27.5.11

סקירה: אסוס טרנספורמר ( Asus eee pad transformer )


אחרי כמה חודשים שכל מה שהיה לנו זה תמונות של אינגדג'ט וביקורות סוף כל סוף טאבלט של האניקומב ( אנדרואיד 3.0) עושה עלייה לישראל ומכיוון שהוא מבוסס WIFI הוא אפילו לא הגיע דרך הידיים החמדניות והשמנוניות של ספקי הסלולר.
הטאבלט מגיע עם תג מחיר סביר של 2500 ש"ח. לאסוס היה את היתרון שהם ראו את ה-XOOM יוצא ומקבל ביקורות פושרות ועם הרבה דברים שלא עובדים והיה להם את הזמן לתקן ולהוסיף דברים ולתמחר את המכשיר אחרי שהאייפד 2 יצא וכמה רגעים לפני שהטאבלט החדש והדק של סמסונג יוצא.

הבעיה העיקרית עם הסקירה של המכשיר הזה זה שקשה לדעת מה גוגל עשו ומה אסוס עשו מכיוון שאין לי מכשיר ביקורת של האניקומב.


חומרה:

  • מעבד - מעבד טגרה 2 עם ליבה כפולה ומהירות שעון של 1 גיגהרץ
  • מסך - מסך IPS בגודל 10.1 אינץ' בטכנווגיית LCD עם זווית צפייה רחבה ש 178 מעלות. והגנה של גורילה גלאס.
  • זיכרון - 1 גיגה זיכרון ראם  + 16 גיגה של אחסון פנימי שמתוכם לשימוש 12 גיגה.
  • מצלמה - מצלמה אחורית של 5 מגה פיקסל וקדמית של 1.2 מגה פיקסל.
  • כרטיס רשת אלחוטי בתקן N
  • סאונד - רמקולים סטריאופונים עם טכנולוגיית SRS .
  • יציאות וידאו - יציאת mini HDMI (כבל לא מסופק)
  • בטרייה - אסוס לא ממש מספרים מה הנתונים שלה ורק טוענים ל-9.5 שעות של שימוש + עוד 6-7 אם תקנו את המודול של המקלדת.
  • יציאת USB - למי שקונה את המודול של המקלדת נוסף פורט של USB שניתן לחבר אליו זיכרון נייד.
  • כרטיס חיצוני - המכשיר מגיע עם כניסת Micro sd עד ל-32 גיגה.
  • משקל - 680 גרם
החומרה בטרנספורמר  היא ברמה הגבוהה ביותר אך לא חפה מבעיות, המסך נהדר לצפייה, הביצועים של הטגרה מעולים בכל הקשור למשחקים וכו', הכפתורים נוחים וממוקמים טוב, הסאונד של הרמקולים טוב מאד, איזה כיף לשמוע מוזיקה באיכות סטריאופנית טובה בלי אוזניות. הרזולוציה של 720P נותנת צפייה מצוינת במסך באתרי אינטרנט אבל על זה יותר בהמשך.
הבעיות מתחילות בתמיכה של המסך במגע לא מעט פעמים יש להקיש יותר מפעם אחת עד שההקשה נרשמת במכשיר, וגם בהקלדות יש פספוסים גדולים. המכשיר עבר כבר 3 עדכוני קושחה וגם אחריהם הרוב נשאר כשהיה. הכבל הייחודי של הסנכרון והטעינה שוב מחזיר אותנו לימים הרעים של הגלקסי הטאב הראשון שבו אם אתה מאבד את הכבל בעצם הלך לך המכשיר כי אפילו לטעון אותו לא תוכל. הסוללה אמורה להחזיק 9.5 שעות בשימוש, לא הגעתי אפילו ל-7 בשימוש צנוע לחלוטין, הגעתי למצב שאני חייב לקחת איתי את המטען כי הטאבלט לא מגיע איתי לסוף היום אם אני בבהירות מלאה. יש המון שטח שלא מנוצל בטאבלט מסביב למסך שהופך אותו למגושם, ייתכן שזה בשביל המקלדת הפיזית אבל זה לא מעניין, אין סיבה שהזום של מוטורולה יהיה 249*167.8 מילימטר והאסוס יהיה 271-171 מילימטר זה בעצם הופך את האסוס למשהו כמו 10.10 במקום 10.1. על מנת שלא יהיה ספק אני מאד מרוצה מהחומרה וסתם מציק שדברים קטנים מעיבים על החוויה. אני בכוונה לא סוקר את המקלדת החיצונית גם בגלל שהיא לא זמינה לקניה וגם בגלל שאני חושב שהפורם פקטור של הטאבלטים לא מתאים למקלדת חיצונית, אם הייתי רוצה עובי ומשקל הייתי קונה מחשב נייד.







התוכנה:

התוכנה בטרנספורמר מתחלקת בעצם לכמה קטגוריות, מה שמגיע מאסוס, מה שמגיע מגוגל ומה שניתן להשלים מהמרקט, מאסוס מגיע ה- wave share UI וכמה תוכנות מבוססות ענן, יישום של פולאריס לאופיס עם תמיכה מוגבלת בעברית, בסה"כ הממשק של האניקומב מעולה למרות שלקח לי זמן להתרגל שלא בכל מקום היה לי כפתור של Menu.
היישומים של גוגל לג'ימייל ושאר האפליקציות שלהם פשוט נהדרים, ה-fragments כמו שניתן לראות בתמונה מהיישום של newsr למעלה, השימוש עם 3 חלקים למסך נותן ממש חווייה נעימה של גלישה והמעבר ביניהם מאפשר לך לנצל טוב את המסך כדי לראות כמה שיותר מהתוכן שלך.
כמו שאנחנו יודעים בטלפון אנדרואיד אתה לא כל כך מוטרד מהתוכנות שמגיעות עם המכשיר כי אתה מוריד כל דבר מהמרקט עד שאתה מסדר את המכשיר לשביעות רצונך, הצרה היא שהמרקט לתוכנות האניקומב הוא פשוט עלוב, מצאתי בקושי 10-15 תוכנות רלוונטיות שעשו מעט מידי לשיפור החוויה. בגלקסי טאב זה לא הורגש בגלל שהפער מהטלפונים לא היה כזה גדול והתוכנות פשוט נמתחו, כאן המצב לא טוב, תראו למעלה כמה גרוע נראה היישום וואינט למשל.
בכל השימושים הבסיסיים של דוא"ל וגלישה ובמיוחד בצפייה בסרטים הרזולוציה של 720P הרבה יותר טובה מזו של האייפד ופשוט נהדרת לשימוש אבל מה לעשות שעיקר השימוש בסמראטפונים וטאבלטים הוא האפליקציות ובזה גוגל רחוקה שנות אור מהמתחרה מקופרטינו. כל פעם שרציתי לבדוק דואר או לצפות בסרט הרמתי את הטרנספורמר, כל פעם שרציתי להעביר זמן או לבדוק דברים הרמתי חזרה את האייפד.
המקלדת של רונלייט קטנה ולא נוחה ובגלל המסך מגע הלא מספק אני לא יכול להקליד עליה בצורה עיוורת כמו באייפד ואפילו כאשר אני מסתכל על המסך אני מפספס אותיות פעם אחר פעם. עם המקלדת של גוגל המצב לא טוב גם כן. מקלדת אחת שמצאתי שקצת פותרת את הבעיה היא Thumb keyboard שמחלקת את המקלדת ל-2 לשני צידי המסך ואז ניתן לחזור להקשות אגודל מדויקות יותר. על כתיבת מסמכים במכשיר אין בכלל מה לדבר, הטעויות יוציאו אותכם מדעתכם אחרי 2 פיסקאות.
למרות הרזולוציה האסוס לא מנגן חלק קבצים בחדות גבוהה, צריך להשתמש בנגנים חיצוניים וגם אז העסק עדיין רחוק ממושלם. אני בד"כ לא חסיד של חדות גבוהה במסך קטן אבל מי שזה קריטי עבורו שיידע מראש. קרן האור כאן היא שאסוס אמרו שבתחילת יוני נקבל האניקומב 3.1 עם היכולת למתוח את הווידג'טים ועם כל התוספות תוכנה שהוצגו בגוגל I/O האחרון , ויש הרבה מה לצפות, אז אני עדיין מקווה שהמצב ישתפר אחרי השדרוג הזה.

עברית ופריצה:

למכשיר יש רוט וגם ריקברי אבל לא ממש רומים מרגשים והאמת הציפייה לעדכון ל-3.1 גבוהה ולכן לא הייתי ממליץ בכלל לפרוץ לבינתיים, התמיכה בעברית במכשיר מצוינת, יש פונטים ויש יישור לימין ואם אתה בקטע גם ממשק בעברית ברוב התפריטים.




מבחני ביצועים:
הגם שמבחני ביצועים הם לא ממש אינדיקציה ישירה לאיכות הם עדיין בסיס להשוואה מכיוון שזהו פלס שאנו מודדים מולו את כל המכשירים, כפי שניתן לראות מהמבחן של antutu האסוס מגיע לאותם ביצועים של ה- xoom ופחות או יותר מתיישר עם שאר המכשירים שמבוססים טגרה 2, בקוואדרנט המצב הרבה פחות מרשים אבל אני לא בטוח שהוא מותאם להאניקומב.
בסה"כ 1 גיגה זיכרון ומעבד עם ליבה כפולה אמור להספיק לכם לכל אתגר ביצועי של טאבלט שקיים בשוק.



לסיכום:

האסוס הוא כרגע עדיין לא ממש הקנייה הכי אפקטיבית בשוק לטאבלט אבל לא ממש באשמתו, אסוס לא אשמים שאין יישומים להאניקומב, מי שעיקר השימוש שלו הוא גלישה באינטרנט ודוא"ל במינון נמוך עם קצת טוויטר וצפייה בסרטים מחכה לו חווית שימוש טובה משל האייפד, הרזולוציה של האסוס נותנת חוויית גלישה שמשתווה לדסקטופ ועולה בהרבה על זו של האייפד עם מימדים של 4:3. הקריאה של ספרים מעולה תודות לאמזון שתמיד מתעלה על עצמה ומגיעה למכשירים חדשים מוכנה, הקריאה ביישום של הקינדל פשוט תענוג. מי שמחכה לטאבלט של פנאי עם הרבה יישומים ומשחקים מצפה לו אכזבה גדולה. כמו שאמר ג'וני נאש I can see clearly now הצפי לעתיד בהיר וקרוב. כיוון שהשדרוג ל-3.1 מאד קרוב והשינויים שם גדולים אז קרוב לוודאי שהמצב יהיה הרבה יותר טוב בקרוב מאד.

15 תגובות:

  1. אחלה סקירה! כיף לקרוא את הביקורו שלך אז תודה על זה!
    בנתיים אני אשאר עם האייפד 2 ואולי... הטאבלט של סמסונג יעשה איזה שינוי (למרות שאני לא מאמין)
    או שאולי נחכה לדור הבא של הטאבלטים.

    השבמחק
  2. האייפד 2 הוא מכונה מעולה מכל בחינה שהיא.
    אין סיבה להחליף אותה לבינתיים.

    השבמחק
  3. יופי של סקירה! נהנתי לקרוא
    יש לי שאלה -
    כתבת ש"הבעיות מתחילות בתמיכה של המסך במגע לא מעט פעמים יש להקיש יותר מפעם אחת עד שההקשה נרשמת במכשיר, וגם בהקלדות יש פספוסים גדולים."
    יש לך מושג אם זו בעיית תוכנה או חומרה?

    השבמחק
  4. קשה לדעת אבל נראה לי שזו בעיית תוכנה.
    במשחקים שדורשים הרבה דיוק כמו can knockdown 2 המגע עובד כמו שצריך.

    השבמחק
  5. מה ההבדל בין 10.1 ל 10.10

    השבמחק
  6. אלו לא גרסאות שונות אלא הבדלי גודל פיזים.

    השבמחק
  7. קודם כל יופי של סקירה.
    אני מתלבט בין המוטורולה זום לבין האסוס טרנספורמר.
    הכתבה שלך קצת בלבלה אותי אבל לבינתיים אני חושב שאקנה את האסוס.

    השבמחק
  8. ידידי היקר,
    עושה רושם שאתה מאוד מקצועי,אולי תוכל לעזור לי?
    אני מתלבט בין אסוס לבין סמסונג,אני רוצה גם לראות סרטים וגם למשחקים,מה דעתך? או אולי בכלל כדאי מוטורולה,אני ממש חייב עזרה פה.
    תודה מראש...
    אסף

    השבמחק
  9. אם אתה מדבר על הגלקסי טאב 10.1 והמוטורולה זום אז הם די דומים לאסוס למעשה כולם עם אותו מעבד ואותה כמות זיכרון.
    החיסרון בגרסה הנוכחית של סמסונג זה שאין לו חריץ הרחבה מה שאומר פחות מקום לסרטים.
    לאסוס גם יש מקלדת עם חיבור פיזי ולא בשן כחולה.

    השבמחק
  10. רן שלום,
    תודה על התשובה המהירה,אני יודע ששלושת המכשירים זהים פחות או יותר, ועדיין,איזה מהם יתן לי את המענה הכי טוב לצרכים שלי שהם גם משחקים וגם סרטים.
    אני ממש סומך עליך,ככה שמה שתגיד את זה אני קונה!!! גם אם תאמר לי,עזוב אותך מכל אלה ולך על אפל.
    תודה,
    אסף.

    השבמחק
  11. בקשר לסרטים כל עוד שאתה רואה סרטים באיכות רגילה הם די זהים, לגבי סרטים באיכות HD אף אחד מהם לא טוב במיוחד, יש בעיה עם מעבדי טגרה 2 ומה שנקרא פרופיל גבוה שגורם לחלק מהסרטים להימרח.
    משחקים שי הרבה יותר וגם יותר טובים עבור האייפד מאשר יש לכל טאבלט אנדרואיד בעולם אפילו שהפער בצמצום.
    אל תקנה בגלל חוות דעת של אחרים, לך לאיי דיגיטל ותשחק עם האייפד ולך לאופיס דיפו ותבקש לשחק עם האסוס ורק אחרי שתראה היכן כיף לך יותר תחליט.

    האסוס לא מגיע עם יכולת של 3g ואילו האייפד לא מאפשר העתקה של סרטים שלא מאייטונס אליו משום מחשב חוץ מהמחשב שאיתו הוא מסתנכרן. שניהם דברים מאד מרגיזים.
    הטאב טאבלט מעולה אבל בלי חריץ הרחבה הוא מוגבל. הזום גדול מידי וכבד למרות שבשאר הדברים יש לו יתרונות, הוא גם הראשון שיהיה לו אנדרואיד 4.0 (כנראה) והוא גם היחיד מביניהם עם חיבורים סטנדרטים ולא ייחודיים.
    את החישוב של מה יותר חשוב אתה חייב לעשות לבד.
    אם יש לך את הכסף והיכולת לחכות האסוס החדש הטרנספורמר פריים נראה כמו קפיצה טכנולוגית אדירה והוא ממש קרוב להגיע לכאן. גם האייפד 3 יושק כנראה בחודשיים הקרובים. גם אם אתה לא חייב אותם הם יגרמו לצניחת מחירים של הטאבלטים הקיימים מייד כאשר הם ייצאו.

    השבמחק
  12. תודה רבה לך ידידי, נתת לי חומר למחשבה.
    נחכה קצת,לא בוער,כסף יש,רצוי להשתמש בו לטאבלט איכותי.
    תודה,
    אסף.

    השבמחק
  13. שלום רב,

    אני מעוניינת בטאבלט שישמש גם כמיני מחשב לייט. האם האסוס פרימיום עשוי לתת את המענה?
    אני זקוקה לו כמעבד תמלילים וכן לתצוגות אקסל.
    תודה
    אביבה

    השבמחק
    תשובות
    1. צר לי אבל לא. הטרנספורמר פריים לא מספיק מהיר ואין לו מספיק זיכרון לקבצים גדולים של אקסל.
      בנוסף התמיכה של גרסאות האופיס של המרקט בעברית רחוקות מלהיות מספקות.
      עדיף לך בהרבה מחשב נייד עם מודם סלולרי בשביל עבודה עם קבצי אקסל.

      מחק
  14. מעולה מעולה מעולה






    http://www.night-net.net/index.php?main_page=product_info&cPath=418_251_259&products_id=1975

    השבמחק