9.4.11

סקירה: אייפד 2 ( IPad 2 )

בדיוק שנה אחורה חברת אפל השיקה את האייפד הראשון, האייפד 1 היה מכשיר ששבר הרבה מוסכמות, במשך שנים אנשים מאד חזקים ומשפיעים כמו ביל גייטס ניסו לשכנע אנשים שטאבלטים הם העתיד, אבל נדרש אחד סטיב ג'ובס שהיה לו גם את החזון וגם את הסבלנות להביא מוצר בשל ומוכן מספיק, ללא ספק לא הפריע שהוא אחד מאנשי המכירות הטובים בעולם הטכנולוגיה.
נכון, רובנו גיחכנו כאשר הוא דיבר על מוצר "קסום" ו"מהפכני" אבל כמעט 20 מליון מכירות לאחר כך לאף אחד אין יותר ספק שזה מוצר מעולה ושהוא התחיל מהפכה של ממש בתחום האלקטרוניקה הביתית.
די היה לראות שכמעט כל יצרן אלקטרוניקה ב-CES תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב הביא טאבלט, מיצרני טלוויזיות ועד יצרני טכנולוגיה מתמחים כמו סיסקו ו-RIM שבד"כ מכוונים לשוק העסקי בלבד.
אז מה היה באייפד שעבד כל כך טוב? דבר ראשון המכשיר נראה נהדר, דבר שני הוא כל הזמן דלוק ורחוק תנועת אצבע אחת משימוש. היכולת לגלוש או לקרוא אימיילים או ספרים בהתראה של שניות וללא צורך באתחול ארוך של מחשב, או התקנות של דברים כמו אנטי וירוס או פיירוול. כנ"ל לגבי כל שאר הדברים במחשב רגיל שתמיד גרם לאנשים לא טכנולוגים לברוח ממנו.

באייפד יכולה להשתמש כל סבתא בת 60 או ילד בן 5. ולא פחות חשוב הוא הביא איתו הרבה תוכן, יציקת התוכן היתה מרכיב מאד חשוב ביכולת של האייפד להוות מוצר מושך שמספק מלא תעסוקה. בניגוד לאפל המתחרות שהגיעו אחריה למדו את עניין הטכנולוגיה וחלקן הביאו מכשירים מהירים יותר או חזקים יותר ואפילו יפים יותר, מה שהם לא הביאו זה התוכן.
נכון אתה יכול לגלוש באתרים ב-XOOM ואתה יכול לפתוח פייסבוק או לקרוא ספר אבל מלבד משחקים בודדים אתה פשוט מוצא את עצמך עם טלפון גדול ביד. אולי אנגרי בירדס מתנהג יפה במסך גדול אבל המרחק בין אנגרי בירדס לאינפיניטי בלייד או Real racing HD 2 הוא עצום.
ההבדל בין PULSE לבין FLIPBOARD או ZITE  הוא ענק, בתיאוריה שניהם נותנים חוויה של מגזין דיגיטלי, אבל ב-Flipboard אתה באמת מבין למה צריך טאבלט, היכולת שלו לאסוף חדשות מכל האתרים לעיתון קל לקריאה ונוח הופכת את היישום הזה לבדו למשהו שמצדיק החזקה של אייפד.
הבדל נוסף הוא ברמת הביצוע, חברות כמו מוטורולה חושבות שהן יכולות להוציא טאבלט ולספר לך שהוא לא יכול להפעיל כרגע את קורא הכרטיסים שלו, או שהוא תומך דור 4 אבל תצטרך לשלוח אותו אליהן לשבוע בעתיד , או שתהיה לו תמיכה בפלאש אבל אין תאריך יעד ברור, זה פשוט הורג את כל הפשטות והנוחות בקנייה של מוצר משפחתי.

נכון, לנו הגיקים הרבה פעמים עדיף מוצר שיש הרבה מה להתעסק איתו, אנחנו נהנים מרומים ופריצות וווידג'טים מתוחכמים, זה הכל טוב ויפה, אבל זה לא קהל היעד שסטיב ג'ובס חלם עליו, הוא חלם על מכשיר שיכול להחליף את המחשב הביתי בכל נושאי הצריכה, מכשיר פשוט וקל שאין שום צורך להיות טכנולוג כדי להשתמש בו, לכן הוא מכר מליונים ומולו מוטורולה מכרו במקרה הטוב 200,000 בחודש הראשון. הוא רצה מכשיר לספה ולמטבח וגוגל רצתה מכשיר שתוכל לנהל איתו פיתוח של מוצר.

הנה אנחנו שנה אחרי, האייפד מכר משהו כמו 20 מליון יחידות, הגלקסי טאב חביבי מכר אולי 2 מליון והשאר אפילו לא מכרו מליון בודד. שוב סטיב ג'ובס לוקח את הבמה להציג את דור ההמשך,
כולנו ידענו שהוא ידבר על מהירות, ידענו שיגיעו המצלמות ואולי מעבד עם ליבה כפולה ולכל זה המתחרים הגיעו מוכנים.
מה שהם לא היו מוכנים אליו זה שהמכשיר קל יותר ודק יותר משמעותית, אלו היו התלונות העיקריות נגד הדור הראשון ואפל תמיד מקשיבה ומיישמת מה שזול ליישם. לא פחות חשוב עקב סגירה עסקת ענק על הרכיבים הוא גם נשאר אותו מחיר.
שואל את עצמו הקונה הפוטנציאלי למה שאשלם עשרות אחוזים יותר על מוצר מתחרה חדש שכבד הרבה יותר, שיש לו בעיות מהיום הראשון? אין אח ורע בשוק למוצרים חדשים שבאים להתחרות במוצר המוביל והם לא זולים ממנו.

סמסונג היו הראשונים שהבינו שג'ובס נתן להם שוב נוקאאוט, הם חזרו לשולחן השרטוט ויאמר לזכותם שתוך פחות מחודש השיקו מוצר ברמה דומה מבחינת חומרה לאייפד 2. הישג לא מבוטל והוכחה לגמישות והיכולות של סמסונג להפתיע. הטאבלטים החדשים של סמסונג יגיעו ביוני וכנראה יהיו לא פחות יפים וחזקים אם לא הרבה יותר. מי שנכשל קולוסאלית זוהי גוגל. גוגל לא השכילה בשנה החולפת לשכנע יצרני תוכן גדולים של האייפד לייצר גרסאות לאנדרואיד, ראינו כמה משחקים מובילים מגיעים אבל אין את המגזינים, אין את העושר של תוכן שיש לאייפד ולכן שוב לאזרח הפשוט אין שום סיבה לשלם יותר עבור פחות.

אם גוגל לא תשנס מותניים היחידים שהיא תשכנע לקנות טאבלט של האניקומב יהיו טכנולוגים ואידאליסטים ששונאים את המדיניות גן סגור של אפל, וכל וירוס או איום תוכנתי שיתקוף את אנדרואיד ימשיך להרחיק מהטאבלטים של אנדרואיד את האבות והאמהות שרק רוצים גישה נוחה ובטוחה לדוא"ל ולכמה יישומים. אני הראשון שיסכים שהחיים בעולם הסגור של דוד סטיב מקוממים, ולכן הטלפונים הבאים שלי יהיו מבוססי אנדרואיד. אבל בטאבלט שלי אני לא צריך רומים, אני צריך דרך בטוחה שאיתה אוכל לעבוד ולהתחבר למשרד.

החומרה:

  • מעבד A5 של אפל עם ליבה כפולה במהירות שעון של 1 GHZ 
  • מסך 9.7 אינץ' ברזולוציה של  768* 1024 
  • 512 מגה זיכרון
  • נפח פנימי בין 16 גיגה ועד 64 גיגה.
  • עובי של 8.64 מילימטר 
  • חיבור BT 2.1
  • מצלמה אחורית של 1 מגה פיקסל וקדמית של VGA האחורית יכולה בתיאוריה לצלם עד- 720P
  • משקל - כ-600 גרם ( 1.33 pounds) לדגם הקל.
  • כרטיס אלחוטי בתקן N ומודם סלולרי מובנה בדגמים הרלוונטיים.
  • תמיכה במיקרו סים של יצרניות הסלולר בארץ.

החומרה של האייפד היא ממש לא הסיפור שלו ועם זאת היא מאד מרשימה, בגלישה באתרים עמוסים אין יותר את הדף המשובץ עם הגלילה האיטית ב- ynet
אפשר לדבר הרבה על מעבד כפול ליבה וכו' אבל הסיפור האמיתי של האייפד 2 הוא כמה שהוא קל יותר ודק יותר מהדור הראשון ואפילו מהגלקסי טאב הנוכחי.
חוויית השימוש חוץ מגלישה באתרים היתה מעולה גם בדור הראשון ולכן הכח הנוסף לא ממש מורגש, עד שלא נראה בעתיד  יישומים שמותאמים ל-2 בלבד לא נדע.
המצלמות באייפד 2 פשוט זוועתיות, התמונות יוצאות מגורענות, התפקוד שלהן באור חלש הופך אותן ללא שמישות בכלל, אל תתכננו להשתמש בהן לשום דבר חוץ משיחות וידאו ותמונה מזדמנת שתצלמו סתם בגלל שהאייפד כבר ביד והציפור פשוט תברח לפני שתוציאו את הסלולרי מהתיק. השוני במשקל הוא משמעותי, אני עברתי מגרסת ה-WIFI של אייפד 1 לגרסת 3G  של 2 ולמרות שזה לא תפוחים לתפוחים הוא עדיין משמעותית קל יותר.
בגלל העובי המצומצם הגישה לחיבור למחשב היא בזווית ולא נוחה וקל לפספס אותה, לכן לא כל האביזרים שהתאימו לכם לראשון יעבדו עם השני.
הכפתור של ההדלקה גם הוא בזווית ומאד לא נוח לשימוש, לא פעם מצאתי את עצמי מסנן מחמאה מפוקפקת למעצבים של אפל בעודי הופך אותו רק כדי למצוא היכן לכל הרוחות הכפתור הלך.
במודל החדש ניתן לקנות מתאם שיאפשר לך לחבר את אייפד 2 לטלוויזיה עם HDMI וגם ממש לשדר את תוכן המסך ולא רק את הסרטים מתוך היישום של האייפוד, בתאוריה הוא יכול לשדר 1080P החוצה למרות שאחרי ההמרה לאייפד הרזולוציה יורדת בכל מקרה.
בסה"כ מכשיר מעולה ומעוצב להפליא, חבל שאין לו תמיכה בכרטיס חיצוני, מצלמה טובה יותר  ושאר הדברים שכנראה לא נקבל אף פעם אבל באמת אין טעם לחזור על כל הבעייתיות של מוצרי אפל שוב.


תמונות שצולמו עם המצלמה האחורית של האייפד 2:




תמונה שצולמה עם המצלמה הקדמית של האייפד 2:

תוכנה:

האייפד הושק עם עדכון למערכת הפעלה שלו לגרסה 4.3 ועם מספר תוכנות שלא היו קודם, הראשונה היא Imovie שמי שקורא את הבלוג הזה ראה שניתן היה להלביש אותה בקומבינה גם על אייפד 1, התוכנה עובדת מעולה וניתן לערוך איתה ביותר נוחות מאשר עם אחותה הגדולה על המקבוק שלי. היא אינטואיטיבית ומאפשרת עריכה קלה ונוחה של דברים שקיימים באייפד לטובת משלוח באימייל או העלאה ליוטיוב.





תוכנה נוספת שניתנה עם האייפד 2 היא Photobooth שבניגוד לאיימובי הרבה פחות מתוחכמת ונוחה מאחותה על המק שמכילה הרבה יותר אפשרויות, ונראית כמו סתם משהו שזרקו פנימה כדי להבדיל מהאייפד 1. זה סתם 9 פילטרים שניתן ליישם על צילום עם המצלמה, כאשר יש תוכנות מעולות באפסטור שעושות הרבה יותר.


תוכנה נוספת שהושקה יחד עם האייפד 2 ועובדת בהצלחה פחותה על האייפד 1 היא Garage band תוכנת עריכת הסאונד של אפל בניגוד לאחותה המורכבת והמסובכת לשימוש על המק, כאן היא עובדת מעולה ואתה יכול תוך 5-10 דקות של עבודה ליצור פסקול לסרטון יוטיוב שלך שיישמע די קרוב למוזיקה אמיתית ולא לאוסף רעשים משולבים. קשה ממש להעביר בכתב כמה התוכנה הזאת טובה ואין לי את זכויות היוצרים כדי להשמיע לכם דוגמאות, אז פשוט תצטרכו לסמוך עלי שהיא פנומנלית.

אייפד 2 מול גלקסי טאב דור ראשון

אייפד 1 מול אייפד 2

התחרות:

בארץ כרגע יש רק שני מתחרים לאייפד 2 שיגיע אלינו החודש, האחד זה האייפד 1 והשני זה הגלקסי טאב, יש עוד 2-3 אבל הם באמת לא שווים אזכור.

  • מסך - המסך של אייפד 2 זהה לאייפד 1 ועדיין לדעתי פחות מואר ויפה מהגלקסי טאב לא כל שכן מול הטאבים של סמסונג שבדרך.
  • ביצועים - האייפד 2 טס למרות שלא מצאתי שום יישום חוץ מהדפדפן ו-garage band שממש מורגש הפער מהאייפד 1, הגלקסי רץ גם כן מעולה ועדיין לא מצאתי משחק או תוכנה שממש עייפה אותו חוץ מ- can knockdown 2
  • נוחות שימוש, המשקל המופחת והעובי המופחת משפרים משמעותית את הנוחות של האייפד 2 כקורא ספרים ומגזינים, למרות שכאן הגלקסי טאב הרבה יותר נוח, 7 אינץ' הרבה יותר מובילי ונכנס לכיס המעיל בעוד שהאייפדים מסורבלים.
  • מצלמה - לאייפד 1 אין מצלמה ולגלקסי טאב יש מצלמה הרבה יותר טובה קדמית ואחורית משל האייפד 2.

אפשר להמשיך את הרשימה אבל בסופו של חשבון ההבדלים בין אייפד 1 לאייפד 2 לא גדולים מידי וההבדלים מול אנדרואיד לא באים בחומרה אלא התוכנות די לראות תוכנות כמו zite


תראו עד כמה נוח וקל לקרוא מגזין באייפד 2 לפי נושאים שאתה בוחר ועם התייחסות לסיפורים שלהם אתה נותן דירוג גבוה כך שהנושאים שאהבת יחזרו בתכיפות יותר גבוהה.

יישום נוסף ודומה הוא ה- flipboard שמאפשר גם עיון לפי נושאים וגם גישה לחשבונות טוויטר ,פייסבוק וגוגל רידר שגם מהם הוא מפיק מגזין כיף וקל לעיון במקום להיכנס לכולם ולפתוח את הקישורים אחד אחד.




המשחקים על האייפד פשוט נראים נהדר הדוגמא שאני הכי אוהב זה Infinity blade כל אוהב אנדרואיד שאני מראה לו את המשחק הזה נשאר עם פה פעור, כנ"ל לגבי Real racing HD 2



לסיכום:

אם יש לכם אייפד דור ראשון ולא דחוף לכם משחקים, השינויים בתוכנות עריכה ומצלמות אתם יכולים לחכות עוד שנה. אם אתם מתלבטים בין טאבלט של אנדרואיד לטאבלט של אפל כרגע אפל מנצחת בגדול, אני מאד מקווה שנושא התוכן ישתפר דרמטית גם באנדרואיד, השינויים בהאניקומב יפים אבל יישומים רציניים שממש נותנים ערך מוסף עוד אין, הטאבלט אנדרואיד היחיד שנראה שיכול ממש לתת ערך מוסף הוא ה- flyer של HTC , אבל נראה מתי אם בכלל הוא יגיע לארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה