3.5.12

ברוך הבא גלקסי אס 3


הערב השיקה סמסונג את הטלפון המדובר ביותר בחודשים האחרונים ואחרי אינסוף הדלפות וצילומים מטושטשים זכינו לראות את המכשיר סוף כל סוף ולשמוע מה כלול בספינת הדגל החדשה של סמסונג.
הארוע החל בנאום ארוך של נשיא סמסונג שדיבר אנגלית קשה לפיענוח ואחריו עלו שני סמנכ"לים צרפתי ובלגי שגם לא עשו עבודה מי יודע מה בהדגמות אלא יותר מכרו ססמאות מרקטינג נבובות. אם קיווינו להדגמות מעשיות של כל היכולות החדשות קיבלנו רק כמה הוראות קוליות. לא בדיוק הברק והמקצוענות של אפל, מזל שבטכנולוגיה הם הרבה יותר חזקים מאשר במצגות, המכשיר יהיה זמין באירופה ב-29 לחודש הנוכחי.
לפניכם רשמים ראשוניים וגם מידע ראשוני על המכשיר מאחר וסמסונג לא ממש פירטה כמו שצריך בארוע.

החומרה:

  • מסך - מסך של 4.8 אינץ' כאשר הם טוענים שהם צמצמו את הפס השחור בהיקף כך שהמכשיר בעצם לא גדול יותר משמעותית מהגלקסי נקסוס.
  • רזולוציה - Super amoled HD - בהחלט הפתעה לרעה לעומת הציפיות, זה בעצם זהה למסך של הגלקסי נקסוס עם דחיסות פיקסלים קטנה יותר בגלל שהמסך מעט גדול יותר. אז מי שציפה לסופר אמולד פלוס התאכזב.
  • מצלמה - סנסור של 8 מגה פיקסל עם צילום מהיר מאד 990MS וצילום של Burst לצילום של כמה תמונות במהירות, בנוסף המצלמה בעצם מצלמת מספר פעמים ובוחרת בשבילך את התמונה שיצאה הכי טוב.
  • מעבד - מעבד  Quadcore בלי פירוט כלשהו על הדגם הנקודתי במצגת אפילו שסביר להניח שזה האקסינוס מסדרה 4 עם 4 ליבות ולא האקסינוס 5 שכרגע רק עם 2 ליבות.
  • אחסון והרחבה - הגלקסי אס  3 יגיע בגדלים של 16/32/64 גיגה עם חריץ הרחבה מה שאומר שתוכלו להגיע רשמית ל-96 גיגה בסמארטפון שזה די מרשים.
  • אביזרים - ניתן יהיה לקבל משהו מקביל לכיסוי של אפל לאייפד, מטען אלחוטי שלמרות מה שאמרו במצגת כבר היה זמין בטלפון של פאלם קודם , מתאם לחיבור לטלוויזיה ותחנת עגינה למחשב הביתי ולרכב.
  • צבעים - הגלקסי אס 3 יגיע בשני צבעים כחול ולבן.
  • סוללה - הגלקסי אס 3 מגיע עם סוללה של 2100 שזה נדיב מאד יחסית לכולם חוץ מהרייזר מקס אבל בגלל כל מיני פונקציות שהם כללו בממשק אני לא סגור שזה שדרוג משמעותי.
  • איכות סאונד - סמסונג כוללת In call equalizer כדי לשפר את איכות הסאונד בשיחה ובכלל בטלפון.
  • קליטה אלחוטית - הגלקסי אס 3 תומך כמו הגלקסי נקסוס ב- wifi bonding מה שמאפשר איחוד של שתי אנטנות להכפלת המהירות. הוא גם תומך ב-BT גרסה 4 לחיסכון בסוללה ושידור טוב יותר.
  • משקל ועובי - הגלקסי אס 3 ישקול 133 גרם שזה לא קל ויהיה בעובי של 8.6 שזה שוב לא שיפור מהותי לקיימים.
 תוכנה:

סמסונג השיקה עם הגלקסי אס 3 גם גרסה חדשה של הטאצ'וויז  הגם ששוב בגלל המצגת הכושלת לא קיבלנו מספרי גרסאות, אבל זה יעלה בימים הקרובים בפרסומים הרשמיים שלהם אז מה כוללת הגרסה החדשה:

  • שיתוף חכם - כאשר אתם מצלמים קבוצת חברים טכנולוגיית זיהוי הפנים יציע לכם לבד לשתף את כל האנשים שהוא זיהה בתמונה ובכך בתאוריה להפוך את החוויה של השיתוף לשקופה.
  • הוראות קוליות - הגלקסי אס 3 אמור לקבל הוראה כמו Hi Galaxy  גם כאשר המסך כבוי ולקום לבד לחיים וגם לקבל הוראות חיוג קולי ועוד הוראות אחרות בשפה טבעית (מעין תואם Siri ) לא ממש ברור כל העניין של הפרטיות כאן מאחר והטלפון צריך להחזיק את המיקרופון פתוח כל הזמן ולהקליט כדי לזהות כאשר אתה פונה אליו ולא ממש ברור ההשלכות על הסוללה. בשביל לקבל פקודה כמו I want to take a picture הוא צריך להאזין.
  • זיהוי חכם - בניגוד לטלפונים אחרים באנדרואיד הגלקסי אס 3 משלב את המצלמה הקדמית בשילוב הסנסור של קרבה כדי לזהות שאתה עדיין משתמש בטלפון ולכן לא יסגור לך את המסך אחרי 2 דקות גם אם זה חלון הזמן שקבעת לו אם הוא יזהה שאתה עדיין מחזיק את הטלפון כלפי מעלה ומסתכל על המסך. הרעיון יפה מאד ונשמע שימושי, אבל שוב, כל השימושים האלו במצלמה הקדמית מבלי שביקשתי מעלים אצלי חששות לנושא הפרטיות, אני רוצה לקבוע מתי יופעל המיקרופון ומתי תופעל המצלמה ואני לא רוצה שהטלפון יחליט בשבילי מתי לצלם אותי או מתי להקליט אותי.
  • אלבומי התמונות - שוב בעזרת טכנולוגיית זיהוי הפנים הטלפון יוכל לתייג את כל התמונות שהוא מצלם לפי הפנים שמופיעים בתמונות כך שתוכל לחפש לפי שמות.
  • Smart alerts - הטלפון אמור לפי זיהוי של סמסונג לזהות מתי מישהו חייג אליך הרבה פעמים וגם שלח מסרון ולזהות שהנושא חשוב ולהתריע לך באופן בולט כך שלא תפספס את המידע החשוב. כמו כן זה יאפשר לך לתת משימות והתראות מבוססות מיקום וכו'.
  • שירות מוזיקה וסרטים - סמסונג תשיק שירות סרטים ל-7 מדינות ושירות מוזיקה ל-6 כמובן שאנחנו בכלל לא באיזור חיוג של הנושא הזה אז אין טעם להרחיב.
  • תמיכה בארגונים - המציגה אמרה שנושא ההצפנה וההפרדה בין תוכן פרטי לעסקי שופר מבלי ממש לפרט כלום בנושא.
  • Pop up and play - תכונה חדשה וממש מגניבה, אם אתה צופה בסרטון וידאו ואתה רוצה לחפש עליו בגוגל תוכל להקיש על כפתור הבית, הוידאו לא יפסיק אלא יצומצם רק לחלק של המסך ותקבל חלון שני שבו תוכל לחפש פרטים או לבצע משימה נוספת מבלי להפסיק את שידור הסרט. בהחלט תכונה מלהיבה.

 לסיכום הארוע, הארוע עצמו היה מאכזב. המצגות חלשות ולא מפורטות ובסה"כ חסר המון מידע עדיין על הטלפון שנצטרך ללקט בימים הקרובים.
הגלקסי אס 3 כמכשיר שוב ממצב את עצמו כמוביל טכנולוגי עם כל הנתונים הכי עדכניים בשוק מצד שני הוא לא ממש ברח מהמתחרים.
המצלמה לא 12 מגה פיקסל כפי שחלק קיוו (לא שפיקסלים קובעים אבל בכל זאת) אלא רק 8, לא היה אזכור לנושא הראם אז אני מניח שהוא נותר ב-1 גיגה.
בסה"כ הגלקסי אס 3 הוא גלקסי נקסוס עם מעבד יותר מהיר, מצלמה טובה יותר, אחסון גדול יותר וחריץ הרחבה, עם כמה תוכנות חביבות. לא שהשיפורים האלו הם דבר של מה בכך אבל הם בהחלט לא רעידת אדמה.
 יש לי הרבה תהיות לגבי חלק מהתכונות ונושא הפרטיות, אין לי שום רצון שהטלפון שלי יקליט כל הזמן או יצלם כל הזמן גם אם זה יכול לסייע. נקווה שניתן יהיה לכבות את התכונות האלו או שנצטרך להחליף לרום פשוט יותר.
לאלו שמתלבטים בין הגלקסי אס 3 ל- HTC one X הם פחות או יותר מאוזנים כאשר סוללה נשלפת וחריץ הרחבה זה בעצם ההבדלים המשמעותיים היחידים וייתכן שהמסך של HTC אפילו טוב יותר מאחר ואין כאן קפיצה גדולה קדימה בטכנולוגיית המסך.

24 תגובות:

  1. היי רן,
    תודה רבה על הסיכום.
    לגבי הפרטיות אין לי ספק שזו תהיה רק אופציה ולא הכרח.
    לגבי ההבדל בין HTC ONE X לזה , נראה כי הפער הולך ומצטמצם אם כי עדיין לטובתה של סמסונג, אבל לא זה פער גדול, כלומר מי שאוהב HTC בהחלט לא יסבול עם המכשיר שלהם (אולי חוץ מכאבי קרינה...).
    מה שכן, השאלה אם לא מתחו פה את הקו יותר מדי עם גודל המכשיר, אל תשכח שהוא אמור לפנות לקהל רחב ולא לגיקים.
    ימים יגידו... אבל אני צופה לו הצלחה.
    אגב הוא נורא דומה ל-NOTE ... גירסא מוקטנת שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכים לגבי הגודל וגם ציינתי את זה, ה- 4.65 של הנקסוס גדולים מידי אז 4.8 זאת סתם עלייה מיותרת וגם מורידה את דחיסות הפיקסלים.

      מחק
  2. תודה על הסיכום, כמוך גם אני הייתי מאוד מופתע מאיכות הפרזנטציה והצגתה. הרגיש רע מאוד.
    הם אפילו היו לבושים ברישול, הצילום היה רע. הכל הרגיש מאוד לא מקצועי.

    הייתי רוצה לדעת האם לדעתך ההחלטה של סמסונג ושל HTC לא ללכת בקו של גוגל בנושא הלחצנים במכשיר אמורה ליצור בעיה לבעלי הגלקסי נקסוס (מבחינת תאימות לתוכנות וכו').

    חוץ מזה הייתי שמח להתייעץ אתכם חברי הבלוג, התפנה לי סכום כסף, וחיכיתי להצגה היום כדי לבחור מכשיר. אחרי שראיתי את המכשיר וכיוון שאני משער שתג המחיר יהיה גבוה נראה לי שאני אלך על הגלקסי נקסוס, האם לדעתך רן אני עושה טעות (בהנחה שהוא עונה לקריטריונים שלי ושאני משדרג ממכשיר אנדרואיד בן למעלה משנתיים)..

    מצד אחד המחיר הזול מושך אותי, ומהצד השני אני חושש שאני רוכש מכשיר "עתיק" במונחים טכנולוגים.

    האם לדעתך עדיף לחסוך ולקנות את ה S3, או לקנות בזול (מחו"ל) את הנקסוס ללא חשש..

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רואה למה הלחצנים ישפיעו לכאן או לכאן.
      לגבי הבחירה תלוי בשימושים שלך, אם אתה משחק הרבה אז מבחינת שמירת ערך החדשים מגיעים עם זמן מדף ארוך יותר.
      אם אתה לא משחק הרבה הנקסוס נראה מספיק טוב והוא גם יקבל אנדרואיד 5 הרבה לפני שני החדשים.

      מחק
    2. רן, האם אני מבין מזה שאתה הולך להישאר עם הנקסוס ולוותר על הגל של HTC וסמסונג?

      מחק
    3. ההחלטה הזאת תלויה בדברים שלא קשורים לבלוג ואין לי כוונה לפרט , איתך הסליחה.

      מחק
    4. לדעתי אתה עושה טעות אל תקנה גלקסי נקסוס ה galaxy 3 הרבה יותר טוב ואם ה GALAXY 3 יקר לך מדי אז תקנה את ה ONE X או שפשוט תקנה NEXUS כי הוא פלאפון מצוין וככה בעתיד תוכל לקנות פלאפון שיותר טוב מה ONE X ומה GS3...

      מחק
  3. תודה על התגובה.
    בנושא הלחצנים התכוונתי שיכול להיות שבנקסוס הבא יחליטו להחזיר את הלחצנים, ואז אולי תווצר בעיה בגרסה 5, או שאולי יפתחו תוכנות עבור לחצני המגע ולא המתוכנתים.

    בכל מקרה נראה לי שאני אלך על הגלקסי נקסוס בהחלט מתאים לדרישות שלי ואני משער שלפחות בשנה הקרובה המשחקים הרציניים עוד ירוצו עליו טוב.

    נראה לך שהמחיר שלו ירד עם יציאת ה S3 לשוק בעוד חודש, או שאחרי ירידת המחירים האחרונה אין צפי לירידה נוספת.

    תודה שוב פעם!

    השבמחק
    תשובות
    1. המחיר לדעתי לא יירד משמעותי עד שה-3 יגיע למפעילות בארץ מה שיכול לקחת חודש וחצי או יותר.

      מחק
  4. ממש סקירה מהירה! תודה על זה!
    אפשר גם לציין את נושא הגורילה גלאס שעכשיו היא גירסה 2 שנחשבת (לפחות בתיאוריה) יותר עמידה מאשר הקודמת.
    וכמו כן מעניין לדעת את נושא התחממות של המכשיר אחרי שימוש ממושך וגם נושא הסוללה.
    כמות הזמן שיחזיק.
    לדעתי צריך לחכות לסיקורים מקצועיים ולראות חוות דעת של משתמשים...
    בנתיים נשאר עם הגלקסי נקסוס (:

    השבמחק
  5. לאנעים לי להגיד... אבל ה-HTC ONE X מסקרן אותי יותר...
    האם אני נורמלי דוקטור ?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט, ואתה לא היחיד.

      מחק
    2. רן, בסקירה שלך על HTC One X אמרת כי המבחן מול ה S3 יהיה גודל הסוללה של S3, מפני שהתאכזבת מזה של HTC. האם סמסונג "עשו את ההבדל" בגודל הסוללה?
      + 2 הערות:
      1. בכל מיני מקומות קראתי כי המעבדים החדשים מגדילים בכ-20% את נצילות (אורך החיים) של הסוללה
      2. משום מה לא נתת משקל לעובדה שהסוללה ב S3 ניתנת להוצאה (בעיני פרמטר משמעותי)

      מחק
    3. חבל שאתה מעיר מבלי לקרוא עד הסוף, תקרא את שני המשפטים האחרונים של המאמר שאתה מגיב עליו שוב.
      התייחסתי לסוללה גם בהתחלה גם באמצע וגם בסוף וגם מול הוואן איקס.
      הסוללה גדולה יותר אבל יש מלא דברים שירוצו ברקע שישאבו ממנה אנרגיה.
      דבר שני עדיין לא כתבתי סקירה לאף אחד מהם. רשמים ראשוניים מההשקה זה לא סקירה.

      מחק
  6. ואוו.. מצפה כבר לסקירה שלך על שני המכשירים המעניינים האלה.

    השבמחק
  7. שלום לך,רכשתי את מכשיר הגלקסי 3 אבל קבלתי את המכשיר עם עברית חלקית,התפריט באנגלית ורק הקלדת בעברית,איך אני יכול להפוך אותו לעברית מלאה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. קרא כאן: http://iandroid.co.il/forum/topic79380.html

      מחק
  8. תודה רבה רן

    השבמחק
  9. יש לי סמסונג גלקסי 3 אך אני הופך אותו מאנגלית לעברית והטלפון מ USA בבקשה עזרה

    השבמחק
    תשובות
    1. תשאל כאן: http://iandroid.co.il/forum/topic79380.html

      מחק
    2. לא מצליח להעלות את התמונה/סרט ע"ג הטלוויזיה בall share cast בצורה אלחוטית זה בכלל אפשרי ...?

      מחק
    3. לא מצליח להעלות את התמונה/סרט ע"ג הטלוויזיה בall share cast בצורה אלחוטית זה בכלל אפשרי ...?

      מחק
    4. לא מצליח להעלות את התמונה/סרט ע"ג הטלוויזיה בall share cast בצורה אלחוטית זה בכלל אפשרי ...?

      מחק
  10. מהו התהליך להלאת הגירסה העברית לגלקסי 3.
    תודה אילנה מגרמניה

    השבמחק