8.10.11

HTC Sensation XL טלפון אמיתי או תעודת ביטוח?


HTC השיקה השבוע את ה- Sensation XL מכשיר עם מסך ענק של 4.7 אינץ' ותמיכה בטכנולוגיית הסאונד של Beats audio אבל מי שמכיר את HTC מאד הופתע מההשקה, אחרי שהם כבר עברו מזמן למעבדים כפול ליבה זה טלפון עם מעבד חד ליבתי, אחרי שהם עברו לרזולוציית מסך של QHD לטלפון הזה יש את הרזולוציה הישנה של הדור הקודם, שוב די מוזר...
אבל מי שעוקב אחרי השקות לא אנדרואידיות של HTC שם לב שזאת אותה חומרה של ה- HTC Titan מכשיר מבוסס windows phone 7 שהושק לאחרונה. מערכת ההפעלה הזאת מאד מוגבלת מבחינת חומרה ועדיין לא מריצה מעבדים כפולי ליבה ושהרזולוצייה שלהם מוכתבת על ידי מיקרוסופט.
כאן התמונה מתבהרת, נראה ש-HTC פשוט החליטה להשיק את אותה חומרה לשתי מערכות ההפעלה רק למקרה שהגרסה המיקרוסופטית לא תמכור.
כמובן ששום דבר מזה אינו הוכחה אלא רק התיאוריה שלי אבל העובדות מתאימות וזאת נראית הסיבה היחידה להשיק מכשיר אנדרואיד עם חומרה מיושנת במתכוון.

4 תגובות:

  1. אני חושב שזה יותר רעיון של - "למה רק מוצר אחד, אם אפשר שניים באותן עלויות פיתוח (כמעט)..."

    צריך גם לזכור שבסופו של דבר, הרבה פשוט חשובה החומרה והרבה יותר חשובה חווית המשתמש - וההוכחה לזה היא האייפון, שלמרות החומרה הנחותה שלו (יחסית - מבחינת מעבד, גודל מסך וכו) הוא עדיין מספק חויית משתמש מצויינת.

    אם ל-XL תהיה חווית משתמש טובה, למשתמש הממוצע (לא לכל חולי החומרה שממהרים לקטול כל מכשיר שאין לו מעבר כפול ליבה 1.2, מסך "4.3 ו2 GB רומ - כלומר סמסונג S2) ממש לא ישנה עם זה מעבד אחד או שניים.

    השבמחק
  2. בעייה אחת עם התיאוריה שלך היא שכאשר קונים מכשיר חדש הכוונה היא שהוא יישאר רלוונטי לפחות לשנתיים, ומכשיר עם ליבה אחת עוד שנתיים ייראה כמו המיילסטון היום...
    כלומר עגלה עם סוסה.

    השבמחק
  3. פה אני לא מסכים איתך.
    הכל שאלה של מה אתה צריך - מי שלא משחק עם הסלולרי שלו (לא יותר מאנגרי בירדס או פרוט נינג'ה בכל מקרה) לא צריך מכשיר עם ליבה כפולה - הם עובדים מצויין גם על מכשיריםעם ליבה יחידה.

    אני מאוד מתקשה לראות יישום "רגילים", כאלה שאינם משחקים או תוכנות לעיבוד תמונה (למשל קלנד, אופיס, גוגל דוקס ושאר יישומי פרודקטיביטי) שבאמת ידרשו כוח עיבוד כזה מחייב ליבה כפולה, בטח שבמהלך השנתיים הקרובות, וייתכן שגם מעבר (די בטוח האמת).

    לדעתי תמיד יהיו בסביבה מכשירים עם ליבה יחידה, הם רק לאט לאט (או מהר מהר) ידחקו לפינה של המכשירים הזולים יותר.

    השבמחק
  4. לא מדויק.
    מעבדים עם ליבה כפולה הם גם חסכוניים יותר באנרגיה שזה מאד חושב לחיי סוללה.
    דבר שני, מהרגע שייצאו מעבדים עם 4 ליבות המחירים של הפולי ליבה יירדו משמעותית וגם לא תהיה סיבה כלכלית לא להשתמש בהם.
    גם המכשירים ה"חלשים" של שנה הבאה יהיו עם ליבה כפולה.

    השבמחק