12.5.12

סקירה ה- HTC One X


בסוף פברואר עלה פיטר צ'ו לבמה בהשקה של הקו החדש של הטלפונים של HTC למלחמת הישרדות. HTC מציגה תוצאות כספיות גרועות כבר כמה רבעונים בעוד שסמסונג ואפל אספו מעל 90% מהרווחים של השנה החולפת. רק שנה וחצי אחורה HTC נראתה כמו החברה המובילה של סלולר בעולם. היו כל מיני בעיות טכנולוגיות עם הייצור שלהם שכבר דנתי עליהם בהרחבה בעבר. הקהל הצביע בארנק שלו בעד סמסונג שכל חודשיים הוציאה עוד 2 טלפונים יותר מהירים ויותר דקים ויפים והצליחה לכבוש את שוק האנדרואיד כמעט באופן מלא.
HTC יודעים שהליין של מכשירי ה- One יהיה Make or break לתוצאות העסקיות שלהם.
בשנים האחרונות מאז הדיזייר הראשון הטלפונים של HTC היו יפים ובנויים לתפארת אבל היו כבדים, איטיים יחסית  ובנוסף הם איחרו לזהות עד כמה הטרנד של צילום בסלולר יתפוס והמצלמות בכל הטלפונים עד הסנסיישן היו סתמיות ולא מרשימות, בעוד שסמסונג מיצבה את עצמה בתור שניה רק לאפל אם לא שווה לאפל.

אני חייב להודות שהיו לי ספקות גדולים לגבי הוואן איקס בהשקה כפי שאתם יכולים לקרוא כאן (  HTC מכריזה על ה-ONE  ) הסוללה נראתה לא מספיקה למסך ומעבד כאלו גדולים. מאז ראינו שסמסונג השיקה את הגלקסי אס 3 עם סוללה של 2100 שנראית יותר מתאימה. עוד חולשה שהטרידה אותי היתה איכות הספיקר גם למוזיקה וגם לשיחות,  גם זאת חולשה מסורתית ש-HTC לא תיקנה כבר שנתיים בשום דגם שהיא הוציאה. אז האם הוואן איקס יציל את HTC ? האם הם תיקנו את החולשות? האם סמסונג תגדע כל חלומות של קאמבק של HTC עם הגלקסי אס 3? על זאת בסקירה שלפניכם.





עיצוב

הוואן איקס מעוצב פשוט נהדר, בניגוד למלבנים הרגילים של סמסונג (עד הגלקסי אס 3) HTC תמיד ידעו לעצב.
הוא קל בצורה מאד מורגשת מכיוון שה-130 גרם שלו מחולקים יפה מאד לכל האורך כך שאתה בקושי מרגיש אותו ביד. הפלסטיק שעשוי מפוליקרבונט מאד נח לאחיזה, לא תגיעו למצב שהוא מחליק לכם מהיד.
למרות שהוא באותו עובי כמו הגלקסי נקסוס הוא מרגיש דק יותר. הכפתורים של הפאוור והווליום קלים להקשה בניגוד לטלפונים ישנים שלהם, אולי אפילו קלים מידי.
מעולם לא הקשתי כל כך הרבה פעמים בטעות על הווליום ביום הראשון כמו בטלפון הזה. HTC בחרה באופן מוזר להתעלם מהכיוון שגוגל רצתה שזה להיות נטול כפתורים
העדשה של המצלמה קצת בולטת החוצה מה שגורם לחשש לשרוט אותה. אני מקווה שיהיו לו קייסים טובים ממש מהר. בנוסף החומר הפלסטי מושך טביעות אצבע ושומן כמו מגנט, אני מוצא את עצמי מנקה אותו יותר מאשר את המסך באייפד.


חומרה

הספיקר של הוואן איקס הוא ההפתעה הראשונה לטובה במכשיר, הסאונד שלו חד ועשיר ומזכיר לי מאד את הסאונד של הסוני אקספריה ארק, בהחלט עלייה של 3 מדרגות מדגמים קודמים. בזמן שאני כותב שורות אלו אני מקשיב בו למוזיקה ונהנה מכל רגע. במוזיקת רוק הסאונד בספיקר פחות עובר אבל במוזיקה שקטה הוא נהדר. הסאונד של Beats audio באוזניות פשוט מעולה, יש שטוענים שכל השילוב של Beats  זה רק אקולייזר, ייתכן, אבל זה נשמע נהדר. היום כאשר טיילתי לבדוק את המצלמה התמוגגתי מכל רגע של שימוש באוזניות אפילו שהאוזניות עצמן הן לא של Beats audio , סאונד עשיר ובאסים מעולים.
העובדה שאין למכשיר כרטיס הרחבה בהחלט יכול להיות גורם בעייתי מאד בבחירה שלו, לי אישית 32 גיגה מספיק אבל מי שאוהב לצפות בסרטים ובעלים של אוסף מאסיבי של מוזיקה עלול למצוא את עצמו לחוץ במקום, ל-99% מהאוכלוסיה זה יהיה בסדר. בגרסה האמריקאית יש רק 16 גיגה וזה בהחלט צפוף ואני יודע כי הגעתי כבר למצב של מחיקה וניקויים בגלקסי נקסוס.

המסך זה גולת הכותרת של המכשיר הזה, המסך מגיע בזמן שסמסונג לא ממש מצליחה לחדש כי היא עדיין לא מצליחה להפיק סופר אמולד פלוס עם 720P רזולוציה. הוואן איקס מגיע עם מסך מרהיב של Super LCD2 ברזולוציית HD של 720P , הצבעים מעולים, החדות מצוינת. באור יום הוא יותר טוב מכל LCD שראיתי עד היום למרות שעדיין רחוק מלהיות כיף לקריאה. אם מגבירים את הבהירות עד הסוף המצב טוב יותר אבל אז הסוללה יורדת בטיל.
הוואן איקס מגיע עם דחיסות פיקסלים של 316 פיקסלים לאינץ' שזה קצת פחות מהאייפון 4S אבל במסך הרבה יותר גדול מה שנותן תמונה חדה הרבה יותר למרות שהבהירות של האייפון עדיין גבוהה יותר.
אחרי שאתה מתרגל לאמולד ממש כיף לקרוא שוב ב-LCD טקסט על רקע לבן בלי לראות את העיוותים הקטנים. גם בהשוואה שעשיתי בזמנו בין הגלקסי אס 2 לסנסיישן הייתי באותו מצב רק שאז סמסונג הובילה. כל מי שראה בלונדון שבוע שעבר את שני המכשירים טוען שהמסך של הוואן איקס טוב יותר. אבל עזבו אותכם מהגלקסי זה מסך נהדר.



ביצועים

הוואן איקס מוציא תוצאות מעולות בכל מבחן ביצועים, נתונים שמגיעים מהמעבד של טגרה 3, אבל אני חייב לציין שאין שום קפיצה מדהימה מהדור הקודם של המעבדים בשימוש בחיים האמיתיים. מה שמאד לא אהבתי במוטורולה אטריקס בזמנו היה שהוא התחמם בצורה מכעיסה עד שלא נוח היה להמשיך לדבר איתו. כנראה שב- Nvidia לא למדו, גם הוואן איקס מתחמם מאד באיזור שמתחת לעדשה של המצלמה. וכאשר המעבד עובד בכל הכח זה מפריע בשימוש.
כבר ראינו  במוטורולה רייזר שמעבד הוא לא תרגום אוטומטי לגלישה מהירה באינטרנט מאחר שהרייזר גלש מהר יותר מטלפונים מהירים ממנו. הוואן איקס מוציא במבחן ג'אווה של סאנספיידר 1716 שזו תוצאה חסרת תקדים שמשאירה את הגלקסי נקסוס והאייפון 4S הרחק מאחור. למרות זאת היו כמה וכמה פעמים שהדפדפן איחר להגיב ולמרות שניסיתי את אותו עמוד גם בדפדפן של דולפין וגם בכרום התוצאה נשארה בעינה.
אז מסתבר שיש עוד אלמנטים חשובים בעמודי אינטרנט חוץ מג'אווה. בסופו של דבר אולי הוואן איקס האירופי יהיה פחות מהיר מאחיו האמריקאי ואולי פחות מהיר מהגלקסי אס 3 אבל הוא מאד מהיר כך שאין אדם שירגיש בו בעיתיות בחוויית השימוש.

חיי סוללה

זה חלק בסקירה שבו לא תקבלו תשובה סופית כרגע, אכן זה היה החשש הכי גדול שהיה לי עם הטלפון הזה אבל המושבעים עדיין דנים בסוגייה. המכשיר שלי הגיע עם גרסת תוכנה של 1.26 וחיי הסוללה שלו בינוניים אבל לא גרועים כמו שחששתי. מצד שני באיזורים אחרים בעולם יש כבר עדכונים לגרסה 1.29 שטוענים ששיפרה פלאים את חיי הסוללה. אז אני אמשיך לבחון את הסוגייה הזו ואעדכן את הסקירה בהמשך כאשר תהיה לי תשובה סופית בעניין. כרגע כל מה שאני יכול להגיד זה שכאשר המכשיר מתאמץ הגעתי כבר לירידה של 10% ב-10 דקות בזמן מבחני ביצועים. מצד שני  כמו בטרנספורמר כאשר המסך כבוי גם עם שיחות וגם עם מוזיקה הסוללה כמעט לא יורדת בכלל. מכיוון שהסוללה נעולה במכשיר ולא ניתן לקנות סוללה חלופית זו סוגייה שיכולה בהחלט להיות עקב אכילס של הטלפון הנהדר הזה.






תוכנה:

הוואן איקס מגיע עם אנדרואיד 4.0.3 שזה מעודכן מאד ויותר חשוב הוא מגיע עם Sense 4  של HTC כפי שחלקכם זוכרים אני כבר סקרתי את הממשק הזה בעבר אז אתם מוזמנים לקרוא (רשמים ראשוניים מהממשק החדש של סנס 4 מ- HTC ). בקווים הכלליים הרבה אנשים מאד אוהבים את הממשק שלהם ועבור רבים הממשק הזה הוא הסיבה או להיות חסיד HTC לתמיד או שהם שונאים אותו כי הוא כבד ומשנה לגמרי את חוויית השימוש של גוגל.
בסנס 4 HTC הבינו שהם צריכים לעשות שינוי, אם בעבר הממשק של גוגל היה בעייתי ומינוס בחוויה של אנדרואיד, החל מגרסה 4 הממשק שופר לאין ערוך והקונים כבר לא מחפשים לברוח מהממשק. סנס 4 בהחלט מביא את רוב הדברים שהיו טובים בסנס 3.5 אבל בהחלט מתכתב עם העיצוב של גוגל גם בכפתורים התוכנתיים וגם בעיצוב הממשקי של אנדרואיד 4.0. מלבד האלמנטים שכיסיתי בסקירה של סנס 4 HTC הוסיפו עבור הטלפון הזה כמה דברים חביבים.
בממשק של גוגל ניתן היום להגביל את הצריכת דטה של הטלפון לפי גודל חבילת הגלישה שקניתם מהספק הסלולרי כדי שלא תחרגו, יש סף התראה וסף עצירה.
בסנס 4 HTC הלכו עוד צעד קדימה והם מאפשרים הגבלה גם של כמות דקות שיחה לפי החבילה שתגדירו להם וגם הגבלה על כמות הודעות SMS החודשית כפי שתגדירו להם ובעצם עוזרים לכם לשמור על החשבון שלכם. מסך הנעילה שופר וכרגע ניתן לבחור כמה סוגים של מסך נעילה שחלקם מאד שימושי.
בסה"כ HTC עדיין נותנת בעיני את הממשק הכי טוב של אנדרואיד. נכון שראינו כמה גימיקים מאד חביבים בהשקה של הגלקסי אס 3 אבל אני לא אוהב את העיצוב של סמסונג. המקלדת של HTC ידועה לטובה אבל מצאתי אותה בוואן איקס קצת קטנה עם מקשים לא נוחים , עדיף פחות חיצים במסך הראשי של המקלדת ויותר מקום לאצבעות. את הדיוק של הניווט לא יכולתי לבדוק אז תיאלצו לסלוח לי.

עברית:

הוואן איקס שלי שהוא ממזרח אסיה הגיע ללא מקלדת עברית וללא תפריטים בעברית. היישור לימין תקין אבל משום מה גם הם כמו סמסונג בוחרים לא לכלול עברית כברירת מחדל וזה חבל. מי שיקנה מהיבואן הישראלי טאץ גרופ יקבל אני מניח הכל מתוקן וכמובן שבמפעילות הסלולריות הכל יהיה בסדר אבל אז נהיה תלויים בעדכונים שלהם.
אני מודע לאפשרות של התקנת More locale 2  אבל זה סתם מסרבל וזה לא כולל את המקלדת של HTC.

פריצה ורומים:
כרגע הדרך היחידה לפרוץ אותו זה אחרי שחרור הנעילה באתר של HTCDEV.com אבל אז הם שומרים את המידע ומסירים את האחריות. החברה בפורום של XDA עובדים במרץ על פריצה שלא דרך האתר של HTC כדי שניתן יהיה לחזור אחורה ולהפעיל את האחריות. זה חבל אבל זה הסטנדרט. הגרסה האמריקאית נותרה נעולה ללא שחרור עקב בקשה של AT&T מה שמרגיז מאד את הקונים האמריקאים. לא ממש ברור למה סמסונג מצליחה למכור טלפונים לא נעולים בכל העולם ויותר מכולם, ומוטורולה ו-HTC לא מסוגלות לייצר טלפונים באותה מתכונת כמו סמסונג.






מצלמה

המצלמה היא עוד גולת כותרת בטלפון המצוין הזה, היא מגיעה עם סנסור של 8 מגה פיקסל לצילום של 4:3 ו-6 מגה פיקסל לצילום wide screen . הם גם הקדישו צ'יפ ספציפי לצילום של הסטילס. התוכנה של HTC מלאה באפשרויות ואם אתם צלמים טובים שמכירים את המונחים הטכניים תוכלו להפיק ממנה המון. התמונות שצילמתי איתה היו מעולות גם אם לעיתים היתה תוספת קלה של גוון כחלחל לא מתוכנן שלא היה בנשוא הצילום. כתבים רבים טוענים שזו המצלמה הטובה ביותר באנדרואיד ושוות ערך לאייפון 4S . אז יצאתי לשטח מלווה בשני הטלפונים כדי להשוות.

צולם עם הוואן איקס
צולם עם האייפון 4S
צילום בתאורה מעט שונה עם הוואן איקס אחרי עדכון התוכנה

כפי שניתן לראות בתמונה הראשונה, התמונה של הוואן איקס נהדרת אבל יש קצת כחול מיותר, לעומתה הצילום באייפון 4S הוא שחזור מדויק של כיצד זה היה בחיים האמיתיים. ללא ספק תמונה טובה יותר באייפון 4S .

צולם עם הוואן איקס
צולם עם האייפון 4S
בתמונה השניה הכחול פחות מורגש ולטעמי הלא אובייקטיבי הצבעים דווקא מדויקים יותר בוואן איקס ממה שראיתי בחיים האמיתיים. האייפון ממשיך להוציא תמונות נהדרות עבור סלולר אבל כאן ניצחון בנקודות לוואן איקס.

צולם עם הוואן איקס
צולם עם האייפון 4S
בתמונה השלישית אנחנו רואים השפעה מאסיבית של העיבוד במכשיר עצמו, התמונה של הוואן איקס עשירה יותר בצבעים ויפה יותר אבל עלי הכותרת הסגולים והאדומים בוואן איקס זה תוצאה של עיבוד של הטלפון מכיוון שבחיים האמיתיים הם היו דהויים ולכן הרפרודוקציה של הצבעים נכונה יותר באייפון 4S זה משהו שהתרגלתי אליו דווקא בסמסונג שהם חסידים גדולים של over saturation . שוב ניצחון לאייפון למרות שיש שיעדיפו את הדינמיות המלאכותית של HTC .


בתמונה הרביעית אנחנו נתקלים בפריחה האביבית הסגולה וכאן הוואן איקס בפירוש מציג את הצבעים טוב יותר ויותר נאמן למקור, אמנם הכל על טייס אוטומטי בשני הטלפונים אבל הפרחים יצאו דהויים באייפון והשמיים בהירים ושטופים מידי, ללא ספק תמונה טובה בהרבה בוואן איקס.

יש לי עוד תמונות אבל אתם כבר קולטים את הרעיון, בממוצע האייפון 4S מצלם תמונות מדויקות יותר ואמינות יותר. כאשר הוואן איקס בשיאו הוא יותר טוב. אני מעריך שצלמים טובים ממני שיצלמו הכל על הגדרות ידניות יידעו להפיק ממנו הרבה יותר. אולי הוואן איקס לא המצלמה הכי טובה בעולם הסלולר אבל לטעמי היא המצלמה הכי טובה באנדרואיד לפחות עד שנראה את המצלמה של הגלקסי אס 3.
בסופו של דבר  אני מעריך שמעל 99% מהקונים של הוואן איקס יהיו מרוצים עד הגג מהמצלמה, ולכל מי שסבל מהגלקסי נקסוס או מהסנסיישן נכון לו שדרוג רציני ביותר.
סוגייה אחת שעלתה לגבי הצילום וידאו הטרידה הרבה אנשים, מסתבר שבצילום סטילס הטלפון משתמש בצ'יפ המיוחד אבל לצילום וידאו הטלפון משתמש במעבד הרגיל מה שלדעת חלק מהאנשים גורם לירידה באיכות ולאגים. יש גם דיווחים על ירידה ל- 22-23 פריימים פר שניה. לצערי בניסיונות שלי אני יכול לאשר את הבעיה, היא לא הייתה לי בכל ניסיון אבל בהחלט בחלקם.
הנה שני סרטונים האחד ב-1080P  והשני ב- 720P תשפטו בעצמכם. (מכיוון שהצילום היה בגובה וברוח חזקה יציבות זה לא החלק החזק של הצילומים האלו)






עדכון 17-5-2012 - HTC הוציאה קושחה חדשה בגרסה  1.29.401.11 ותיקנו את הכחלת המעצבנת בצילומים, בוידאו המצב בעייתי יותר מאחר והצ'יפ של Image sense מיועד רק לתמונות ולא לוידאו.
הנה 2 תמונות לדוגמא רק כדי להמחיש את השינוי במצלמה:








במדור חדש בסקירות אני אעבור על מה שאני מגדיר שאלות בוערות על המכשיר למי ששוקל את הרכישה שלו ודרך זה אביע את דעתי אולי אני אפסיד כמה תגובות אבל אני מאמין שזה טוב יותר עבור הקוראים שלי.

שאלה 1: - האם שווה לשדרג לוואן איקס מהגלקסי נקסוס או הגלקסי נוט?

תשובה 1: שאלה קשה מאד, אני מניח שזה תלוי מה חשוב לך בטלפון, אני מת על הגלקסי נקסוס אבל אני שומע המון מוזיקה בספיקר ומצלם הרבה. בשתי הקטגוריות האלו הוואן איקס עולה על הנקסוס בהרבה.  האחסון של 32 גיגה מאד חשוב לי כי ה-16 גיגה בנקסוס כל הזמן נגמרים לי ואז אני צריך לוותר על תמונות או למחוק תוכן אחר. הגלקסי נוט זה שאלה אחרת, אני מאד מאוכזב מהיישום של אנדרואיד 4 בגלקסי נוט, דה פקטו לא השתנה כלום בממשק מלבד כמה דברים שוליים ותוכנות של העט. הנוט עדיין טלפון אדיר בעיני ואני אמשיך להשתמש בו כטאבלט אבל אני צריך טלפון נוח יותר ועם מצלמה טובה יותר בשביל היומיום ואני רוצה משהו שניתן להשתמש בו בנוחות ביד אחת. קרוב לוודאי שאני אמשיך לסחוב את הנוט אבל רק כטאבלט.

שאלה 2 : האם כדאי לשדרג לוואן איקס מהגלקסי אס 2 או מהסנסיישן?

תשובה 2: אני אסייג ואומר שאם טוב לך עם הטלפון הנוכחי שלך אין שום סיבה לשדרג אבל הזמן של הרזולוציה של הגלקסי אס 2 עבר מהעולם והיום אנחנו מצפים להרבה יותר . למרות ה-4 ליבות דווקא בעניין הביצועים אני לא מתרגש מהטגרה 3 כח העיבוד של הגלקסי אס 2 מספיק די והותר לכל השימושים שלי בטלפון.

שאלה 3: אם היית צריך לבחור בין הגלקסי אס 3 לוואן איקס במה היית בוחר?

תשובה 3: נראה שהגלקסי אס 3 יגיע עם הרבה מאד כח עיבוד והרבה גימיקים חביבים והוא אפילו מעוצב יפה בניגוד לקודמיו אבל אני אישית ממש לא אוהב את הממשק החדש שלהם כפי שהם הציגו אותו, אני חושב שהוואן איקס מעוצב טוב יותר בחומרה ובתוכנה ואני מעדיף את הסנס 4 בהרבה על טאץ וויז, אני בטוח שהרבה לא יסכימו איתי במיוחד בכל הנוגע לסוללה.

שאלה 4 האם אני יכול לקנות את הוואן אס ולקבל כמעט הכל מלבד רזולוציה במחיר טוב יותר?

תשובה 4:  בהחלט כן, לולא הרזולוציה הייתי מעדיף את הוואן אס בהרבה על הוואן איקס. אבל אני לא חוזר אחורה  לאמולד עם QHD עם כל הבעייתיות שלו. למי שזה לא מפריע, לוואן אס יש זמן סוללה מדווח גבוה בהרבה ואת אותה מצלמה עם עיצוב טוב יותר וחומרים יותר טובים.


 לסיכום כמו כל ספינת דגל הוואן איקס הוא קפיצת מדרגה אבל כמו הרבה טלפונים בשנה האחרונה הוא מלא התפשרויות היישר מההתחלה כמו המחסור בכרטיס הרחבה וסוללה נשלפת. אני בטוח שהרבה יעדיפו את הגלקסי אס 3 אבל אני לא אחד מהם. הוואן איקס הוא קנייה מעולה ושווה את הכסף למרבית המשדרגים. אם יש לכם גלקסי נוט או גלקסי נקסוס תעשו חישוב טוב אם אתם מרוויחים מספיק מהשדרוג הזה כדי להצדיק את ההוצאה.

הטוב
  • מסך פנומנלי
  • מצלמה מעולה
  • מעבד מהיר
  • ספיקר מעולה
  • ממשק סנס 4
  • סאונד מדהים באוזניות.
הרע:

  • הטלפון מתחמם מאד בשימוש רצוף.
  • הסוללה לא מספיק גדולה.
  • העדשה של המצלמה בולטת והגוף של הטלפון מגנט לשומן וטביעות אצבע.
  • אין הרחבת אחסון עם כרטיס Micro SD 
  • הסוללה לא נשלפת ולא ניתנת להחלפה או שדרוג.
  • השימוש במיקרו סים מגביל אנשים עם יותר ממכשיר אחד שלא רוצים להשתמש במתאמים.

73 תגובות:

  1. תודה, סקירה מאוד מענינת, כרגיל! אוהב את הסקירות שלך.
    הייתי מוסיף לחסרונות קרינה גבוהה יחסית,
    ואולי רחב מדי לאחיזה (נכון?).
    אגב , יש סיכוי לסקירת וידאו?

    השבמחק
    תשובות
    1. 0.91 זה לא גבוה משמעותית מהמוצע. הוואן אס מגיע עם קרינה גבוהה מאד.
      דווקא לא רחב בכלל.
      לא נראה לי שאני אעשה סקירת וידאו, גם ככה כל מה שאנשים עושים בסקירות וידאו זה לתת הצצה לממשק.
      יש טונה של כאלו ביוטיוב.

      מחק
  2. תודה רבה על הסקירה.
    יש מצב שאתה מצלם וידאו ב-1080p ומשווה לאייפון? יש הרבה תלונות בוואן על לאגים ו-FPS נמוך מהמוצהר של משהו כמו 22-23. אם אפשרי לצלם בתנועה על מנת להרגיש את הלאגים זה יהיה מעולה. אשמח לשמוע ממך גם עד כמה זה מפריע בעיניך.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוספתי שני סרטונים לסקירה.

      מחק
    2. תודה רבה, אכן הלאגים מורגשים. הבנתי שאם משתמשים באפליקציה אחרת אין את בעיית ה-FPS. מוזר של-ONE S, אשר בעלת אותה מצלמה בדיוק, אין את הבעיה הזו.

      מחק
  3. ניסית במקרה לשנות ממשק לעבירת עם morelocal2 ?
    קראתי שבעדכון הנ"ל כבר יש עברית...

    השבמחק
    תשובות
    1. מכיר את זה, אבל זה לא זה. מה גם שאישית אין לי צורך בעברית בממשק שלי.

      מחק
  4. ניסית במקרה לשנות ממשק לעבירת עם morelocal2 ?
    קראתי שבעדכון הנ"ל כבר יש עברית...

    השבמחק
  5. היי רן, תודה על הסקירה.
    אז אני מבין ש-גלאקסי נקסוס למכירה כחדש ?? ;)

    השבמחק
  6. סקירה מעולה.
    אני בקרוב מתכנן לקנות אותו.

    השבמחק
  7. תודה רן על הסקירה,
    היתה לי תחושה שלא תחדש במיוחד לעומת הדור הנוכחי.
    כמשתמש סנסיישן, ובעזרת כל הפיצ'רים שמגבירים את הרמקול, מאיצים את המכשיר, מוסיפים את הBEATS וכו', אני מניח שאמתין עוד דור לפחות.
    התחושה שלי היא שאין כבר ממש טעם למירוץ, אא"כ אתה מכור למשחקים גרפיים בנייד או שמישהו יציג טלפון איכותי בגימור דוגמת HTC, במשקל סביר אך עם סוללה שמחזיקה שבוע.
    נחכה לאייפון 5.
    שבוע טוב,
    משה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי משה, אני מניח שהרבה יחליטו כמוך ובמידה לא מבוטלת של צדק.
      אין שום דבר רע בסנסיישן. מה שכן הסוללה של הסנסיישן גם די עלובה.

      מחק
  8. רן, תודה רבה על סקירה מקצועית וממצה (כרגיל)
    הערות:

    נושא כרטיס הזיכרון (האין כרטיס) הוא חסרון גדול מאד בשבילי ולא רק בגלל הסרטים.

    א. היום כל משחק רציני מוריד 1 ג'יגה למכשיר, וצילום ב 1080p לוקח לא מעט ...

    ב. (הרבה יותר חשוב) גם אם למכשיר יהיה זכרון פנמי של 128 גי'גה ...אני אוהב שיש לי את היכולת לנתק את המידע החשוב לי מהמכשיר בכל רגע (המכשיר נפגע / נכנס לתיקון / ועוד כמה מקרים בהם הוא לא איתי)
    נכון, עדיין תמיד יהיה מידע על המכשיר עצמו. אבל תמונות, מסמכים ועוד .. אפשר להעביר לכרטיס זיכרון אותו ניתן לנתק מתי שרוצים.

    אכן נושא הסוללה מאד מטריד.

    בהנתן שני החסרונות האלו, אני מניח שהייתי בוחר בגלקסי S3 אבל כמוך, אני לא רואה סיבה לעבור מכשיר. (במיוחד כשיש גם טאבלט)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא היית רוצה לצלם עם הטלפון הזה ב- 1080P בכל מקרה :-(

      מחק
    2. א. מסכים (צילום וידאו ב 720p מספיק בהחלט). עדין הנקודה היותר עבורי היא היכולת לנתק כרטיס זיכרון ...

      ב. לא מבין למה צריך בכלל מסך 720p בגדלים שנמוכים מ 10 אינצ'.
      דורש יותר כח עיבוד, יותר סוללה ואני ממש בספק אם ניתן בכלל לראות ללא עזרי הגדלה הפרדה כזו בגודל פיסי כ"כ קטן.

      מחק
    3. קשה להסביר עד שרואים, הטקסט חד יותר וקל יותר לזיהוי. הקריאה פחות מעייפת את העיניים.
      זה לא שמזהים פיקסלים ב-QHD או משהו אבל המסך פשוט נראה הרבה יותר טוב.
      אני מציע לך לקפוץ לחנות להתרשם בעצמך. אין טוב ממראה עיניים.

      מחק
  9. חיכיתי לסקירה הזאת כאן אצלך!
    קודם כל תודה לך!
    אני מבין שהמציאות בד"כ אינה חדה ומוחלטת, אבל חלק גדול מהסקירה אינו נוקט עמדה. המצלמה מעולה לדעתך אבל מול האס 4 זה ממש לא נראה ככה. המסך שקיבל ככ הרבה שבחים בעולם מקבל ממך תגובה ברורה רק בשורה של "יתרונות"
    אני אמשיך לקרוא את הביקורות שלך וגם אהבתי את המדור החדש של השאלות אבל אפשר להציג קו ברור לגבי סעיף זה או אחר? ובאותו עיניין כמה שורות סיכום שלך (אני לפחות מגיע בשביל חווד שלך) והבעת עמדה למי הוא מתאים ולמי לא גם יעזרו....
    תודה ואני מקווה לראות את ההשוואה מול הגלקסי3

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה חושב שמשפט כמו "הוואן איקס מגיע עם מסך מרהיב של Super LCD2 ברזולוציית HD של 720P , הצבעים מעולים, החדות מצוינת. באור יום הוא יותר טוב מכל LCD שראיתי עד היום"

      או

      "הוואן איקס מגיע עם דחיסות פיקסלים של 316 פיקסלים לאינץ' שזה קצת פחות מהאייפון 4S אבל במסך הרבה יותר גדול מה שנותן תמונה חדה הרבה יותר"

      זה לא חוות דעת ברורה על המסך?

      מחק
  10. היי רן, אני מעוניין לרכוש את המכשיר.
    אני מניח שרכשת בחו"ל.
    מאיפה אתה נוהג לרכוש את המכשירים שלך/מאיזה מוכר אתה ממליץ לרכוש אותו ?
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. רכשתי את זה בארץ במחיר מלא.
      ביום שהם יתנו לי הנחות או מכשירים לסקירה אני אמליץ עליהם.
      עד אז שימצאו את הלקוחות שלהם בעצמם.

      מחק
    2. תכלס צודק, חשבתי שקנית בחו"ל, אבל אם בארץ אז לא משנה.

      מחק
  11. רן, שיחקת אותה, אתה יודע בדיוק מה לבדוק... מבין אותנו, הגיקים האמיתיים.
    תודה.

    השבמחק
  12. היי רן, סקירה מעוד רחבה וממצה.
    כתבת שקשה להשתמש בנוט כטלפון. תוכל להרחיב בנושא ? מה הקשיים המדוברים ?
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא פשוט גדול פיזית ולא ניתן להשתמש בו ביד אחת ובטח לא בנהיגה גם לא לחיוג.
      מכשיר נהדר אבל בעייתי כטלפון ונפלא כטאבלט.

      מחק
  13. תסלח לי שאני מקשה אבל עוד שתי שאלות קטנות ברשותך...

    1) כשאתה אומר שאי אפשר להשתמש בו ביד אחת אתה מתכוון שאי אפשר להחזיק אותו או שאי אפשר להחזיק ולהקיש בו זמנית ?

    2) האם אי אפשר להשתמש בו בנהיגה גם כשהוא מוחזק בתושבת ?

    תודה מראש :)

    השבמחק
    תשובות
    1. להחזיק ולהקיש.
      לא ניסיתי אין לי תושבת.

      מחק
  14. אהלן רן, כתושב פ"ת אני מזהה בדיוק את כל מקומות הצילום ;)
    בקשה קטנה ואולי טיפה חצופה, יש מצב שאתה מצלם עכשיו תמונה באותו מקום שצילמת (למשל בקפלן ליד השווארמה) כדי לראות את ההבדלים בעידכון הגירסא לגבי הגוון הכחול שנוסף בצילומים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אני אזכור פעם הבאה שאני אהיה באזור אני אשתדל.

      מחק
    2. תענוג, תודה !

      מחק
    3. הוספתי, אמנם תנאי התאורה שונים כי זה לא היה באותה שעה ביום אבל בבירור הכחול כבר לא בעיה.

      מחק
  15. מתלבט מאוד בין Galaxy Note ל HTC One X.
    הייתי סגור על הנוט עד שהיום גיליתי את הOne X.
    הצעות לשיקול דעת? =\

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי איך לעזור לך, הם לא דומים בכלום.
      הנוט גדול ומגיע עם חריץ הרחבה וסוללה נשלפת.
      הוואן איקס מהיר יותר ומודרני יותר עם מסך טוב יותר ומעבד עם 4 ליבות.

      מחק
    2. העניין הוא שאני כבר לא יודע על מה להסתכל, מה כדאי לי לשקול..
      בנוגע לזכרון- לא בעייתי בשבילי.
      סוללה, אם נדפקת יש אחריות. זה לא הדבר הכי נורא לדעתי.
      מצלמה- פרט שולי יחסית בשבילי.
      רמקולים- מעדיף איכות וחוזק מספקים. (הבנתי אבל שבשניהם זה אותו הדבר).
      גודל מסך- מלכתחילה התעניינתי בNote בגלל הגודל של המסך כי יותר כיף
      לשחק על מסך גדול ולא להרגיש שמשחקים ב Gameboy.
      מצד שני, כששמעתי על החומרה החזקה של ה One X ישר שקלתי שנית אם לקנות את הנוט
      על פניו בגלל שאני גם רוצה שתיהיה לי זרימה בביצועים ושהמערכת תסחוב לי את כל המשחקים והאפליקציות הכי כבדות..
      בקיצור אני לא יודע כבר מה לשקול, איבדתי את שיקול הדעת הבריא :X

      מחק
    3. קח את הנוט, הוא יותר טוב בהכל מהוואן X, יותר גדול (יתרון לפי מה שאמרת!)
      חוץ מזה שיש לו מעבד יותר חזק. אבל אז מה?? מי צריך את זה?
      תאמין לי הנוט יריץ לך הכל! אין היום צורך במעבד כל כך חזק, והאפליקציות
      לא מגיעות לרמה "כבדה" כל כך כמו שאתה חושב. אתה תרגיש הבדל מזערי כל כך בביצועים, אם בכלל!!

      מחק
  16. ישנם תובנות חדשות אחרי שבוע ראשון של שימוש? (למעט העדכון של המצלמה? )

    השבמחק
    תשובות
    1. אחרי עדכון קושחה ומעבר לקרנל של פרנקו גם חיי הסוללה התייצבו.
      האמת שלבינתיים אני מאד מרוצה.
      אני אכתוב משהו מסודר בימים הקרובים

      מחק
    2. נמתין בסלנות ...

      מחק
  17. מה קורה אחרי שהסוללה נחלשת (שנה שנתיים) ?
    צריך לזרוק את המכשיר או שטכנאי יכול להחליף וזה רק שאלה של עלות כספית ?

    השבמחק
    תשובות
    1. סוללה מחזיקה שנתיים ללא בעייה.
      אני חושב שהסוללה בפנים היא לא ארוזה כך שרק במעבדה מורשה אפשר יהיה להחליף.
      כל עוד שברוב העולם קונים רק דרר מפעילות והחוזה לשנתיים, יצרניות הטלפונים אפילו לא טורחות לחשוב מה יהיה אחרי שנתיים.

      מחק
  18. אם אני קונה בamazon המכשיר יעבוד באורנג'?
    בנוסף מה בנוגע למקלדת? יש עדכון תוכנה שמגיעה מקלדת בעברית או שצריך להוריד מגוגל פליי?
    והכי חשוב: יש לי כרגע דיזייר רגיל שעשה לי הרבה בעיות.. הייתי צריך לצרוב רום מחדש אחרי שהוא נמחק לי משום מה, כל זכרון המכשיר של האפליקציות והאנשי קשר נמחק לי פעמיים במפתיע, המכשיר לפעמים נתקע ויש להוציא תסוללה ולהחזיר או לכבות.. האם זה יקרה לי בוואן אקס אחרי שימוש של שנה למשל? מה דעתך? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תוודא שזו הגרסה הבינלאומית.
      עם תדרים של 2100 ו-900
      צריך להוריד מקלדת מהמרקט/פליי
      לא רואה סיבה שזה יקרה ויש צירוף מקשים שמביא לאותה תוצאה של הוצאת סוללה.

      מחק
  19. קניתי את one x מ AT&T בארה"ב. האם יש דרך לפרוץ אותו לשימוש בארץ עם רשת סלקום ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תבדוק ב- cellunlock.net ותראה אם הם תומכים בגרסה שלך.

      מחק
  20. הי רן,
    אשמח מאוד לקבל את המלצתך בהתאם לצרכים המאוד בסיסיים שלי... אני מחפשת טלפון נוח לשימוש, כשהדברים שחשובים לי הם סנכרון עם יומן גוגל, גלישה נוחה, מצלמה טובה שנוח גם להעביר את התמונות למחשב וגם לשלוח כקובץ במייל ישירות מהטלפון, gps טוב. רצוי שתהיה מידת קרינה סבירה מאחר ואני מדברת לא מעט ושיחות ארוכות.. כל השאר פחות משמעותי. אשמח מאוד לכל חוות דעת..
    תודה רבה...

    השבמחק
    תשובות
    1. הסמארטפון עם הקרינה הכי נמוכה שעונה על מה שאת רוצה הוא הגלקסי אס 2.
      יש חדשים ומהירים ממנו אבל לשימוש שלך הוא די והותר. מה גם שבגלל החדשים ניתן להשיג אותו בזול.

      מחק
    2. תודה. זול זה בסביבות אלפיים? אם יש לי אפשרות לקבל מכשיר מארה"ב האם אתה ממליץ ואם כן האם עדיין מכשיר זה?

      מחק
    3. כן וכן. שימי לב רק שהתדרים שלו מתאימים למפעילה שאת עובדת איתה בארץ.
      לא כל טלפון מכל מפעיל אמריקאי מתאים לכל מפעילה סלולרית ישראלית.

      מחק
  21. סקירה מעניינת. נראה מעולה, אבל יהיה מעניין לראות אותו מול SG3, אז זה יהיה יותר פרופורציונאלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מסכים עם הגישה הזאת בכלל.
      הוואן איקס טלפון מעולה גם אם יהיה טלפון אחר יותר טוב.
      האם כל מכונית היא גרועה רק בגלל שיש מכונית אחרת שנוסעת טוב יותר?

      מחק
    2. היי רן, עכשיו ראיתי את התגובה, לא אמרתי שהוא מכשיר גרוע, אבל, מכיוון שהוא בעצם מכשיר שנמכר באותה תקופה ובאותו מחיר בערך והוא נלחם בדיוק על אותה המשבצת של SGS3, אז בהחלט שיש מקום להשוואה בין שניהם.
      השאלה כאן היא איפה לשים את ה-3K ש"ח שלי, וזו בהחלט התלבטות.

      מחק
    3. אם סנס 4 לא עושה לך את זה אז תלך על הסמסונג.
      אבל אני אומר שכל עוד שהגךקסי אס 3 לא הושק אנחנו עדיין לא יודעים אילו בעיות יהיו לו.
      הוואן איקס כבר בשטח ורוב הבעיות שלו טופלו, ההשוואה תהיה רלוונטית יותר אחרי חודש מהיציאה של הגלקסי אס 3.

      מחק
  22. אני מתלבט ברכישת מכשיר. יש לי אפשרות לקנייה בארה"ב. על מה היית ממליץ- גלקסי 2 ONE X או אייפון 4S? הגלקסי זול משמעותית

    השבמחק
    תשובות
    1. הם לא שווים בכלל. הגלקסי אס 2 לא בליגה של הוואן איקס.

      מחק
  23. המכשיר מגיע רק תומך בעברית נכון? בלי עברית מלאה של המערכת ובלי מקלדת? ראיתי סקירה שבתמונות המכשיר, המכשיר היה עם מערכת בעברית.. זה אומר שהוא נקנה בארץ והרום לא מקורי??

    השבמחק
    תשובות
    1. הגרסה שהגיעה אלי הייתה בלי ממשק ובלי מקלדת. אולי יש גרסה של ארצות ערב שלא ראיתי אבל לא סביר.

      מחק
  24. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
    תשובות
    1. סקירה משובחת ביותר.אני רכשתי ונהנה מכל רגע לעומת הdesire שהיה לי.בעיה קטנה שגיליתי כרוכה בבלוטות המתקדם שמתקשה להסתנכרן עם מכשירים קודמים בשל הבדלי גירסאות בלוטות.יש לך פתרון?

      מחק
    2. מאחר ושירות הלקוחות של HTC לא ידע לעזור לך גם אני לא יודע.
      מצטער...

      מחק
  25. הגרסא מרובעת הליבות היא s720e? ככה זה מופיע באמזון בתוספת של international versiom

    השבמחק
  26. היי רן,
    עכשיו שעבר כבר מספיק זמן וגם מספיק זמן מאז עדכון גרסאת הקושחה להארכת חיי הסוללה,
    מה הן המסקנות שלך לגבי חיי סוללה.
    האם אתה רץ אחרי המטען או שאתה יכול לסיים יום עבודה עם סוללה במצב נורמלי.
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטער, אני כבר התייאשתי מהוואן איקס.
      נמאס לי לרדוף אחרי מטענים.

      מחק
    2. היי,
      תודה על התגובה המהירה והכנה, אני מאמין שבזכותך אני נמנעתי מלקנות את המכשיר הזה ועכשיו השאלה היא מה הלאה?
      יש לי דילמה מאוד מאוד רצינית בין SXS של סוני לבין S3.
      ההבדל המאוד מאוד משמעותי הוא במחיר כמובן ובביצועים. אני משתמש בטלפון הנוכחי שלי בצורה דיי סטנדרטית. מאוד חשובה לי גלישה על בסיס WIFI, אני לא משחק כמעט בכלל וגם אם כן בעיקר במשחקים ללא גרפיקה מיוחדת(ANGRY BIRDS מבחינתי זה שיא הגרפיקה). חשוב לי מאוד חיי סוללה.
      אני מתבייש לומר שהיום יש לי 4-IPHONE שאני לא מדליק בו את ה-3G (כמו שאמרתי אני בסביבה מתמדת של WIFI) והסוללה שורדת לי בין יומיים לשלושה.
      על איזה מכשיר היית ממליץ?

      מחק
    3. היי,
      תודה על התגובה המהירה והכנה, אני מאמין שבזכותך אני נמנעתי מלקנות את המכשיר הזה ועכשיו השאלה היא מה הלאה?
      יש לי דילמה מאוד מאוד רצינית בין SXS של סוני לבין S3.
      ההבדל המאוד מאוד משמעותי הוא במחיר כמובן ובביצועים. אני משתמש בטלפון הנוכחי שלי בצורה דיי סטנדרטית. מאוד חשובה לי גלישה על בסיס WIFI, אני לא משחק כמעט בכלל וגם אם כן בעיקר במשחקים ללא גרפיקה מיוחדת(ANGRY BIRDS מבחינתי זה שיא הגרפיקה). חשוב לי מאוד חיי סוללה.
      אני מתבייש לומר שהיום יש לי 4-IPHONE שאני לא מדליק בו את ה-3G (כמו שאמרתי אני בסביבה מתמדת של WIFI) והסוללה שורדת לי בין יומיים לשלושה.
      על איזה מכשיר היית ממליץ?

      מחק
    4. אין בכלל מקום להשוואה, הסוני מגיע גם עם מסך LCD ועם סוללה קטנה מזה של הוואן איקס.
      האס שלוש מגיע עם סוללה הרבה יותר גדולה ומסך יותר חסכוני.

      מחק
    5. ללא ספק, אני כבר לא מתלבט בנוגע לONE-X כרגע הדילמה היא איזה מכשיר אחר לקנות כי נמאס לי מאפל והשטויות שלה.
      יצא לך לבדוק כמה חיי הסוללה של S3 ללא הפעלה של 3G?

      מחק
    6. לא, אני עם דור 3 כל הזמן ועדיין הוא מגיע לסוף יום עם 50% סוללה ללא מאמץ.

      מחק
    7. מעולה!!!!!
      המון תודה על כל העצות...
      עכשיו מה שנשאר זה שהמחיר קצת ירד ;)

      מחק
    8. מודה לך על הסקירה המעולה. רכשתי את הONE X לפני כמה ימים ומיד שמתי לב שהו לא קולט טוב GPS. חיפוש קצר ברשת העלה שאכן מדובר בבעיה מוכרת. החזרתי את המכשיר לחנות ואחרי שטענו שעדכנו גרסה - החזירו לי אותו ובדקתי על המקום (שוב לא עובד כמו שצריך). אתה יודע האם מדובר בבעיית תוכנה או חומרה? אם מדובר בבעיית תוכנה, אין לי בעיה שיעדכנו ויחזירו לי, אבל אם זה עניין של חומרה - אני לא מעוניין שיפתחו לי מכשיר בן יומיים ורוצה שיחליפו לי בחדש.

      מחק
  27. אני בהתלבטות ענקית..
    HTC One X או GS3??
    הכי חשוב לי זה שהסוללה תחזיק לי מעמד במשך היום [בשימוש של פייסבוק וואטסאפ רוב היום]
    אם תוכל לשלוח לי הודעה לאימייל
    adih122@hotmail.com

    השבמחק