29.10.11

האם זאת טעות לקנות את הגלקסי נקסוס?




אחרי כל ההייפ שהיה סביב הגלקסי נקסוס בשבועות האחרונים אני מודה שדי פינטזתי על לקנות אותו, המצגת של סמסונג הייתה מרשימה הסיקור של אלכס דובי עליו היה מרתק וחשבתי ברצינות לאסוף את המעות הנדרשות לרכוש אותו.
ואז התחילו לצוץ עובדות לפני השטח, לגלקסי נקסוס לא תהיה הגנה של גורילה גלאס וכל מי שניסה למכור טלפון ישן יודע כמה אנשים רגישים לשריטות במיוחד שמצפים מהם לשלם אלפי שקלים לטלפון יד שניה.
המצלמה שלו אמנם מצוינת אבל רק 5 מגה פיקסל, נכון שכמות הפיקסלים לא קובעת כמו איכות הסנסור אבל מי אמר שהסנסור בטלפונים האחרים פחות טוב?
מה אם תרצה לחתוך חלקים מהתמונה כדי להעיף את הטמבל מצד ימין שנדחף לתמונה?
גוגל שוב לא מספקת כניסה לכרטיס חיצוני, מה שאומר שלא תוכל להחליף כרטיס או להעביר את הכרטיס שלך מהמצלמה לטלפון כדי להעלות את התמונות בטיול.
אם זה לא היה מספיק מתברר שהמסך הוא סופר אמולד ולא סופר אמולד פלוס, אז תגידו לי "זה עדיין מסך נהדר" וזה נכון.
הסיבה שהגלקסי אס 2 נראה כל כך יותר טוב מהגלקסי אס 1 זה בדיוק זה Pentile display , טקסט ועצמים קטנים נראים מפוקסלים בסופר אמולד הראשון, תקחו מחבר את הגלקסי אס 1 שלו ותשוו לגלקסי אס 2 שלכם ותעשו זום לטקסט באתר החדשות החביב עליכם ותראו את ההבדל.
נכון שכל פגם בפני עצמו הוא לא ביג דיל והרזולוציה של הגלקסי נקסוס מרשימה וה-PPI שלו ברמה של האייפון אבל לטעמי זה לא מספיק. בואו נעזוב לרגע את שאר המתחרים ונשווה אותו לגלקסי אס 2 שבא מאותו יצרן וזמין בארץ גם בחנויות הפרטיות וגם בספקיות הסלולר.
  • מעבד - גם לנקסוס וגם לגלקסי 2 יש 1.2 אבל המעבד הגרפי של הגלקסי 2 טוב יותר משמעותית וזה לפי כל המומחים.
  • מסך - לנקסוס יש סופר אמולד וגלקסי 2 סופר אמולד פלוס כפי שכבר הסברתי למעלה היתה סיבה טובה מאד לשדרוג של סמסונג לפלוס, בנוסף ככל שהרזולוציה יותר גדולה המעבד הגרפי עובד יותר קשה, ודווקא בגזרת המעבד הגרפי הגלקסי אס 2 לוקח, מה שאומר שהוא חזק יותר ודוחף פחות פיקסלים, בנוסף החדות של 720P בעיני מתבזבזת על מסכים קטנים, גם כך לא ניתן לעקוב אחרי הפרטים הקטנים בסרט ומי שאומר שכן סתם משלה את עצמו.
  • זיכרון - לשני הטלפונים גיגה ראם ולכן אין מה לדון כאן.
  • אחסון פנימי - הגלקסי 2 מגיע עם 16 גיגה פנימיים ועם הרחבה של כרטיס זיכרון לעוד 32 גיגה פוטנציאלים, הנקסוס יגיע לרוב העולם עם 16 בלבד וגם למקומות שהוא יגיע עם 32 זה עדיין פחות מ-48 ובגלקסי אס 2 אם אתה לחוץ במקום ואתה רוצה לצלם אתה יכול להיכנס לכל חנות ולקנות בשני גרושים כרטיס נוסף רק לצילום הזה.
  • מצלמה - כל מי שמנסה למכור לכם מצלמה עם רזולוציה יותר נמוכה יגיד שפיקסלים לא קובעים והוא צודק, אבל הטענה הזאת לא מחזיקה מים במקרה הזה, כי בכל מבחן שעשו לגלקסי אס 2 כולל מול האייפון 4S על ידי כתבי החצר של אפל הם היו חייבים להודות, המצלמה בגלקסי אס 2 פנטסטית עבור מכשיר סלולרי ולכן אתם לא מוותרים על איכות עבור יותר פיקסלים, זאת אותה יצרנית צ'יפים ואותה חברת חומרה אז שלא יספרו לכם סיפורים, אף אחד לא צריך יותר ממה שהגלקסי 2 נותן, ומה שהוא נותן זה פנטסטי.
  • משקל ועובי  - הנקסוס שוקל 135 גרם ומגיע בעובי של 8.9 הגלקסי 2 שוקל 117 ומגיע בעובי של 8.5, שוב יתרון לגלקסי אס 2 אם אלו דברים שחשובים לכם.
  • מערכת הפעלה - כאן תגידו בוודאי שלדעתכם אין כמו גוגל נקי ושהנקסוס מגיע עם 4.0 ולא 2.3 מה שנכון נכון. אפילו שלדעתי זה שיקול מוטעה, פעם כאשר הייתה האשלייה שטלפונים מגוגל יתמכו לנצח בעוד שספקיות החומרה לא ממש ירצו לשדרג את המכשיר שלכם. הנה מתברר שהרבה לפני שנתיים הנקסוס 1 ננטש על ידי גוגל ולא יקבל 4.0. אם זה לא היה אמור להיות היתרון של נקסוס אז מה כן? בגלקסי אס 2 יש את כל תוכנות העזר של סמסונג, אם אתם לא רוצים אז יש Cyanogen mod .  בנקסוס אין בחירה זה רק נקי של גוגל או כלום. זה יכול גם להיות יתרון וגם חיסרון, השיקול שלכם. ברור שבשנה הקרובה הנקסוס יקבל כל עדכון גוגל שייצא. דרך אגב יש אישור מסמסונג שהגלקסי 2 ישודרג ל-4.0
  • אביזרים וחלפים - כמי שהיו לו גם נקסוס 1 וגם נקסוס אס אני יודע כמה קשה היה להשיג להם קייסים ואביזרים, הגלקסי אס 2 מגיע בגודל שהפך לסטנדרט באנדרואיד 4.3. הנקסוס מגיע עם מסך מוזר של 4.62 או משהו כזה, מה שאומר שלא יהיו לו הרבה קייסים ולא הרבה אביזרים. כל מעבדה בארץ מחזיקה חלפים לגלקסי אס 2 , הנקסוס יימכר בארץ במקרה הטוב במאות בודדות אולי עם הרבה מזל אלפים בודדים, הגלקסי אס 2 יכול להגיע בקלות ל-100000 או הרבה יותר, החלפים שלו יהיו זמינים וכל מעבדה קטנה תוכל לתקן אותו. מי יחזיק לכם מסכים של הנקסוס? מכיוון שהמסך ברזולוציה גבוהה זה אומר שגם הוא יהיה יותר יקר לתיקון.
  • עמידות - אני  אדם ששומר מאד בקנאות על הטלפונים שלו ולרוב הם במצב שבו קניתי אותם עד ליומם האחרון אצלי, אבל לרבים מכם יש נטייה להפיל את המכשיר או שיש לכם ילדים או אחים קטנים, הנקסוס לא מגיע עם הגנה של גורילה גלאס ואף אחד לא מצליח להוציא משפט ישיר אחד מסמסונג או מגוגל על חוסנה של הזכוכית של הנקסוס אם יש כזה בכלל. אולי יתברר שהיא אכן מחוזקת אבל זה די ברור שהגלקסי אס 2 מגיע עם גורילה גלאס. זה לא ממש מאפשר לכם לזרוק אותו על הקיר, בפורום כבר ראיתי שניים ששברו אותו בסנסיישן אבל אם כבר הוא ייפול מגובה נמוך אז תדעו שגורילה גלאס היה שווה כל שקל.
  • מחיר - הגלקסי אס 2 כרגע במחיר טוב מאד של בערך 2500 ש"ח בעוד שזה די ברור שהנקסוס לפחות בהתחלה יימכר על ידי העלוקות באיזור של 3000-3500 לפחות, כמו שהם תמיד מוצאים את הפראיירים שיקנו אייפון חדש ב-6500 ש"ח כשהוא רק יוצא הם ירצו לסחוט מלא כסף על ההייפ ויטחנו אותכם בנקסוס לפחות בהתחלה.

לסיכום

האם הגלקסי נקסוס טלפון טוב? בהחלט כן, הוא נראה טלפון נהדר, יש לו הרבה נתונים מרשימים. האם הוא טוב יותר מהגלקסי אס 2? בכלל לא בטוח. האמת די נראה לי שלא. אני לא אגיד את זה ב-100% ביטחון עד שאני אמצא מישהו שקנה אותו ואני אוכל לשחק איתו חצי שעה.
גוגל אם מתוך כוונה לא להתחרות בשותפות שלה או בגלל שהיא באמת רוצה רק שמפתחים ייקנו אותו, פעם נוספת משיקה נקסוס עם הרבה חולשות בדיוק כמו הנקסוס אס והחלום שלנו לאנדרואיד האולטימטיבי שיהיה כזה לפחות לאיזה חצי שנה ימשיך להישאר בגדר פנטזיה. אין שום דבר בטלפון הזה שאין ברוב המכשירים של הקוראים של הבלוג שלי.
אבל כל פעם אתרים גדולים ואנשי שיווק מנסים לשכנע אותנו  שהכל השתנה, לא יודע מה איתכם, עוד לא מצאתי דבר אחד שאני צריך מטלפון שהסנסיישן שלי לא עושה מצוין, אפילו הנקסוס אס שלי מריץ ICS בלי בעיה.

20 תגובות:

  1. כתבה מעניינת, פותחת את העיניים והראש.

    השבמחק
  2. צודק לגמרי !

    השבמחק
  3. קצת סדר, כי אתה מטעה אפילו. לנקסוס יש מסך מחוסם - נכון זה לא תחת המותג "גרילה" אבל יש מסכים מחוסמים מצויינים אחרים, תרצה אני ישלח לך כמה לינקים להדגמה שלהם. בקשר למסך: אז הוא סופר לא ס.אמולד פלוס על כל שילובי הצבעים (ירוק) שבו, אבל הוא מצויין, ועם רצולוציה וחדות גבוהה כמו שציינת, בקשר למעבד - קצת נשחפת, יש לו אחלה מעבד, הטקסס אינסטורמר עובד נהדר עם NFC, בגלל זה הם השתמשו בו, ואל תבלבל - למרות שיש מעבדים אחרים - הוא ממש לא חלש. זה שהוא לא שווה את הכסף? נו אני יכול להגיד שהאייפון לא שווה את הכסף - S0 ? אני חושב שחיפשת את החסרונות ולפיהם החלטת שמי שקונה פריאר - לא מסכים, גם לדעתי לשדרג מגלקסי 2 אליו זה לא הכי משתלם, וכן הוא לא זול, אבל מי שקונה אותו - לגמרי לא פריאר.

    השבמחק
  4. בחייאת ליאור איך הוצאת מהמשפט הזה "גם לנקסוס וגם לגלקסי 2 יש 1.2 אבל המעבד הגרפי של הגלקסי 2 טוב יותר משמעותית וזה לפי כל המומחים." שאני חושב שהמעבד בגלקסי נקסוס גרוע.

    גם על הזכוכית כתבתי את זה "אולי יתברר שהיא אכן מחוזקת אבל זה די ברור שהגלקסי אס 2 מגיע עם גורילה גלאס" אבל אולי החמצת את זה...

    השבמחק
  5. אוי רן, אל תרד לקטנות (:
    הביצועים של ה NFC על מעבד ה TN יותר טובים, לא מתרגש, אף אחד לא אמר שזה הטלפון המושלם, אבל אל תציג אותו כלא טוב.
    אגב, באמת שאלה שמעניינת אותי אליך (זו לא שאלה צינית), אך קנית את הנקסוס S ? אין לו מסך ממותג גרילה, ואך המסך נשמר אצלך ?

    אגב, לא יודע כמה זה משנה, אבל חיזקת אותי בטיעונים שלך לקנות אותו, בעיקר בזה שהוא לא ימכר בכמויות בארץ.

    השבמחק
  6. אני מאמין שבכל מקרה , כמו כל מכשיר, צריך להמתין איזה חודש חודשיים עד שהבאגים יצופו. מעבר לעובדה שעצם העובדה שאין למכשיר אפשרות להרחבת זכרון זה דיל ברייקר מבחינתי.

    השבמחק
  7. +1 לרן.
    מתחזקת אצלי התחושה שגוגל נתנו בערך את אותו הדבר שהיה. חסרה תחושת פריצת הדרך.
    יתכן שהיתרון הגדול הוא באיחוד מערכות ההפעלה לטאבלטים ולסלולריים, אבל את היתרון הזה אנו נרגיש בהמשך, בהקלת החיים למפתחים ובהעשרת האפליקציות לטאבלטי אנדרואיד.
    בדומה למה שאמר רן, אני משתמש בסנסיישן, ואין בי את הדחף להחליף (בעצם- לא לנקסוס ולא למכשיר אחר). טוב לי עם הסנס, טוב לי עם המסך, הייתי משפר המצלמה, אך לא בשביל זה אחליף מכשיר.
    כשחושבים על זה, נראה לי שהברזלים עצמם הגיעו לרמת פיתוח מאוד גבוהה. כעת הדרוש פיתוח הוא הממשק שלהם עם צדדים שלישיים. גיבוי ענן, דחיסת דטה איכותית יותר להעברת מדיה ביעילות ובעלות מוזלת, התממשקות טובה יותר לחבילת אופיס,
    יום טוב,
    משה

    השבמחק
  8. נכון מאד משה, ניתוח מדויק מאד.
    חבל שיש אנשים שחושבים שאנדרואיד זאת קבוצת כדורגל שחייבים להעריץ אותה ולא לראות את החולשות שלה.

    השבמחק
  9. רן כתבה מעולה! אני מתחבט בשאלה הזאת בערך מאז שהכריזו עליו...

    באמת עושה רושם שאין לו יתרון מוחץ, אבל אני חושב שהמסך הוא הסיבה לקנות אותו. נכון אין לו פלוס אבל רזולוציה גבוהה אמורה להוציא ממך 'וואו' , לא?

    עד לא נראה אותו ליד S2 לפי דעתי אי אפשר לשפוט אותו באופן מוחלט

    השבמחק
  10. נכון המסך אמור להיות מרשים כשלעצמו, אבל יותר מ-1000 ש"ח פער צריכים לתת פער איכותי גדול יותר לטעמי.
    נחכה עד שנראה אותו בפועל.

    השבמחק
  11. אכן לגבי הסנסנשיין \ גלקסי 2, אין טעם לשדרג, הנה דעתי (הבאמת אובייקטיבית) לגבי יתרונות \ חסרונות ככה בשלוף

    יתרונות:
    1. נקסוס = מערכת נקיה של גוגל, עתיד עידכונים OTA ו XDA מובטח.
    2. מסך גדול ואיכותי - 4.65" ב 720P אופטימלי עבור ICS.
    3. מעבד כפול ליבה 1.2GHZ
    4. ICS

    חסרונות:
    1. אין חריץ הרחבה לזיכרון, האפשרות היחידה להגדיל את הזיכרון היא על ידי מתאם USB - מסורבל.

    דעות חלוקות:
    1. אין מסך גרילה, יש מסך מחוסם לא ממותג מאיכות לא ידועה.
    2. מעבד גראפי, יש יותר טובים, יש פחות טובים.
    3. מחסור בכפתורים פיזיים\מגע
    4. איכות הפלסטיק לא ידועה
    5. מחיר - לגמרי לא זול, לא תמיד שווה את התמורה, אבל זול יותר מאייפון באותו נפח.

    השבמחק
  12. LIOR - לגבי עדכונים , תקרא שוב את הכתבה, אתה טועה.
    נראה כאילו לא קראת את הכתבה ואתה ישר מתפרץ.

    מסכים עם רן בגדול...

    השבמחק
  13. יאלה שכבר שיצא כבר, אני מת כבר לקנות את הנקסוס גאלקסי :)

    השבמחק
  14. היי
    איני יודע איפה הקישור למייל שלך אז סליחה שאני רושם לך פה...
    קניתי GALAXY S2 בחו"ל ואני רוצה להתקין פונטים בעברית כך שאוכל לראות את שמות השירים הישראליים במקום לראות ג'יבריש.
    אודה לך מאוד אם תוכל לכוון אותי למדריך מפורט להתקנת עברית במכשיר.
    תודה מראש! דויד

    השבמחק
  15. דויד: האם אתה לא רואה עברית גם באתרי אינטרנט?
    לגבי שמות שירים אני לא מכיר.

    השבמחק
  16. היי
    לא הבנתי את המפשט :
    בנקסוס אין בחירה זה רק נקי של גוגל או כלום. זה יכול גם להיות יתרון וגם חיסרון.
    מישהו יכול להסביר?

    השבמחק
  17. זה לא מסובך, בסמסונג אתה יכול להנות מהתוכנות שמסופקות בממשק הטאץ'וויז שלהם ואתה יכול להתקין לאנצ'ר אחר ולשנות את הממשק.
    בגלקסי נקסוס אין את התוכנות של סמסונג, יש לך ממשק ערום שאתה יכול להוסיף לו לאנצ'ר או לא.
    יש אנשים שאוהבים עיצוב מינימליסטי ויש אנשים שאוהבים ממשק עשיר ומלא אבל מצד שני כבד ואוכל יותר סוללה.

    השבמחק
  18. אבל אפשר להתקין כל רום אחר... בדיוק כמו בנקסוס 1
    של CM של MIUI או של SENSE , לא?

    השבמחק
  19. לא, בנקסוס 1 היה רום עם סנס בגלל שהוא היה מתוצרת HTC וזהה לחלוטין לדיזייר שיצא חודש אחריו.
    miui ו-CM כן אבל CM הוא רום פחות או יותר ריק בדיוק כמו הסטוק של הגלקסי נקסוס, החברה של סיאנוג'ן לא משנים עיצוב בדרך כלל.
    לעיתים מאד מאד רחוקות תוכל למצוא רום עם ממשק כמו טאץ'וויז או סנס למכשירים מתוצרת אחרת ובדרך כלל הם רומים גרועים מאד.
    סנס הוא לא רק כיסוי קוסמטי כמו miui הוא מחזיק שורשים עמוק במערכת הפעלה.

    השבמחק
  20. טוב, בכל מקרה אני עדין מעדיף את הנקסוס.
    היה עדיף שאת הנקסוס החדש היו בונים HTC כמו הראשון, אבל עדין אני הולך עם הנקסוס החדש, לא לפני שיהיה תיקון לבעיית הווליום במכשיר...

    השבמחק