15.5.13

הכנס השנתי של גוגל 2013


גוגל קיימה היום את הכנס השנתי שלה Google i/O  זהו כנס מפתחים שנמשך כמה ימים אבל ביום הראשון הרשמי יש מצגת שמיועדת גם לעיתונאים ולקהל כדי שנשמע על החידושים אצל גוגל.
לדברי סונדאר פיצ'אי עד היום אוקטבו מעל 900 מליון מכשירי אנדרואיד בשרתי גוגל, עלייה מה-400 מליון בשנה שעברה, שזו אכן עלייה די מדהימה, להערכתי עד להשקה של הנקסוס הבא כבר נהיה במליארד מכשירים מאוקטבים.
כמובן שאלו רק מכשירים עם מרקט/פליי שנרשמים עם חשבון גוגל, יש מכשירים כמו הקינדל פייר שלא נרשמים בגוגל ויש מכשירים סיניים ללא החנות של גוגל ולכן לא נספרים.
הדבר השני שהוכרז הוא שירות של cross platform single sign on  שירות שמאפשר להירשם באתר עם חשבון גוגל במקום לזכור שם משתמש וססמא ייחודיים לאתר, זה מאפשר להיכנס ישר בטלפון עם אותו חשבון שבחרת להירשם באתר כל עוד שבחרת בכניסה עם חשבון גוגל.
לא צריך לזכור ססמאות ולא צריך לזכור להוריד את האפליקציה כי האתר כבר יציע לשלוח אותה ישירות לטאבלט שלך בהרשמה.




גוגל השיקה גם את ממשק המשחקים שלה, עם יתרונות כמו שמירה של הסטטוס שלך במשחק לרוחב כל המכשירים שלך, אם התחלת משחק בטלפון ועברת לטאבלט אתה ממשיך מהנקודה המרכזית שבה היית בטלפון,
זה גם אומר שכאשר תחליף מכשיר לא תאבד את השמירות של כל המשחקים שלך.
כמובן שיהיו גם leaderboard כדי שנוכל לראות האם אנחנו לפני החברים שלנו או אחרי, זה אפילו יהיה זמין בצורה מסוימת למשתמשי אייפון הגם שלא ממש הסבירו איך.
המערכת תאפשר גם לשחק אונליין נגד שחקנים אחרים, גוגל תבצע את התיווך ותדאג שלא יהיו עיכובים או בעיות סנכרון.



גוגל השיקה את  all access   שירות רדיו/מוזיקה של גוגל עם קטגוריות והמלצות עורכים, כל שיר שאתה מקשיב אתה יכול להפוך לסוג של תחנת רדיו כמו Jango  או Grooveshark , אתה יכול לזרוק שירים מהרשימה של מה שעתיד להיות משודר ואתה יכול לשנות את סדר השירים.
השירות יעבוד גם על טאבלטים ובמחשב. גוגל טוענת שההבדל בינם לבין אחרים זה שהמנוע המלצות שלהם מבוסס על היכולת של מנוע החיפוש שלהם. השירות יעלה 9.99$ לחודש, השירות יושק בהתחלה רק בארה"ב ואח"כ יתרחב למדינות נוספות למרות שלצערי כנראה לא בקרוב אצלנו.



גוגל הכריזה על גרסה חדשה של גלקסי אס 4 במתכונת של נקסוס כלומר בלי תוכנות של סמסונג ועם עדכונים מיידיים, הוא יגיע עם 16 גיגה ויתחיל להימכר ביוני דרך החנות של גוגל עבור  $649 מחיר שלא מסובסד ברמה שמכשירי הנקסוס סובסדו בשנה האחרונה, כנראה שסמסונג לא ראתה שום צורך וגם גוגל לתת אותו בעלויות שהיו לנקסוס 4 וגם כנראה כדי לא לחבל במכירות הרגילות של גלקסי אס 4.
גוגל במאמץ אחרון לצמצם ציפיות אמנם אמרה שלא יוכרזו הרבה פריטי חומרה אבל אי אפשר לא להתאכזב מעט.
אין גרסה חדשה של אנדרואיד, שירות המוזיקה לא זמין עבורנו  והשירות כניסה לאתרים דרך גוגל קיים כבר אצל אחרים מזמן. עוד חודש יהיה כנס המפתחים של אפל והרשו לי להבטיח לכם שיהיו הרבה חידושים גם לצרכנים ולא רק למפתחים.
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה