14.4.11

סקירה: Viewpad 10

במסגרת חיפושי אחרי טאבלט זול ומעניין הגיע לידי לזמן קצר מאד טאבלט ייחודי בשני גרסאות זהות מבחינת חומרה.
האחד עם dual boot של windows 7/android והשני עם אותה חומרה בדיוק אבל עם מערכת הפעלה של Meego מתוצרת אינטל. הטאבלט הזה מאד ייחודי ולא רק בגלל סיבות תוכנתיות שאפרט בהמשך, עיקר ייחודו הוא שהוא רץ על ארכיטקטורת X86 של אינטל ולא על ארכיטקטורת arm שעליה רצים רוב האנדרואידים שאנו מכירים. אינטל אולי מגיעה מאוחר למסיבה אבל תהיו בטוחים שהיא רק תלך ותתחזק בתחום עד שתגיע למקום הראוי ליצרן המעבדים מספר אחד בעולם.



החומרה:

  • המעבד -  Intel Pine Trail N455 1.66GHz  עם צ'יפסט Mobile NM10 Express
  • זיכרון - 2GB DDR3 RAM
  • מסך -  10.1 TFT קאפסטיבי עם רזולוציה של 600*1024
  • כרטיס אלחוטי בתקן N
  • מתאם Blue tooth 2.1 + EDR
  • אחסון פנימי - כונן SSD בנפח של 16 או 32 גיגה.
  • מצלמה קדמית של 1.3 מגה.
  • משקל - 875 גרם
  • 2 יציאות USB רגיל
  • כניסת הרחבה לכרטיס זיכרון Micro SD עד 32 גיגה.
  • יציאת Mini VGA 
  • בטרייה של 3200 mah עם צפי שימוש של עד 4 שעות.






 החומרה זה סיפור מורכב בטאבלט הזה, מצד אחד יש לו בהחלט הרבה כח כדי להריץ android 1.6 ומצד שני הוא די נחנק בסביבת windows ששם דווקא מעבד האטום אמור לפרוח, אז אתה עלול לחשוב שהוא טאבלט חלש.
אז הרצתי את הגרסה של ה- Meego והמכשיר פשוט טס אז כנראה שחומרה זו לא הבעיה. המכשיר מגיע עם מסך גרוע, אף גרוע משל הארקוס, עד שלא כיוונתי אותו בזווית הנכונה הייתי בטוח שהוא תקול ושיש איזה setting  ב- BIOS  של בהירות או משהו ששכחתי להגדיר. כאשר מצאתי את הזווית שבו הפרימדונה היה מוכן לעבוד, המסך שלו היה קריא ונוח לעבודה.
קשה לי לראות כיצד שימוש ארוך במסך כזה לא יוציא את בעליו מדעתו אבל אולי אם תשימו אותו בסטנד קבוע לא תשימו לב.
הוא מגיע עם המון יציאות כולל 2 USB מה שמאפשר לך לחבר אליו את הטלפון ואם אתה בתוך windows אף לגבות מהטלפון אליו את כל מה שנמצא על הטלפון דבר שאני מפנטז שיהיה בטאבלטים של אנדרואיד מאז שהם החלו לצאת. באופן מוזר אין במכשיר שליטה על הווליום בכפתור פיזי, אז אם אתם רואים סרט ומגיע טלפון אתם עלולים לחטוף אי אלו צעקות עד שתגיעו לנקודה בממשק שלו כדי להשתיק אותו.
המצלמה הקדמית שלו סיפקה תמונה איכותית מספיק לשיחות וידאו אך באופן מוזר הוא לא מוכן לצלם תמונות ללא כרטיס זיכרון חיצוני. ה-4 שעות זמן סוללה שהיצרן מדווח עליהן הן כנראה עבור הצד של ה- windows כי בזמן ששיחקתי איתו בצד האנדרואידי הסוללה לא זזה בכלל מה שהיה הפתעה נעימה. התגובות של המכשיר באנדרואיד היו בסדר, הטאץ' היה מדויק ונוח, הכפתורים הפיזים היו שינוי מבורך לעומת כל הכפתורים הקאפסטיביים  שיש בטלפונים. המשקל המצוין הוא 875 גרם אבל הוא הרגיש הרבה יותר כבד, הוא עבה מאד והרגיש מאד מסורבל ולא נוח להתנייד איתו. כל השוואה בינו לבין הגלקסי טאב או האייפד פשוט מיותרת, הוא אולי בקטגוריה של טאבלט אבל הוא הרגיש יותר כמו כלי משרדי.

גלקסי טאב ומתחתיו אייפד ומתחת ה-viewpad
תוכנה:

הגרסה של ה- windows רצה בסדר אבל סבלה מקפיאות ורק עם מקלדת חיצונית ניתן היה לשחרר את המסך, שימוש בלחיצה ארוכה כדי לקבל אפקט של כפתור ימני לקח זמן אבל מתרגלים לזה במהירות.
הגרסה של האנדרואיד היתה מאד חיוורת, המכשיר מסופק עם מינימום בסיסי של תוכנות וניתן לגשת למאגר חיצוני של תוכנות שדומה בערך לסידיה של אייפון, אפור פשוט ומשעמם. היופי של המכשיר הזה הוא שיש לו קהילה מפותחת ושהחברה ב- android-x86.org ממשיכים להוציא לו גרסאות כולל תמיכה בפרויו שרץ יפה מאד על המכשיר ( http://code.google.com/p/android-x86/downloads/detail?name=vp10-20110221.img.gz ) כרגע בגלל הפלטפורמה של אינטל לא כל יישום שמותאם ל-ARM ירוץ חלק על x86 לא מצאתי אינדיקציה ברורה מה רץ ומה לא, וכל שנותר הוא לגלות על ידי ניסיון בפועל. כמובן שבגלל זה או לא רק  בגלל זה אבל אין גישה למרקט של גוגל ואין את היישומי קוד סגור של גוגל בלי להתעלל קצת במכשיר.
הגרסה של ה- Meego היתה שינוי מרענן, מערכת ההפעלה היתה נוחה וגרפית מאד, היא מצריכה לימוד מכיוון שההגיון שלה הוא חדש לנו. חלק מהתפריטים הפנימיים קצת הזכירו לי windows 3.11 אבל אני מניח שזה ישתפר עם הזמן.
נוצרה אצלי התחושה שאם Meego היתה מושקת לפני שנתיים אולי פני המפה הסלולרית היו שונים היום לגמרי.

כמובן שהיום  אחרי חצי מליון יישומים של אפל ורבע מליון יישומים של גוגל לאף אחד אין כח לקנות הכל מחדש ולוותר על ההשקעה שכבר יש לנו במערכות הקיימות. השוק לא בשל לטעמי ליותר מ-4 מערכות הפעלה מרכזיות ונראה שגוגל, אפל, מיקרוסופט ו-RIM די השתלטו כבר על השוק ומוטב שאינטל תתמקד בלספק להם את התשתית ולא להתחרות בהם בשכבת האפליקציה.
בצד של ה- windows  אין ספק שלראות את המראה המוכר של outlook והיכולות שלו זה כיף, אבל אני לא רואה מישהו משתמש בטאבלט הזה במקום מחשב במשרד, במשרד המחשב עדיף, ומהרגע שאתה עוזב את המשרד אתה רוצה את הצד האנדרואידי בגלל חיי הסוללה הטובים יותר והיישומים המותאמים לצריכת אנרגיה נמוכה ותגובה מהירה. מה שיפה בטאבלט הזה שאתה יכול לבצע אתחול מדיסק אונקי חיצוני ולעלות לגרסת לייב של מערכת הפעלה אחרת רק לשם הבדיקות, קצת מצחיק שמערכת מבוססת אנדרואיד ומיקרוסופט משתמשת ב- Grub אבל כנראה שאין ברירה :-)









לסיכום:

למרות הגיוון והתמיכה מצד הקהילה שלו, בסופו של דבר אין טעם במוצר שמספק שתי מערכות הפעלה ולא מתמחה באף אחת מהן ממש טוב. זה כמו לקנות אוכל במסעדה שמתגאה שהיא מתמחה ב-4 סוגים של מטבח סיני, ספרדי ,איטלקי ואמריקאי ובד"כ היא לא תעשה אף אחד מהם ממש טוב.
אם אתם רוצים טאבלט משרדי מקצועי תלכו על זה של HP  אני כמובן מדבר על הסלייט ולא על הפאלם. אם אתם רוצים אנדרואיד תלכו על הסמסונג או המוטורולה ותשאירו את האכול כפי יכולתך למפתחים שאוהבים לשחק עם מוצר חצי מבושל.
שורה תחתונה: מאד לא ממליץ על המוצר מההתרשמות הראשונית והקצרה שהיתה לי איתו. אולי גרסאות עתידיות עם הרבה יותר כח ומסך איכותי יותר ישנו את דעתי.

תגובה 1:

  1. שים לב,
    יש מה שמקבלים ויש "ידיים מקבילות".
    הכוונה היא שהחומרה שיש בו המתקדמת ביותר עד היום בעולם המעבדי atom ובחיוחד בwin tablets.
    נכון לעכשיו מקבלים כבר עם android2.2 ולא 1.7 כמו פעם..
    ולמה לא צויין מחיר שלו מול המוצרים המתחרים?...

    השבמחק