5.4.11

שינוי הרשאות - לגיטימי או תרגיל מספר 2

בזמן האחרון אני שם לב יותר ויותר שיש אפליקציות חינמיות שנותנות שירות מצוין וכמה שבועות אחרי שהן יוצאות הן נותנות עדכון והעדכון מקבל סטטוס של Manual כי ההרשאות השתנו.
בתור משתמש אחראי אני עובד על ההרשאות ופשוט מתחיל להתרגז:
למה תוכנה שמיועדת לניטור התעבורה שלי ב-WIFI צריכה את היכולת לכפות שידור של המיקום שלי?
מה הקשר בין כמות המידע שעובר להיכן הוא עובר:


גם בשדרוג האחרון של Waze פתאום הם זקוקים להרשאות לקרוא מהלוג של מערכת ההפעלה, פתאום הם צריכים הרשאות מיני הרשאות והיישום פשוט לא נותן לך את כל התיקונים אם לא שדרגת ונתת לו הרשאות מרחיקות לכת שאין בהן צורך. אז אולי WAZE רוצים שתוכל להקליט התראות או להעביר הודעות לחברים, למה לאלף עזאזל משחק כמו paper toss צריך הרשאת מיקום וגישה ליישום של הטלפון? כדי לשחק צריך עכשיו לחייג?
אני מבין שיישומים חינמיים צריכים דרך לעשות כסף אבל נראה שהדרך היחידה שהם מצאו זה לאסוף טונה של מידע לא נחוץ על המשתמש ולמכור אותו למפרסמים או גרוע מזה.

באייפון המצב עוד יותר גרוע כי אין בכלל ציון הרשאות ואין שום אינדיקציה לשינוי הרשאות בשדרוגים.

כמו שאמר רוברט היינלין " אכדכא"ח - או - אין כזה דבר כארוחת חינם" כל החינם הזה עוד יעלה לנו ביוקר.

7 תגובות:

  1. גוגל צריכה לפקח על אפליקציות או לפתח תוכנה שתסרוק את הרשאות כל תוכנה שעולה למרקט ותראה איך היא משתמשת בהם. אפשר לשלב את זה בSDK אולי..

    אפשר להגיד שכל התוכנות תחת קטגוריית משחקים צורכים הרשאות מסויימות ואסור להוסיף עליהם הרשאות נוספות של תוכנות מתקדמות יותר(לא משחקים).

    פתרון אחר: שתהיה אפשרות באנדרויד לחסום גישה של תוכנה להרשאה מסויימת.
    לדוגמא אם paper toss רוצה גישה למיקום ואני חוסם לו את האפשרות, המשחק עדיין יעבוד אבל תהיה שגיאה מאחורי הקלעים שאין קליטה של לווינים או משהו בסיגנון.
    מה אתם אומרים?
    מכל מקום צריך לשפר את מנגנון הפרטיות של אנדרויד.

    השבמחק
  2. הי אופק, רעיונות מצוינים אבל נראה לי שגוגל לצד המפרסמים ולא לצידנו לכן לא בטוח שמבחינתה זו בעייה.
    העובדה שיצרנית משחק מוכרת את הפרטיות שלנו לא נראה שטורד את מנוחתה של גוגל.

    השבמחק
  3. למה שלא תוסיף לכתבה את הקטע עם הdroidwall?
    זה בדיוק הפתרון לזה... (חוץ מהרשאות כמו יצירת שיחה ושליחת סמסים...)

    השבמחק
  4. כי אחוז האנשים כמוני שלא קונים טלפון אם אין לו רוט והדבר הראשון שמתקינים זה דרוידוול הוא פחות מאחוז בודד.
    הבעייה היא בשאר ה-99%

    השבמחק
  5. אנחנו המשתמשים צריכים לגרום לגוגל להבין שיש בעיה!
    ולא רק בעניין הפרטיות. ההרשאות הם גם פתח לווירוסים ולכל מני אופציות שאוכלות סוללה ואנחנו לא צריכים..

    השבמחק
  6. ולמה זה קורה?

    כי גוגל התחילה עם זה בג'יימיל ובמנוע החיפוש,ואני לא אתפלא אם גוגל משתפת עם המפרסמים פעולה

    השבמחק
  7. השיתוף פעולה עם מפרסמים הוא סם החיים של גוגל ולא משהו שהיא מסתירה או מתביישת בו.

    השבמחק