21.4.11

סקירה: Sony Xperia ARC ( סוני אקספריה ארק)



לפני שבאים לדבר על הארק של סוני אריקסון צריך לתת קצת רקע, הטלפון הזה מאד חשוב להסתכלות העתידית על הפלטפורמה של אנדרואיד ולדיון על ההבדל בין קוד פתוח וחופש השימוש לבין קוד סגור ובוטלואדרים מוצפנים.
לפני כשנה אמר מנכ"ל סוני שסוני תהיה היצרן המוביל בעולם של אנדרואיד תוך זמן לא ארוך, האמת שאז זה נשמע מגוחך ה-x10 היה פלופ רציני.
פריירים כמוני שקנו אותו התייאשו ממנו אחרי שהתברר שהוא לא יקבל עדכונים, שהבוטלואדר שלו נעול מה שאמר שאין רוט ואין עברית תקינה. ההאקרים בסוף פרצו אותו והשיגו רוט אבל עדיין בעלי ה-X10 הרגישו פריירים גם כאשר סוני הואילה בטובה אחרי יותר משנה לתת שדרוג לאנדרויד 2.1 בעוד שמכשירים הרבה פחות חזקים כמו הנקסוס 1 קיבלו הכל.
כאשר אנשי סוני שאלו אנשים למה הם לא קונים סוני, התשובה מכולם היתה כי הוא נעול וכי אתם לא נותנים עדכונים. לפני כמה חודשים סוני החליטה ללכת לקראת הקהילה של אנדרואיד ולאפשר פתיחה של הבוטלואדר של המכשירים מהדור החדש שלהם ( ראו פוסט שלי ממרץ סוני פותחת את המכשירים שלהם למפתחים ) כמובן שהפתיחה תתאפשר רק למכשירים שהם סימפרי (פתוחים ולא מספק סלולרי) כי סוני לא רוצה לריב עם הספקים הסלולרים שמאכילים אותה וכמובן שהאחריות פגה בעצם הפתיחה.
כל זה יותר ממקובל עלינו מכיוון שאנחנו יודעים שהדברים שאנחנו עושים רחוקים ממה שהיצרן רצה שנעשה. זאת היתה פריצת דרך ענקית, בזמן ש-HTC ומוטורולה מובילים קו של נעילה נוקשה ומאבק מול המפתחים וסמסונג על הגדר באה סוני עם פתרון שכולם מרוויחים בו, מי שקונה דרך חברה סלולרית יהיה כמו כולם ומי שרוצה להתעלל במכשיר שלו שישלם בהתאם ושלא יצפה מחברות הסלולר לשירות ואחריות. סוני השיקה את הגל החדש שלהם שכולל את ה- Play , הארק והניאו וכולם התקבלו בהתלהבות, לא רק בגלל הפתיחות אלא בגלל שבנוסף לפתיחות יש להם מסכי Bravia מדהימים ומצלמות מעולות עם ספיקר שעוד לא היה בטלפון סלולרי עד היום אבל על כל זה בהמשך.

 החומרה:

  • מעבד - מעבד סקורפיון  1GHZ ומעבד גרפי אדרינו 205 עם צ'יפ Snapdragon 8255 של קוואלקום.
  • מסך - מסך LED בגודל 4.2 אינץ' עם הטכנולוגיית בראוויה של סוני ברזולוציה של 480*854
  • זיכרון - 512 מגה ראם
  • מצלמה - מצלמה של 8 מגה פיקסל עם הצ'יפ החדש של סוני ה- Exmor R  כולל טאץ' פוקוס, זיהוי פנים וזיהוי חיוך עם מייצב תמונה אופטי וצילום וידאו HD ב- 720P .
  • כרטיס רשת אלחוטי בתקן N
  • רדיו FM
  • סוללה של 1500 MAH 
  • תומך בתדרים של כל המפעילות בארץ כולל פלאפון עם 850/2100 900/1900/1800/
  • GPS - כולל AGPS
  • יציאת HDMI ייעודית עם כבל מסופק עם המכשיר .
  • משקל: 117 גרם
  • קרינה - SAR 0.66 W/kg  לראש.



החומרה של הארק זה אוסף של ניגודים, מהצד החיובי המסך פשוט פנומנלי, גם באור שמש ישיר אתה יכול לראות מה כתוב ולענות לאימיילים, כאשר אתה צופה בתמונות או סרטים נכנס לתמונה העיבוד תמונה של Bravia והסרטים והתמונות נראים פשוט מעולה. המסך מגיב מצוין למגע ותומך במולטי טאץ' של עד 32 אצבעות!
הספיקר חד וברור כמו שמעולם לא שמעתי מטלפון סלולרי, כמה שאהבתי את הספיקר באטריקס, הארק שם אותו בכיס הקטן. הוא שידר החוצה לטלוויזיה שלי באיכות מדהימה דרך היישום של סוני ל-HDMI . העיצוב שלו יחסית לטלפון סלולרי פשוט יפהפה, פשוט תסתכלו בתמונות.
הטלפון בעובי של 8.7 מילימטר ולמרות שהוא עשוי מפלסטיק הוא מקרין איכות עיצובית ברמה הכי גבוהה שיש עם מסך של 4.2 אינץ' הוא עדיין מצליח להישאר ב-117 גרם, כל מי שנתתי לו להחזיק אותו פשוט התרשם.
אחד מהדברים שהכי התגעגעתי להם בגלקסי אס זה הכפתור האייפוני בחזית שמאפשר להעיר את הטלפון באותה יד שגם מחייגת, וישר לחייג מבלי להושיט יד לראש הטלפון כמו באטריקס וב- Desire HD או בכפתור הקטן בצד כמו בנקסוס אס. הנה סוני מפנקת אותנו עם 3 כפתורים פיזים ל-HOME , MENU,BACK  שמאפשרים שימוש נוח וקל ביד אחת בלי לעצור את שטף התנועה, פשוט תענוג לשימוש. הסוללה מחזיקה מצוין ונראה באמת שסוני השקיעה המון בחוויית השימוש ומרגישים את זה בכל רגע של עבודה.
מהצד השני, רשימת המגרעות ארוכה גם כן לצערי.
סוני הקצתה רק 512 מגה זיכרון ראם שזה מועט לטלפון של מרץ 2011, ליישומים הוקצו רק 320 מגה עלובים מה שמכריח אותך לעבוד עם APP2SD אם אתה צרכן כבד של משחקים שלא יודעים לנצל את כרטיס הזיכרון וזה במיוחד מפתיע מסוני שמי כמוה מבינה משחקים עתירי גרפיקה.
הכפתורים הפיזים קטנים ולא נוחים, במיוחד הכפתורים של הווליום והמצלמה, למזלנו ניתן גם להשתמש בטאץ' לפוקוס ואז אתה פשוט מקיש על המסך לצלם, זה בבירור נעשה כדי לשמור על העיצוב והזרימה של המכשיר אבל עם כל הכבוד ג'וני אייבס יש אחד יותר מידי.
המעבד זהה למעבד של ה- Desire HD הוא מעבד מהיר וחסכן באנרגיה אבל כאשר השוק מוצף במעבדים של ליבה כפולה היית מצפה מסוני להיות באותו לבל, לשנה הקרובה לא תרגישו שום איטיות אבל בראייה לשנה הבאה אין ספק שהעמידה במבחן הזמן של המפרט תהיה הרבה יותר טובה באטריקס, הגלקסי אס והסנסציה של HTC .
סוני הולכת להוציא את כל משחקי ה- playstation עבור ה-PLAY שמגיע עם אותו מפרט אז כנראה שמשחקים טובים שרצים חלק לא יהיה בעיה להשיג עבור הארק.
זה נראה כאילו הם לקחו קצת יותר מידי זמן לבדיקות וליטוש ולכן הגיעו לשוק חצי שנה מאוחר מידי עם המפרט הזה. מכשיר נהדר לאנשי עסקים שרוצים ממשק מלוטש, עיצוב יוקרתי ומסך  נהדר, לא ממש מפלצת לגיימרים כמו האטריקס.

תוך כדי שידור מה-HDMI




תוכנה:

הארק מגיע עם ג'ינג'רברד שעה שהרבה מהמתחרים שלו מהאופטימוס 2 ועד האטריקס עדיין מגיעים עם פרויו ועם הבאג שמאפשר לאפליציות זדוניות לקבל הרשאות ( שתוקן רק ב- 2.2.2.) ועל זה סוף כל סוף אפשר לסמן וי בטלפון של סוני. היישומים של סוני לגלריה ומסרונים מעולים, חסר מאד ווידג'ט איכותי ללוח שנה ודואר אלקטרוני, אמנם יש כאלו במרקט אבל מכשיר בלבל הזה צריך להגיע עם פינוקים לא פחותים מ-HTC . ייאמר לזכות סוני שזהו הטלפון הראשון עם עברית מלאה כולל כותרות בג'ימייל ויישור לימין במסרונים, אם תתקינו More locale 2 תוכלו גם לשנות את כל הממשק לעברית מלאה, לא ממש לטעמי, אבל הרבה אנשים פורצים את המכשירים שלהם בעיקר כדי לסדר עברית. בסה"כ חוויית השימוש מצוינת, באופן מוזר האינדיקטור של איזה מסך בית אתה נמצא תופס המון מקום ויחד עם הסטטוס בר סתם אוכל חלקה גדולה מהמסך הנהדר מה שגרם לי להחליף לאנצ'ר מייד :-)




סטטוס עברית ופריצה:

הארק מגיע עם אפשרות קלה ונוחה לפתיחה רשמית של הבוטלואדר, ההאקר מ-XDA הידוע בכינויו BIN4RY הגיע כבר לרוט, ( הפריצה כאן: לינק ). גם בלי זה ניתן להפעיל עברית בצורה פשוטה ונוחה כולל ממשק מבלי הצורך בשום סקריפט או החלפה של קבצי Framework.  מה שאומר ניהול קל והחלפות של Themes בקלות בלי החשש להרוס את העברית. ללא ספק האנדרואיד הכי מגוייר שאי פעם היה כאן שלא הגיע מחברה סלולרית ישראלית. המקלדת העברית המסופקת נוחה וטובה למרות שהיא לא מתבססת על הג'ינג'רברד של גוגל. מה שכן אחרי הפריצה ופתיחת הבוטלואדר הופיעו לי המון תקיעות וריבוטים לא מחויבי המציאות, הטלפון הפך להרבה פחות יציב.




המצלמה:



אי אפשר לדבר על הארק מבלי לדבר על המצלמה המרשימה שמסופקת איתו כולל הסנסור החדשני שסוני לקחה מהחטיבת מצלמות שלהם ( לא מזיק שאחת מהחברות הכי טובות למצלמות פוקט בעולם נמצאת בבניין אחר של אותה חברה).
ה- Exmor R אכן מספק תגובות מעולות באור נמוך יחסית למצלמת טלפון סלולרי, יצאו לי כמה תמונות מאד מפתיעות באיכותן (יחסית לצלם) .
עדיין יש כמה דברים מרגיזים, הצילום ב-8 מגה הוא רק ביחס של 4:3 ואילו צילום ב- wide screen נותן לך רק 6 מגה פיקסל, למרות שפיקסלים ממש לא קובעים, לא ממש ברור למה הצילום לרוחב לא מקבל מקסימום איכות. צילום הווידאו לא מרשים כמו צילום הסטילס הגם שהוא שנות אור טוב יותר מהמצלמות של HTC . הטאץ טו פוקוס פשוט נהדר, אתה מכוון את המסך ופשוט לוחץ על המקום שאליו אתה רוצה את הפוקוס, במיוחד לאור הכפתור הפיזי הגרוע השימוש במסך המגע מחזיר את הנוחות לצילום ויותר מזה. לסיכום: מצלמת סטילס מעולה ומצלמת וידאו סבירה פלוס.





















לסיכום:


הסוני ארק או כמו שקרא לו בלוגר מסוים ה-"סוני ארט" הוא טלפון נהדר, אבל לפני שקונים אותו צריך לדעת היכן הוא מוביל והיכן הוא הרחק מאחור. אצלי משחקים מהווים חלק קטן על סף לא קיים בשימוש ולכן מעבד עם ליבה כפולה זה נחמד אבל לא בראש סדר העדיפויות. המסך הנהדר והספיקר המעולה נותנים חווית טלפון נדירה, הסוללה מצוינת ומחזיקה לי יום שלם שבו השתמשתי בו בלי הרף, למרות שהוא היה צריך כמה ימים של הרצה כדי להגיע לזמן הסוללה הזה.
אם אתם רוצים מפלצת ביצועים, זה לא זה. אם אתם רוצים מסך גדול כמו ב- Desire HD  ומצד שני שפיזית הוא יהיה הרבה יותר קטן ודק זה הטלפון בשבילכם. המצלמה המצוינת שלו תחסוך לכם לקחת את הפוקט איתכם, ג'ינג'רברד היישר מהקופסה זה מעולה. לטעמי כאשר החופש באנדרואיד נמצא על המאזניים עדיף להצביע ברגליים ובכיס עבור יצרנים שמוכנים לתת לנו בוטלואדר פתוח. למי שרק משווה כל היום טבלאות ביצועים שיחכה לגלקסי אס 2 למרות שאני בספק אם חוויית השימוש תהיה טובה יותר רק בגלל קצת יותר כח סוס מתחת למנוע. מעטות החברות שמשתוות לאפל בליטוש ובהשקעה ולטעמי סוני עולה על אפל בנשק שלה, חבל רק שבאיכות התוכנה הם עוד רחוקים מאפל.



שורה תחתונה: מומלץ למבוגרים שבינינו בעיקר אם לא תגזימו עם המשחקים עם רכיבי המערכת.



45 תגובות:

  1. תודה! סקירה מעולה.

    השבמחק
  2. כיף לקרוא אותך. נראה מעניין.
    האם הפרש האלף ש"ח (ויותר) מ-dhd מוצדק במקרה הזה?

    השבמחק
  3. קשה לענות, השאלה כמה משקל חשוב לך, כמה איכות המסך קובעת לך, כמה אתה אוהב את ממשק הסנס.
    אני עם הספיקר של ה-DHD לא יכול לעבוד, ועם בטרייה חלשה כמו שלו אני תמיד חושש להישאר באמצע היום ללא טלפון אם פתאום יהיו לי הרבה שיחות.
    אצלך יכולים להיות פקטורים אחרים לגמרי.

    השבמחק
  4. אני רואה שאתה פתחתיקוואי. גם אני. דש לדון פדרו. אחלה פיצה.

    השבמחק
  5. מה שמאוד מושך אותי במכשיר הזה זו המצלמה.
    האם היא ברמה של פוקט?
    מה מצב המריחות שמאוד מציק בסלולאריים במצלמות?
    האם ניתן לצלם מישהו זז בלי שימרח?

    השבמחק
  6. היא יותר טובה בזה מכל סלולרי שפגשתי אבל עדיין לא ממש מצלמה טובה, תסתכל למעלה בתמונה שצילמתי של הרחוב עם המערבל בטון נוסע לרוחב.

    השבמחק
  7. נראה מכשיר מעולה! כל הכבוד על הסקירה!
    המסך שלו נראה טוב יותר מה-Atrix וה-HTC למינהם?
    ולגבי הביצועים, איך הוא בהשוואה למכשירים חדי הליבה?
    כמו ה: Desire HD, Incretable S, Nexus S, Galaxy S?
    לדעתך הוא המכשיר חד הליבה הכדאי ביותר לקניה ?

    תודה סליחה על החפירה :)

    השבמחק
  8. לאטריקס רזולוציה טובה יותר אבל בתמונות ווידאו הארק טוב יותר.
    הוא מהיר מרוב מכשירי החד ליבה, מלבד אולי הנקסוס אס, את האינקרדיבל אס לא ראיתי אבל יש להם אותם נתונים פחות או יותר.
    כן הוא הקנייה הכי טובה למכבד חד ליבה.
    היתרונות שלו על כל השאר: ספיקר מדהים, מסך מעולה, רק 117 גרם, מצלמה פנטסטית, עברית מלאה כולל יישור לימין, מקלדת ואופציה לתפריטים מלאים בעברית. לחלק יש נתון כזה או אחר טוב יותר או קצת יותר מהירות אבל לאף אחד מהם אין את הכמות הזאת של יתרונות ביחד.

    השבמחק
  9. סקירה מעולה

    השבמחק
  10. רן תודה על הסיקור הנהדר, מאוד נהנתי לקורא אותו ולהחכים!
    אני חושב שאני רוצה את המכשיר הזה.
    מאיפה משיגים אותו?
    מהניסיון שלך, האם כדאי להזמין מחו"ל?

    השבמחק
  11. רן, תמונות בחוץ כמעט תמיד יוצאות טובות. תראה כמה תמונות INDOOR, במיוחד בתזוזה וגם של אנשים.
    תודה על הסקירה המעניינת.

    השבמחק
  12. המסוק האדום צולם בבית.

    השבמחק
  13. הי רביד, שמח שנהנית מהקניה ושאתה נהנה מהטלפון.

    השבמחק
  14. יופי של סריקה, נהנתי לקרוא. אני מחכה למכשיר כבר הרבה זמן, ידוע מתי הוא יגיע לרשתות הסלולריות?
    לא התייחסת לנגן של המכשיר, איך הוא? (ובכלל כל המוזיקה והוידיאו).
    ושאלה אחרונה, אתה אומר שהוא לא מפלצת ביצועים, אני מחפש משהו שיסגור לי את הפינה בשיעורים משעממים עם איזה פרויט נינג'ה :P , הוא יכול לעשות את העבודה?

    השבמחק
  15. הנגן הוא סטוק אנדרויד בלי הרבה שיפורים ולכן לא אוזכר.
    פרוט נינג'ה ואנגרי בירדס הוא אוכל בלי מלח וגם יותר מזה.

    השבמחק
  16. אז למה התכוונת כשאמרת שהוא לא מפלצת לגיימרים כמו ההאטריקס (ובמה הוא כל כך מיוחד) ?
    יש יותר מזה לטלפונים סלולריים ?

    השבמחק
  17. לארק יש מעבד עם ליבה אחת של 1 גיגה ו-512 זיכרון ראם עם 320 מגה ליישומים ומשחקים

    לאטריקס יש מעבד עם שני ליבות + 1000 מגה ראם + 16 גיגה אחסון פנימי לא כולל כרטיס הזיכרון.
    הוא כרגע הטלפון הכי חזק בעולם.

    השבמחק
  18. תודה רבה על התשובות המהירות :)
    איך הוא ביחס לגלאקסי? (הישן או החדש.. אני לא ממש בעיניינים).

    השבמחק
  19. ביחס לגלקסי הישן כמו שהוא מגיע מחברות הסלולר הסוני שנות אור יותר טוב, אם התקנת על הגלקסי הישן את הרום של פיילוט אז הם בערך אותו דבר.
    הגלקסי אס 2 שיצא אתמול הרבה יותר מהיר, אבל גם עולה הרבה יותר.

    השבמחק
  20. תודה רבה על הסיקור וכל הכבוד על האוביקטיביות

    השבמחק
  21. שלום.
    ראשית סקירה מעולה!!
    רציתי לדעת לגבי העברית - המקלדת והממשק של המכשיר מגיעים עם עברית מלכתחילה מותקנים כאופציה מובנית? או שצריך להתקין עברית בדרך כזו או אחרת?
    תודה

    השבמחק
  22. התמיכה בעברית מובנית, בדגם הבריטי ניתן להחליף שפה אוטומטית כולל ממשק עברי מלא.
    בדגם הצרפתי הייתי צריך להתקין more locale 2 בשביל להחליף.
    אבל בכל מקרה לא צריך ולא שום פעולה מסובכת או מסוכנת כדי להגיע לתפריטים מלאים בעברית.

    השבמחק
  23. רן שלום


    לי יש את המכשיר יותר מחודש ואני נהנה ממנו בכל רגע.
    הסקירה שלך מעולה ומתארת במדוייק את התכונות של המכשיר.
    שאלה לסיום איך אני מתקין בלוח שנה של היומן את הלוח העברי עם חגי ישראל?

    תודה וחג שמח

    אורי

    השבמחק
  24. מצטער אבל אין לי מושג.
    אני הוספתי את החגים ליומן של הג'ימייל וככה הם נוספו לי לטלפון.

    השבמחק
  25. יש למכשיר הזה WAZE ?

    תודה רבה על הסקירה !

    השבמחק
  26. מתקינים אותו מהמרקט והוא עובד מצוין

    השבמחק
  27. תודה רבה !

    השבמחק
  28. חשוב לי לדעת את איכות הסאונד (מאחד שאוהב את הסאונד הנקי של סוני אריקסון) ?


    חובב מוזיקה

    השבמחק
  29. איכות הסאונד מעולה, מהטובות ששמעתי בסלולרי, מה שכן הסוני הוא פרימדונה ולא עובד עם כל סוג אוזניות, אז אם אתה מתכנן להחליף את האוזניות שהגיעו איתו תוודא שהוא עובד איתם לפני שאתה קונה.

    השבמחק
  30. היי רן, איך המכשיר הזה מבחינת מהירות תגובה במסך הבית, וכל הפעילויות הרגילות (לא משחקים!) , בהשוואה לגלקסי 2 ?
    האם בשימוש השוטף יש לו לגים כמו שהיו וישנם בגלקסי 1 ?

    תודה.

    השבמחק
  31. רן ?
    תוכל לענות לשאלתי הקודמת בבקשה ?
    תודה.

    השבמחק
  32. הגלקסי 2 הרבה יותר מהיר, לא הרגשתי בלאגים.

    השבמחק
  33. תודה אבל..
    לא התכוונתי לזה.
    יש לי גלאקסי 2 והוא אכן חסר לגים.
    השאלה איך ה-ARC לעומת ה-גלאקסי 2 ?
    האם גם ה-ARC בשימוש שוטף מהיר וקליל ?

    השבמחק
  34. זה בדיוק מה שעניתי לך, הארק רחוק מאד מהמהירות של הגלקסי 2.
    לא הרגשתי לאגים בסוני ארק באופן בולט כמו בגלקסי אס 1.

    השבמחק
  35. הבנתי, תודה .
    אז בתור פריק של מהירות אני אוותר עליו.

    השבמחק
  36. הארק הוא טלפון מצוין... מה שאני לא מבין הוא שסוני לא צירפה לו מעבד כפול ליבה כמו לשאר מתחריו. איך זה משפיעה על הביצועים שלו?

    השבמחק
  37. שלום,
    האם משהו מכם יודע איך לבטל או למחוק מסכי בית במכשיר? יש לי 4 מסכי בית שכך הגיעו מהקופסא. אני מעוניין למחוק חלק מהם.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. סוני לא מאפשרת עריכה של כמות מסכי הבית.
      הדרך היחידה היא לפרוץ ולהחליף מערכת הפעלה.

      מחק
  38. תודה על התגובה.
    זה נכון שלמכשיר בעיה של סוללה והיא נגמרת באופן יחסי מהר?

    השבמחק
  39. הניסיון שלי עם הסוללה לא היה אחיד, בהתחלה היא היתה בסדר אבל ככל שעבר הזמן היא לא הספיקה לי ליום עבודה שלם.

    השבמחק
  40. תודה על התגובות.

    השבמחק
  41. ישלי אותו הבעיה שהמקלדת שלו נהפכה ליפנית איך אני מחזירה את זה לעברית.??

    השבמחק
    תשובות
    1. שני דברים:

      כנסי להגדרות ותחתם להגדרות שפה ומקלדת ושם תקישי על international keyboard
      תחת זה תסמני עברית ואנגלית ב- writing languages
      אחרי זה תיכנסי למייל חדש או אס אם אס תני לחיצה ארוכה על שדה שאפשר לכתוב בו עד שיופיע חלון של select input method
      ושם תבחרי international keyboard

      מחק
  42. היי אולי תוכל לעזור הפלאפון שלי התחרפן.. יש לי אקספריה והוא שינה לי את המקלדת ליפנית ואני לא מצליחה להחזיר.. יש לך מושג?

    השבמחק
  43. ומה שרשמת מעל לא מועיל כי לא מופיע לי מקש של internationl keyboard

    השבמחק