10.5.11

הכרזות גוגל מהכנס של Google IO

אחרי שהיה לנו שעתיים לעכל נראה שרוב החדשות לא ממש נוגעות לשוק הישראלי ועדיין היו כמה דברים חשובים גם עבורנו.



הכרזות רלוונטיות לישראל:
  • עדכוני תוכנה ל-18 חודש - מכשירים מבוססי אנדרואיד יזכו לעדכונים במשך 18 חודש עם זאת גוגל נכנעה וכללה סעיף שהחומרה חייבת להיות מסוגלת לתמוך בשדרוג, כמובן שניתן להעביר אוטובוס דרך הפרצה הזו, סמכו על ספקי הסלולר שהן ימצאו אותה. ההסכם הזה תופס כרגע בעיקר לגבי כל הספקיות האמריקאיות (ספרינט,איי טי אן טי, טימובייל וורייזון) ווודאפון מאנגליה שבאה לספק תבלין בינלאומי. כמובן שספקיות ישראליות בכלל לא ברדאר, ולא ממש הובהר המצב של טלפונים ללא יצרן (סימפרי) נקווה שעוד ספקים יחתמו על ההסכם.
  • אנדרואיד 3.1 יצא - משתמשי ורייזון האמריקאית של ה-XOOM יקבלו את העדכון היום, אחרים כמו הסמסונג 10.1 יקבלו אותו בשבועות הקרובים.
  • Ice cream Sandwich - הגרסה הגדולה הבאה תאחד חזרה טלפונים וטאבלטים ותתן לטלפונים את כל היכולות של 3.0 שמתאימים לטלפונים, צפי של גוגל רבעון רביעי ליישום, בסשן של שאלות ותשובות אמר רובין שיהיה נקסוס חדש באיזור ספטמבר-דצמבר, הגרסה תכלול תכונות כמו זיהוי מיקום של הפנים שלנו ועד צילום של האדם שמדבר בשיחה מרובת משתמשים וזיהוי שלו לפי הקול הרלוונטי.
  •  הסטטיסטיקות - 100 מליון אקטיבציות של אנדרואיד עד היום, מעל 110 מדינות, 36 יצרנים ו-215 ספקיות סלולר. יש כבר מעל 300 מכשירי אנדרואיד, גוגל מאקטבים 400,000 מכשירים ביום.
  • תמיכה באביזרים ובית חכם -  גוגל הכריזה על ערכת פיתוח שתאפשר לפתח אביזרים חיצוניים מרמקול שיסתנכרן מול הענן ויוריד את המוזיקה שלך. כולל היכולת שלך לשחק במשחק פיזי עם הטאבלט שלך או לתת הוראות למקרר ולטוסטר בתנאי שיחברו להם התקן חיצוני סטייל x10 שיידע לעבוד מול ה-API של גוגל, נראה כמו משהו לעשירים בלבד. לא משהו שרלוונטי לאנשים פשוטים כמוני. הם הדגימו כיצד אתה יכול להגיע לחדר כושר ושהטלפון שלך יסתנכרן עם המסלול ריצה ויתן לך משחק של שמירה על הכושר, בדרך להולמס פלייס הקרוב לביתך :-)


הכרזות לא רלוונטיות לישראל:

  •  שירות גוגל סרטים - גוגל תאפשר לשכור סרטים בעלות של 2$ מהשירות שלה דרך המרקט, תוכל לראות בכל המכשירים שלך, יהיה לך חודש להתחיל לצפות אבל אחרי שהתחלת יהיה לך 24 שעות לסיים, תוכל גם להוריד את הסרט אל המכשיר בפורמט גוגלי ואז הוא יהיה בחניה למכשיר ותוכל לצפות בו במטוס למשל, לא סביר שניתן יהיה להוציא אותו משם. שירות לקהל האמריקאי בלבד, ולאור החוסר הגעה של אייטונס בטח יהיה רלוונטי לנכדים שלנו.
  • שירות גוגל מוזיקה - כמו הסרטים ניתן יהיה לשדר לייב מהענן מוזיקה שיש לכם בענן של גוגל, הרשימות שירים והרייטינג שתתנו לשיר יסתנכרן לתוך הענן ויילך איתך ממכשיר למכשיר וגם לנגן ה-WEB באתר של גוגל. הם אמרו שתוכל לאחסן שם 20,000 שירים מה שאומר שבניגוד לאמאזון לא תהיה מוגבל מידי באחסון. השירות חי מהיום אבל הוא רק למי שיירשם לבטא או שיקבל הזמנה מחבר קיים, נראה שהם מנסים לשחזר את ימי ההזמנות העליזים של ג'ימייל וגוגל ווייב אבל יותר חשוב יאפשר להם לגדול בקצב סביר כאשר הם שולטים על קצב הגעת המידע עם פיזור ההזמנות.
  •  גוגל טי וי מגיעה להאניקומב -  בחודשים הקרובים גוגל טי וי יישר קו עם הטאבלטים והטלפונים ב- 3.0 והמשתמשים שלו יוכלו לנצל את מגוון יכולות האנדרואיד גם בזירת האודיו ווידאו הביתי.


 לסיכום:
בניגוד לשנה שעברה היו הרבה הכרזות גדולות השנה, מצד שני הרבה מהן באוויר ועוד נצטרך לחכות ולראות כיצד הן ייושמו במציאות. זמן לאופטימיות זהירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה