה קורה אם התקנתי את הרום החדש ואין לי גישה לאינטרנט להתקין את תוכנת הגיבוי - יש כמה דרכים לטפל בזה, הראשונה היא בתפריט שבו בחרנו market doctor יש גם אופצייה של create update.zip שכמובן אני ממליץ לקרוא לו TitaniumBackup.zip. לאחר שהתקנתם את הרום לפני האתחול פשוט תבחרו בהתקנה של עוד קובץ ZIP ותבחרו בקובץ שיצרתם ואז יהיה לכם את התוכנה של הגיבוי בתשתית הבסיסית של הרום.  אופציה שניה למי שזה נשמע מורכב מידי, פשוט תגבו את התוכנה של titanium עם יישום כמו apkoptic ואז תוכלו להתקין את התוכנה ברמתה הבסיסית מכרטיס הזיכרון לאחר החלפת הרום.
  • לפני זמן מה סקרת את התוכנה של apkoptic לגיבוי האם TB עדיפה עליה ולמה? - apkoptic לא מצריכה רוט ולכן גם לא יכולה לגבות נתוני מערכת כמו לזכור את הרשתות האלחוטיות שלכם או המכשירים שסינכרנתם עם BT היא מגבה את היישומים נטו בלי דטה, זה יותר מיועד למשתמש הפשוט שלא אכפת לו מהדטה ואין לו ROOT.
  • ראיתי שיש עוד המון אופציות לגיבוי בתוך התוכנה שווה לי לגעת בהן? - ברוב האופציות לא הייתי נוגע אם אתם לא משתמש מנוסה. אופציה אחת שכן הייתי ממליץ זאת Backup all new apps and new versions שווה להריץ אותה פעם בכמה ימים כאשר נוספו לכם נתונים חשובים או לאחר התקנות או עדכונים של אפליקציות רק לוודא שכל מה שחשוב מגובה, בתפריט הראשי יש גם כרטסת של schedules  ששם ניתן להגדיר גיבוי קבוע שירוץ אוטומטית.
  • אני רוצה רק לנסות רום חדש ואז לחזור לרום הקיים שלי האם TB היא התוכנה בשבילי? - לא, אם אתם רוצים לשחזר ממש את כל הטלפון כמו GHOST תשתמשו בגיבוי שהריקברי מספק שידוע גם בשם גיבוי נאנד, זה גיבוי שמתעלם מהנתונים הקיימים בטלפון ופשוט משחזר תמונה מדויקת של הטלפון מזמן הגיבוי כולל הרום הישן, יש לזכור ששחזור כזה גם מוחק דברים שהתעדכנו מאז שבוצע.
  • מה בנוגע לאנשי קשר -  אם אתם משתמשים באנשי קשר של תוכנת email שמבוססת על exchange או על אנשי הקשר בג'ימייל לא תהיה לכם בעיה, אם הזנתם אנשי קשר ידנית תשתמשו בתוכנה כמו mybackup pro לגבות אותם.
  • החלפתי רום ושחזרתי את הגיבוי עם TB ופתאום נזכרתי שיש לי דטה ממש קריטית שאין בגיבוי מה לעשות עכשיו? בכל מאמר של התקנת רום יכתוב יוצר הרום שאין להתקין את הרום שלו ללא ביצוע גיבוי מקדים דרך rom manager או מהריקברי עצמו. לכן במקרה הכי גרוע חוזרים לגיבוי נאנד שעשיתם לפני שהתחלתם את ההרפתקה הזו, אם לא עשיתם כזה באמת שאין לי מה להגיד לכם, תקנו אייפון ותנו לאפל לנהל לכם את הגיבויים :-).

כותב המאמר אינו לוקח אחריות על הנתונים שלכם או על הבחירה שלכם בתוכנת גיבוי, כל המידע שמסופק כאן הינו בגדר המלצה כללית ומתאים רק למשתמשים מנוסים שיודעים לקחת אחריות אישית לפעולות שלהם על הטלפון שלהם.

25 תגובות:

  1. איזה מכשיר זה זה הגלאקסי TAB?

    השבמחק
  2. כן :-) יופי של עין לפרטים.

    השבמחק
  3. הבעיה היא שכשאתה עושה Batch Restore אתה צריך ללחוץ "Install" ואז "Done" לכל אפליקציה שמשוחזרת.
    אתה מכיר אולי אפשרות אחרת?

    השבמחק
  4. ניסית לשנות תחת app processing mode
    ל- auto indirect?

    השבמחק
  5. א. יופי של מדריך.
    ב. האם גיבוי זה צריך לעשות רק לפני התקנת רום חדש או שאני פשוט יכול להריץ אותו מבלי להתקין רום אחר?
    ג.הוא שואל אותי האם להרוג אפליקציות פעילות או פשוט לא לגבות אותם מה לענות?

    השבמחק
  6. א. תודה :-)
    ב. אתה יכול להשתמש בו לכל מטרה.
    ג. להרוג, אחרת הוא לא יוכל לגבות את האפליקציות הפעילות.

    השבמחק
  7. איפה זה נמצא? לא איתרתי את זה ב-Settings. יתכן שזה רק לגרסא בתשלום?

    השבמחק
  8. ליאור: menu ---> preferences

    השבמחק
  9. חחחח אל תגזים :) אתה לא מדבר עם NEWB.
    אני לא מוצא את האפשרות הזאת... כנראה שזה רק למי שקנה את ה-DONATION

    השבמחק
  10. תודה על המדריך, חיפשתי משהו כזה :)

    השבמחק
  11. למי שתוהה האם זה עובד:
    ביצעתי את הגיבוי, עשיתי WIPE, והרצתי את הגיבוי בחזרה.

    אז הגיבוי באמת משחזר בצורה ממש טובה את הכל, מי שיש לו אפ' מסך בית launcherPro - הוא מחזיר את האיקונים. הוא החזיר לי אפילו את המידע לWHATSAPP.

    הבעיות שנתקלתי בהן במהלך השחזור הן:
    1. חצי מהתוכנות צריכות התקנה "ידנית" - צריך במהלך השחזור לשבת ליד המכשיר וללחוץ "Install" ואז "Done" כשזה מסיים.

    2. אם אתם לא מסירים לפני תחילת הBATCH את אפליקציות המערכת (Market, google search, google voice) אז השחזור יתקע לכם, ותצטרכו להריץ מהתחלה.

    השבמחק
  12. יש לי שאלה: אחרי שאני עושה את הגיבוי בנקסוס אס, אני חייב להעביר אותו למחשב בגלל שאין כרטיס זיכרון נכון? ואחרי שאני מתקין את הרום אני צריך להגביר את הגיבוי מהמחשב לזיכרון הפנימי ואז לשחזר הכל?

    השבמחק
  13. התקנת הרום לא מוחקת את החלק בנקסוס אס שמדמה כרטיס זיכרון, אלא רק את החלק של המערכת הפעלה.
    אם אתה רוצה תעתיק את הספרייה למחשב ליתר ביטחון.
    יעבוד גם בלי.

    השבמחק
  14. אוקיי, תודה רבה :]
    ד"א אחלה מדריך!

    השבמחק
  15. איך אני יכול להתכתב איתך תשאיר לי מייל שלך ל:eliyaua77@gmail.com
    אני קצת חדש בכל הנושא של מכשירי האנדרויד ,רכשתי מחו"ל את הנקסוס S ,ורציתי שתדריך אותי יותר מכל מה שמופיע באינטרנט

    בברכה אליהו

    השבמחק
  16. אתה מוזמן לשאול שאלות בפורום של הנקסוס אס כאן: http://iandroid.co.il/forum/

    השבמחק
  17. שלום, אני חדש בעניין ורוצה לפתח באנדרואיד 4
    יש לי גלאקסי נקסוס ומספר שאלות:
    האם אני חייב לבצע רוט?
    האם זו 'פריצה' של המכשיר?
    אפשר לחבר מכשיר למחשב (וינדוס 7) ולפתח ללא פריצה?
    האם המדריך שכתבת תקף לגבי המכשיר שלי?
    היכן יש דרייבר מתאים ל usb?
    תודה, שי

    השבמחק
  18. לא אתה לא חייב רוט בשביל לפתח
    רוט זה פריצה
    כן אפשר לחבר למחשב ללא פריצה
    דרייבר יש ב
    sdk

    השבמחק
  19. בוקר טוב רציתי לדעת אם יש רום ics שאתה ממליץ עליו לבעלי מכשיר גלקסי s2 והאם יש רום עם עברית מלאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הרומים לבינתיים לא מרשימים בכלל.
      תמתין עוד שבוע שהיוצרי רומים הבכירים יותר יתחילו לבשל רומים מבוססי ICS

      מחק
    2. תודה.ואתה ממליץ על cm9? פשוט יצא לי לראות את העידכון הרשמי של סמסונג וזה נראה כמעט אותו דבר ומכוער יחסית לאיך שics נראית.

      מחק
    3. מאד לא ממליץ על CM9 אם אתה כמוני ואוהב לצלם, תוכנת המצלמה של סמסונג מעולה, התוכנה שמגיעה עם CM היא סתם צ'יקמוק. אם אתה לא מצלם הרבה אז זו בהחלט אופציה טובה וחסכונית בסוללה.

      מחק
    4. אז אתה אומר עדיף עדכון רשמי ויחסית מכוער ושהכל יעבוד במקסימום האפשרי מאשר רום שאולי נראה טוב אבל לא מממש את המקסימום של המכשיר?

      מחק
    5. אני אומר שאת כל ה"כיעור" אפשר להחליף עם התקנה של adw launcher מהמרקט בדקה וחצי אבל את תוכנת המצלמה ואת הדברים האחרים של סמסונג לא תקבל עם CM

      מחק
  20. שלום רב,
    עשיתי את הגיבוי מהר מידי ולא ירד לי האסימון של המשמעות של החלפת רום.
    החלפתי מpilotXrom לcyanogenMod שמבוסס על חייגן שונה ואני לא מצליח לשחזר את אנשי הקשר שלי (הדבר הכי קריטי לי),יש איזו דרך לשחזר אותם בלי לחזור לגרסה של פיילוט ולעשות הכל מחדש?
    בברכה,איגור

    השבמחק