19.10.11

רשמים ראשוניים מההשקה של הגלקסי נקסוס ו- ice cream sandwich



אלו הרשמים הראשוניים שלי מההשקה רק אחרי שנראה את המערכת והמכשיר נוכל לחוות דעה ברצינות.


הלילה הייתה את ההשקה גם של Ice cream sandwich וגם של הגלקסי נקסוס (שם נוראי), הטלפון מבחינת חומרה נראה פנומנלי, המסך ברזולוציית 800*1280 נראה חד ומרשים, המצלמה אמנם רק 5 מגה פיקסל אבל נראית מעולה והזמן תגובה של המצלמה נראה הרבה יותר טוב מזה של אייפון 4S .
ראיתי את כל המצגת שנמשכה שעה ולא יכולתי שלא להרגיש שזה היה ממש חובבני, הרבה דברים לא עבדו במצגת, איכות הסרטון ביוטיוב היתה ממש אבל ממש גרועה. והדבר הכי מאכזב זה שכמו בג'ינג'רברד השינויים בחוויית המשתמש הם שוליים לפחות מהמצגת הקצרה והלא עשירה בפרטים שקיבלנו.


מסך הנעילה הפך ליותר פשוט וקל, ניתן לגשת למצלמה ישר ממנו, והכי חשוב ניתן לקבל את מסך הנוטיפיקציות מבלי להיכנס למכשיר ומכל הודעה לגשת ליישום עצמו, לא כל כך ברור מה יקרה אם יש לך קוד נעילה,האם תצטרך להקיש אותו כדי לראות את ההודעות או לא. אם כן זה לא הכי נוח וטוב יותר באפל,אם לא אז בהחלט יש כאן יתרון.


ניתן ב- ICS להשתמש בזיהוי פנים כדי לשחרר את הנעילה של הטלפון, דבר שבמצגת כשל ולא עבד, והאמת שאם אני במיטה בחושך זה בוודאי לא יעבוד, בסה"כ גימיק מטופש שלא נראה לי שישתמשו בו אחרי הטסט הראשוני.


Android beam זה יישום שמאפשר העברת תוכן בין שני מכשירים עם NFC שמוצמדים גב אל גב, גם זה עבד לאט ולא מרשים במצגת, לעמוד אינטרנט לקח "שעה" לעלות, וכאשר עשו את זה במשחק הוא באופן יפה לקח את המכשיר השני למרקט להוריד את היישום.


זיהוי קולי -  המציג הראה הכתבה אל המכשיר,אני לפחות חוץ מההצהרה שלו לא ראיתי שום שיפור דרמטי ממה שיש כבר היום ואם יש משהו גרנדיוזי חדש אז לא ראינו אותו.

ניהול צריכת הדטה:
השינוי החשוב ביותר בעיני, הוא Data usage ניתן ב-ICS לקבוע סנכרון ברקע פר יישום ולהגביל את כמות צריכת הדטה של כל יישום בנפרד, נגמרו הימים שהטלפון שלך מדבר לבד עם האינטרנט כל היום שאוכל לך את חבילת הגלישה ומחסל את הבטרייה, נקווה שאת הכללים האלו ניתן יהיה ליישם גם על יישומי גוגל עצמה.

המצלמה:

יישום המצלמה שופר משמעותית ולא כל כך ברור האם זה יתפוס רק בגלקסי נקסוס או בכולם אבל הצילום מהיר ומאפשר נעילת חשיפה על אובייקטים, יש אוטופוקוס גם בוידאו ואחד מהדברים החביבים זה היכולת להוציא תמונות באיכות גבוהה תוך כדי וידאו על ידי הקפאת פריים בודד וייצוא שלו מבלי להפסיק לצלם וידאו. יש זום דיגיטלי בסטילס (שטות מוחלטת) ויש פילטרים, צילום פנורמי ועריכה בסיסית מה שכבר קיים היום בהמון יישומים מהמרקט ואין כאן חידוש מרהיב.



People:
גוגל ביצעה אינטגרציה רצינית של האנשים והרשתות החברתיות שלהם והיכולת שלך מהעמוד של הבן אדם לראות את הרשתות שאתה מחובר אליו ולגשת ישירות לשם, האמת שזאת נראית העתקה טובה מהיישום של windows phone 7 אבל מכיוון שכולם עושים את זה לכולם וזה שימושי אז לא נתלונן :-)
בזמן קבלת שיחה  ניתן למשוך אצבע למעלה ולתת במקום clear תגובה ב-SMS אוטומטית בסגנון "אני בנהיגה אחזור אליך מאוחר יותר" דבר נחמד אך שוב גימיקי בעיקר.


הודעות:


לרוחב כל המערכת הפעלה ניתן לעבור קדימה ואחורה עם משיכת אצבע לימין ולשמאל, גם בהודעות שנראות טוב יותר אבל פחות טוב מאלו של אפל, ניתן גם להגיע ליישום על ידי לחיצה וגם למחוק על ידי גרירה החוצה.


ממשק:


במגירת היישומים יש מעכשיו טאב של ווידג'טס כדי לתת גישה אינטואיטיבית אליהם, האמת שהגישה לווידג'טים הרבה יותר יפה בגלקסי אס 2 הנוכחי ממה שראינו ב-ICS . הביאו אל הטלפון אלמנטים של מערכת ההפעלה של הטאבלטים כמו הויתור על כפתורים פיזיים והכפתורים התוכנתיים לקפיצה אל היישומים האחרונים שנפתחו כולל היכולת לסגור אותם. זה בהחלט נראה שימושי אבל קצת מצחיק אחרי שטחנו לנו לראש שנתיים שאין צורך לנהל יישומים ושגוגל עושה את זה טוב יותר לבד. ניתן כעת לשנות את הגודל של ווידג'ט כמו שהיה בהאניקומב ובלאנצ'רים אחרים ונקווה שבכל ווידג'ט ולא רק ב-2-3 שהיו בהאניקומב.
כמה פעמים תוך כדי המצגת היה לאג קטן בשימוש שפשוט היה מתסכל לראות, אם בחומרה חדשה ומרשימה כמו הגלקסי נקסוס עדיין יש גמגומים אז איך ICS תרוץ על טלפונים ישנים יותר? לא הגיע הזמן שלפחות בטלפון נקסוס החוויית שימוש תהיה מושלמת?

דפדפן אינטרנט:
הדפדפן הפנימי בגרסתו החדשה נראה קצת טוב יותר, ניתן לנהל רשימת קריאה ולצפות בה מאוחר יותר וניתן כמו שהיה ניתן קודם עם יישום חיצוני לסנכרן את רשימת ה- favorites בין דפדפן הכרום המחשב הרגיל והטלפון. דובר רבות גם על הפונט החדש שהופך הכל לקריא יותר, קצת קשה היה להתרשם אבל נקווה שזה טוב כמו שהם הציגו את זה.

ג'ימייל

יישום הג'ימייל עבר מתיחת פנים טובה, הממשק חזר ללבן וניתן לדפדף עם משיכת אצבע בין אימיילים, בכל אימייל ובכלל במערכת תראה תמיד שורת קיצורים לגישה מהירה שמתאימים למיקום שבו אתה נמצא, אז בתוך אימייל תראה אפשרות לתייג עם תווית ג'ימיילית או לארכב את המייל וכו'.

ניטרול אפליקציות
לפי דן מוריל מגוגל ניתן ב-ICS לבטל יישומים שהגיעו בטלפון אם על ידי גוגל ואם על ידי ספקיות שירות כך שלא ירוצו בשום דרך ובכך מעשית לנטרל אותן לגמרי גם אם למחוק אותן לא ממש יתאפשר.

מה לא שמענו:


היו עוד שינויים מינוריים אבל מה שהכי מטריד זה מה לא שמענו (או שפיספסנו בגלל הבעיות שהיו בשידור) לא דובר על התמיכה בריבוי ליבות, לא הוזכרה התמיכה בשפות, לא ראינו מה השתנה במערכת הפעלה לטאבלטים אם יש בכלל שוני ביניהם לבין הטלפון.
אם כל כך הרבה חלקים מהמערכת מנצלים את הרזולוצייה הגבוהה שיש בגלקסי נקסוס ובטאבלטים, איך זה ירוץ על טלפונים ותיקים עם QHD כמו הסנסיישן או גרוע יותר כמו הגלקסי אס 2 עם רזולוציה נמוכה יותר.
אם חשבנו שנראה את המעבד החדש מרובע הליבות אז נראה שיש כאן מעבד סטנדרטי כמו של הסנסיישן ולא שמענו פרטים רבים על עוצמת הבטרייה והאם נעשה משהו כדי שטלפונים בדור רביעי לא ישבקו חיים תוך שעתיים.


מכיוון שאלו רשמים ראשוניים שעברו אלי ממצגת גרועה באיכות מזעזעת, יכול להיות שדברים ייראו טוב יותר אחרי שנזכה לראות את המצגת בחדות גבוהה ואחרי שנראה את הדברים שפשוט כשלו במצגת עובדים בצורה תקינה, אבל ניתן בהחלט להגיד שאם אפל עשתה ב- IOS5 שינוי סופר דרמטי לסגור פערים מול אנדרואיד אז נראה שגוגל לא ממש פתחו פער גדול מחדש, יש שיפורים ויש דברים חביבים מאד אבל כמו בג'ינג'רברד הרבה מתחת למכסה מנוע ולא הרבה מעל בחוויית המשתמש של הצרכן.










18 תגובות:

  1. אני חושב שציפית ליותר מדי מ ICS, אסור לשכוח שאמרו במפורש שהשינוי הרציני יגיע בגרסה הבאה(5.0?) - Jelly beans.

    מסכים לגמרי לגבי מסך נעילה, גימיק ממש כמו SIRI לדעתי.

    הוצאת תמונה באמצע צילום וידאו מדהים! אחד הדברים שרציתי כל כך הרבה זמן!

    השבמחק
  2. רן, תמיד כיף לקרוא סיקורים שלך, ודווקא בגלל זה אני מודאג. אם אתה לא התלהבת מזה, כנראה שזו באמת לא מציאה.
    יש לי אנדרואיד כבר כשנה והיא מערכת נחמדה עם המון פיצ'רים, אבל מיום ליום אני מרגיש יותר ויותר שכל דבר כמעט במערכת הזו הוא "כמעט" וכמו שצדי צרפתי אומר - "זה ליד" ...
    אין תחושה של משהו מוגמר ומושלם כמו ב-IOS למשל.
    כן, זן לא חוכמה, IOS היא מגירת אפליקציות, אבל רמת השלמות שאפל מוציאים דברים כמו מצלמה ו-siri (שהיא בהחלט לא גימיק אלא עובדת מושלם !!) יכולים להוות דוגמא לגוגל.
    כשאפל מוציאה פיצ'ר אתה יודע שהוא יעבוד בצורה מושלמת ויש תמורה למה ששילמת, מה שאני לא יכול להגיד בכלל על גוגל.
    אפילו זיהוי הפנים נכשל במצגת, זו בושה מאין כמוה למי שלא הבין את זה.
    בקיצור... נקווה לטוב וחג שמח.

    השבמחק
  3. "לא כל כך ברור מה יקרה אם יש לך קוד נעילה,האם תצטרך להקיש אותו כדי לראות את ההודעות או לא. אם כן זה לא הכי נוח וטוב יותר באפל,אם לא אז בהחלט יש כאן יתרון." - מה אתה מצפה? מישהו שם קוד כדי שלא יגיעו לו לדברים הפרטיים ולא יתפעלו לו את הטלפון שהוא לא יודע מזה, אז ברור שיהיה צריך לשים את הקוד לפני שמגיעים לנוטיפיקיישנס...בשביל זה גוגל עשו את הזיהוי פנים כדי לנסות לעשות את זה יותר קל אבל אני לא יודע עד כמה טוב זה יעבוד

    השבמחק
  4. באפל ההודעות הכלליות מופיעות על המסך גם ללא שחרור נעילה וזה מה שאני מצפה.
    ב- windows phone 7 אפשר לצלם מבלי להקיש את הקוד וגם ב-IOS וכן זה מה שאני רוצה.

    השבמחק
  5. רן, שוב כל הכבוד על מהירות התגובה, על הניתוח המעמיק ועל הדעה העצמאית והלא כל כך פופולרית. רוב הכתבות בארץ "סתם" מדווחות על ההכרזה ולא נכנסות לניתוח (ראה את אוסף ההודעות בעיתונות המקומית: http://tinyurl.com/3uugxxx)
    לי יש אכזבה מסוימת, כי קיוויתי שזה יהיה ה-מכשיר שעליו אלך - כנראה שלא. בכל מקרה עד שלא יהיו סקירות מסוג Hands On אני "בהמתנה"
    אגב, איפה אני יכול לראות את המצגת שכל כך אכזבה אותך

    השבמחק
  6. שרגא: בבקשה
    http://youtu.be/Ts5WBm0tXzI

    השבמחק
  7. ודרך אגב שרגא: שלא תבין לא נכון, המכשיר נראה מדהים, גם אם העדכון של מערכת הפעלה לא מה שקיוויתי הוא עדיין עדיף על קודמיו.

    השבמחק
  8. רן כל הכבוד על הסיקור המהיר. בניגוד לשאר האתרים הסיקור מקצועי, לעניין ולא סתם מתלהב.
    שאלה קטנה יש לי גלקסי אחד וה- gps שם לא תמיד עובד אם בכלל, הוא פשוט לא מצליח לאתר לויינים. יש לי חבר עם גלקסי 2 שגם הוא נתקל באותה בעיה.
    האם ידועה לך בעיה בנושא? ה- gps זה אחד מהשיקולים הכי עיקרים שלי לקניית מכשיר (כמו דפוק לא בדקתי את זה לפני שקניתי את הגלקסי)אתה ידוע אולי על פתרון לנושא או דרך לעקוף את הבעיה?
    מתוך כל הסקירות שעשית למכשירים כמו אטרקיס או Xperia לסוגהם אחזה מכשיר יש לו את הכי פחות בעיות עם gps ?

    השבמחק
  9. לפי מה שאני יודע, ה-GPS בסמסונג גלקסי 2, עובד היטב.
    לי אישית אין את המכשיר, אבל שמעתי מאנשים קרובים.
    אגב, למיטב זיכרוני רן לא בדק? GPS בסקירות שלו

    השבמחק
  10. לי הגלקסי אס 2 לא עשה בעיות בניווט, וגם הסוני היה בסדר.

    השבמחק
  11. אני בדרך כלל קורא ואוהב את הכתבות שלך. אבל אני חושב שהכתבה הזאת היא פזיזה כאילו הוצאת תחושת בטן בלי לחשוב.
    אף אחד לא ציפה פה למכשיר 4 ליבות, עוד שבוע לפני כבר ראינו את המכשיר נחשנו מה יהיה המפרט. זה לא מכשיר שאתה אומר עליו וואוו אבל זה בהחלט המכשיר האנדרואיד הטוב ביותר שיצא עד היום, ותוסיף לו את הגרסה החדשה שמאוד הרשימה ותקבל מכשיר אנדרואיד הכי טוב. (כמובן שלא להרבה זמן)
    לגבי הזיהויי פנים נכון שהייתה תקלה בסרטון אבל אומרים שזה לא היה קשור למכשיר, בסרטון דמו רואים שזה עובד נהדר.
    אם זה שימושי זה כבר משהו אחר!
    דוג' אתה יכול להגיד שהסירי של אפל סתם נחמד ולא יותר מזה, וזה מה שזה כרגע אבל זאת טכנולוגיה שמתחילה ובעוד שנתיים לך תדע אולי תוכל לעשות כל דבר אם רק תבקש מהטלפון שלך.
    יכול להיות מדובר בפריצת דרך והזיהויי פנים יהיה הדבר המתוחכם ביותר .. או שכן או שלא אבל בטוח שווה את הנסיון.
    אני התחלתי עם הנקסוס וואן ועכשיו עם הנקסוס אס, גם לנקסוס גלקסי אני יתן מקום :)

    השבמחק
  12. אין לי שום בעייה עם המכשיר חוץ מהחזרה לסופר אמולד במקום סופר אמולד פלוס שבפירוש פחות נוח לקרוא בו טקסט.
    אבל העדכון של המערכת הפעלה הוא עדכון חיוור ולא מרשים ולגמרי לא בסקלה של מנגו או IOS5 מבחינת עומק השינוי.
    נכון שגוגל לא הייתה זקוקה לכזה שינוי אבל חסר משהו.

    השבמחק
  13. כרגיל רן , משובח וקולע .
    אני גם יצאתי אחרי צפייה במצגת עם תחושה של כמעט.
    לא ה BEAM ולא הזיהוי פנים (שכשל במצגת בכלל) הרשימו אותי כל כך. מעניין לגלות שגם אתה בנחנת בלאגיות קלה. חשבתי שזה רק נדמה לי או האיכות הגרועה של השידור.
    ברמת המכשיר, הציק לי גם חוסר בחריץ מיקרו SD להרחבה. לדעתי האישית זה בונוס לא קטן , האפשרות להרחיב את נפח האחסון של המכשיר בעלות סבירה ובצורה קלה. (את כרטיס מיקרו ה SD שלי העברתי עם כל התכנים ישירות מהדזייר לSGS2 , לא רואה אפשרות יותר נוחה)
    לא כל כך הבנתי את עניין המסך. מול ה SGS2 , אם הרזולוציה גבוהה יותר , מדוע הקושי לקרוא טקסט ?


    בכלל ההתעסקות בזמן האחרון שיש לי עם מכשירי 5.WP7 והטאבלט המדהים של סמסונג עם ה WIN8 גורמות לי למחשבות נדידה רציניות.

    השבמחק
  14. בגלל שהמסך של הגלקסי הראשון היה סופר אמולד עם pentile display
    של הגלקסי אס 2 הוא סופר אמולד פלוס עם יותר סאב פיקסלים ולכן הרזולוציה חדה יותר והטקסט קריא יותר.

    השבמחק
  15. תודה רבה על ההסבר . עדיין בעיני הקריאה במסכי הSLCD של HTC יותר נוחה לי למרות ה"נחיתות" שלהם מול הסופר אמולדים הנוצצים של סמסונג.

    השבמחק
  16. גיל: מסכים לגמרי, בגלל זה עברתי מהגלקסי אס 2 לסנסיישן

    השבמחק
  17. אני ממתין לספינת הדגל הבאה של HTC (ה VIGOR?) כדי "לשוב הביתה... " :)

    השבמחק
  18. היי חבר וותיק, אני לגמרי לא מסכים ושותף למסקנות שלך, אני בהחלט לא חושב ש IOS 5 עשתה קפיצה רצינית בטכנולוגיה, ועל פניו - ה ICS כן התקדמה משמעותית, למרות שהשינוי בעיצוב לא היה דרמטי וטוב שכך. אני אישית לא מעדיף או רוצה לכנס לרוב הנושאים שנגעת עליהם ובטעם, חשוב להזכיר - אין כמעט מקום אחד שלא שונה מהג'ינגרברד - כל דבר ודבר קיבלו נגיעה חיובית, וכן יש תמיכה רשמית של עד 4 ליבות (טגרה 3). אני חושב שקצת מיהרת להספיד או להתאכזב ממערכת הפעלה שלא יצא לך לגעת או להשתמש בה, הנקסוס לא יהיה חוד החדית, לא יהיה קשה לנחש שנראה מפרטים מרשימים יותר (גם ממשקית למרות ההתניה של גוגל), בקיצור - אני מאוד אופטימי - ומרוצה, זה מה שציפיתי אליו וקיבלתי.

    השבמחק