30.10.11

גוגל נגד אפל נגד מיקרוסופט - לדרבי חוקים משלו ומה יהיה ב-2012

כפי שחלקכם יודעים ספגתי הרבה ביקורת בשבועות האחרונים על כך שלא התלהבתי מ- ICS ולא התרגשתי מהגלקסי נקסוס כמו כולם. מה גם שכולנו זוכרים שכאשר הנקסוס אס יצא גם הוא היה לא יותר מאשר גלקסי אס 1 עם מסך קמור ושביב NFC . הרבה פחות מרגש מהגלקסי אס 2 שהוצג בפברואר רק חודשיים אחרי או האטריקס שהוצג בינואר ב-CES.
אנשים אוהבים עולם פשוט, יש טובים ויש רעים, יש הפועל ויש מכבי, אתה לא יכול לאהוב את שניהם, אם אתה אוהד הפועל אתה צריך לקוות שמכבי יפסידו בגביע אירופה לאלופות אפילו אם הם משחקים נגד הגרמנים או הטורקים. אם אתה אוהד מכבי ומישהו אחר צריך לקחת אליפות, אתה תחבק את שפר, גרשון והדובדבנים בשמחה כל עוד שהם לא הפועל תל אביב או הפועל ירושלים ה"רשעים".  יש דוגמאות למכביר בפוליטיקה ובכל שאר תחומי החיים.
ובכן צר לי לאכזב אותכם אני לא מאמין בשיטה הזאת, אני כמו בשם של הבלוג מכור לטכנולוגיה, לא מכור לאפל ולא מכור לגוגל ולא למיקרוסופט.
גוגל מייצרת כרגע את הטלפונים המתקדמים ביותר בעולם ומאפשרת לגיק כמוני להתקין את הפיירוולים שלו ושאר התוכנות הקטנות שלי על הטלפון ולשלוט בו כמה שניתן. אני חושב שג'ימייל היא החוויית דוא"ל הכי טובה בעולם ולכן אני משתמש גוגל, אני חושב שגוגל פלוס היא הרשת החברתית הנוחה ביותר וההגונה ביותר ולכן אני משתמש בגוגל פלוס. אני כן מאמין שהם לא רעים בכוונה, שהם מאמינים ב- Do no evil .
מצד שני אני חושב שחוויית השימוש בטאבלטים של אנדרואיד היא עלובה, שאין יישומים ושמרבית השימוש חוץ מגלישה ודוא"ל שנות אור פחות נוח מהאייפד.
אני כן אוהב את Windows phone 7 למרות שאני חושב שהיא פחות טובה מאנדרואיד אבל לא מספיק מלוטשת ומדוייקת כמו  IOS  .
שלא תטעו אם האייפון 5 יגיע עם ווידג'טים, מסך של 4.1 אינץ' וכרטיס הרחבה חיצוני כי טים קוק ישחרר את החבל אני אקנה אותו בהתלהבות עצומה (כמובן שזה יקרה מייד אחרי שהגיהנום יקפא וסטיב ג'ובס יחזור רכוב על חמור יחד עם אבירי האפוקליפסה). אני לא שייך לדת של אף אחד מכם, ויש לי טלפון מכל סוג והייתי עם כל אחד מהם מספיק זמן כדי לחוות דעה אמיתית.
מי שלא מוצא חן בעיניו הרעיון הזה וחושב שהצד השני זה הרשע בהתגלמותו, אז זה כנראה לא הבלוג בשבילכם.
תודה שקראתם עד עכשיו ולהתראות.

החודשים הקרובים הולכים להיות מהפיכה אמיתית בתחום הסלולר, לדעתי הפערים יצטמצמו עוד יותר, WP7 הולכת ומשתפרת מגרסה לגרסה, העלות שימוש שלה ליצרני החומרה יורדת באופן יחסי לכמות הרישוי שהם משלמים על אנדרואיד. נוקיה אמנם יצרה מכשיר שמבחינת מפרט נראה כמו מכשיר מיד לבל אבל זה רק בגלל של-WP7 אין עדיין תמיכה בריבוי ליבות וברזולוציות גבוהות יותר. IOS5 הייתה התקדמות עצומה, גם הנוטיפיקציות, גם הסנכרון על גבי WIFI וגם סירי, אבל החידושים בסה"כ לא כאלו פורצי דרך.
השוק שאף אחד עדיין לא כבש זה שוק האנטרפרייז, כרגע אף אחת מהפלטפורמות לא הגיעה לרמת ההגנה והאמינות של בלקברי. למרות שבלקברי שוקעת, למתחרות עוד אין תשובות מספקות ושדה הקרב פרוץ לגמרי.

אם אני מסתכל לשנת 2012 אני מאמין שלמהנדסים של גוגל עדיין יש יתרון איכות, אני עדיין חושב שחופש עדיף על גן סגור ואני חושב שבמוקדם או במאוחר מיקרוסופט תיחשף באיזו שערוריית פרטיות עם הטלפונים שלה כי נמר לא הופך את חברבורותיו והם פשוט לא יוכלו להתאפק. הם תמיד ראו רק את האינטרס שלהם ולעזאזל עם הלקוח.
יהיה מעניין לראות האם נוקיה שהייתה סמל אירופי לאמינות ואיכות תשתנה או תשנה אותם.
שנת 2012 כנראה עדיין תהיה שנת גוגל אבל...
אפל מוסיפה עוד שווקים וספקים סלולרים כל שבוע, מיקרוסופט תתגבר בסוף על הבעייה של ריבוי ליבות ורזולוציה ופתאום יתחילו לצאת מכשירים כמו שבזמנו היה ה- HD2 שהם בטופ של הטופ מבחינת חומרה וכולנו נפזול לעברם. אם גוגל לא תפתור את בעיית העדכונים והתסכול רק ילך ויגבר בהחלט תהיה הזדמנות אמיתית לרודפות אחריה להדביק פערים ולייצר תחרות אמיתית על נתח שוק.

האם כל אלו דברים בטוחים? וודאי שלא. זוהי רק תחזית שמבוססת על מה שאני קורא ועל תחושת הבטן שלי. ימים יגידו מה באמת יהיה, ומי יודע אולי שחקן גדול נוסף כמו אמזון עוד ישנה את כל התמונה ויטרוף את הקלפים.

10 תגובות:

  1. איך עוקבים אחריך בגוגל + ?
    תן איזה קישור

    השבמחק
  2. אתה מתכוון חוץ מהקישור בצד ימין למעלה עם התמונה שלי? :-)

    השבמחק
  3. למי שבכל זאת רוצה קישור ישיר לפלוס שלי הנה:

    http://gplus.to/ran

    השבמחק
  4. בעידן של "או שאתה איתנו או שאתה נגדנו" , לא מפתיע כל המלחמה המטופשת הזאת. עם ה"פריחה" של אנדרואיד והגדלת התפוצה שלה , הגיעו גם הרבה טיפשים .
    נאמנות למותג ששירת אותך נאמנה היא לגיטימית. הערצה עיוורת למותג , זאת כבר טיפשות. מהסיבה הזאת אני יודע שכנראה המכשיר הבא שלי יהיה HTC . איזה מערכת תשב עליו, זה כבר סיפור אחר.

    כמו שציינתי גם אני מאמין שWP7 עוד תגדל . שתגיע ווינדוס 8 ולצידה העדכון הבא של WP7 תיווצר מערכת בשלה , שתוכל להכנס גם לתחום היבש יחסית של הבלאקברי .

    השבמחק
  5. היי רן,
    אני בעלים של SGS2 אבל מסקרן אותי לדעת מדוע אתה חושב שאייפון לא יצא בתצורת 4.1" ווידג'טים ?
    האם זה נגד האינטרס של אפל ?
    מדוע זה כ"כ דמיוני ?
    תודה.

    השבמחק
  6. זה דימיוני מכמה סיבות:

    1. כל הטענות של אפל נגד אנדרואיד זה על השוני וריבוי הסוגים של אנדרואיד.
    2. ווידג'טים הם בדיוק ההיפך מהפשטות שאפל מנסה למכור במסכי הבית שלה.
    3. כרטיס זיכרון חיצוני זה משהו שיחשוף את המכשיר להעברות של מוזיקה קנויה ועוד הרבה דברים שאפל נגדם כל הדרך.

    השבמחק
  7. משכנע :-)
    תודה.

    השבמחק
  8. היי רן,
    רציתי לשאול, האם יש RSS לבלוג שלך ?

    השבמחק
  9. http://gadgetisrael.blogspot.com/feeds/posts/default

    השבמחק
  10. נהנתי לקרוא את הפוסט,והצורה בה הצגת עצמך כאובייקטיבי

    השבמחק