7.5.13

מיני סקירה - גלקסי אס 4


בעולם האנדרואיד ישנה בעצם רק השקה אחת שהיא ארוע שמתקרב לקנה מידה של השקת אייפון חדש. וזו ההשקה של טלפון גלקסי אס חדש של סמסונג. ארוע ההשקה של המכשיר שכיסיתי אותו בהרחבה (לינק) היה צפוי ולא מרגש במיוחד. רוב השיפורי חומרה היו צפויים ותאמו באופן מושלם למה שכבר הושק עם ה- HTC one בנוסף העיצוב נראה כל כך זהה לגלקסי אס 3 שלרוב הכתבים היה פלאשבק להשקה של האייפון 4S שמבחינה חיצונית היה זהה לקודמו מקופרטינו.
סמסונג מצידה לא התרגשה, אחרי מכירות של מעל 30 מליון יחידות מהאס 3, לא בער לסמסונג לוותר על נוסחה מנצחת, ומכיוון שטלפוני הגלקסי כבר מזמן חרגו מתופעה לאנשים טכניים ועברו למיינסטרים, האכזבה של בלוגרים מאינגדג'ט או דה ורג' ממש לא נמצאת בראש מעיניה של סמסונג.
מכונת השיווק של סמסונג נעה כמו רכבת ענקית שלא ניתן להאט. סמסונג הוציאה בשנים האחרונות על שיווק ומרקטינג בארה"ב יותר מאשר אפל וגוגל. מזמן כבר נוכחנו לדעת שבעיני רוב האנשים גלקסי=אנדרואיד והם נכנסים לחנות ומבקשים גלקסי גם כאשר הם בעצם רצו טלפון של סוני או מוטורולה. אותה מכת שיווק שורייזון עשתה בזמנו עבור הדרואיד שוכפלה והוכפלה מסמסונג בארה"ב ובכל העולם.
האם הגלקסי אס 4 באמת מהווה קפיצת מדרגה מהותית? האם הוא עדיין ממשיך להיות המותג המוביל בעולם האנדרואיד? על זאת במיני סקירה שלפניכם.



חומרה:

העיצוב של הגלקסי אס 4 לא יזכה בפרסים, אני לא חלק מאלו שחושבים שהוא מכוער יתר על המידה, אני גם חושב שיש יתרון למשקל ולעמידות לסריטות שיש לפלסטיק על האלומיניום של האייפון והוואן. אבל יש להודות שבעלי גלקסי אס 3 לא ממש ירגישו קפיצת מדרגה עיצובית.
מבחינת הנדסה הגלקסי אס 4 הוא הישג נדיר, למרות שחיצונית המימדים של הגלקסי אס 4 קטנים מזה של ה-3 ולמרות שהוא שוקל 3 גרם פחות, יש לגלקסי אס 4 מסך גדול יותר ורזולוציה גבוהה משמעותית.
המסך של הגלקסי אס 4 באמת נהדר, למרות שמסכי האמולד סובלים מירידת מוניטין בשנים האחרונות ולמרות איום הפנטייל המסך של הגלקסי נוט 2 כבר היה מעולה גם יחסית למתחרים ואילו המסך של הגלקסי אס 4 הוא לא פחות ממרהיב, הטקסט ברזולוציה של 1080P גדול יותר, קריא יותר והתמונות שוקקות חיים.
הספיקר חד וברור עם ווליום גבוה שלא מאבד חדות כמו הגלקסי נוט 2.
מתחת למכסה המנוע הגרסה של הגלקסי אס 4 שהושקה בישראל מגיעה עם שני "מעבדים" של 4 ליבות כל אחד כאשר הם לא עובדים ביחד, הטלפון יודע לפי כמות הכח הנדרשת האם להשתמש בליבות המהירות יותר או לא.
הוא מגיע עם  2 גיגה ראם מסוג חדש ומהיר יותר וללא ספק הטלפון המהיר ביותר שנתקלתי בו.
מצד שני מכיוון שהוא הכי חדש זו לא בדיוק הפתעה. לא אשעמם אותכם בתוצאות של מבחני ביצועים מאחר וברור שאין משימה סלולרית שהטלפון הזה לא עומד בה בקלילות.
 כמו קודמיו בסדרה הוא מגיע עם חריץ הרחבה של Micro SD ועם סוללה נשלפת כאשר מרבית מתחריו כבר לא ממש מספקים את זה. טלפוני הגלקסי תמיד היו עם אוסף התכונות הכי מקיף בשוק. הסאונד באוזניות פשוט נהדר, הבאסים עשירים והווקאלים צלולים ומלאים. התוספת של אינפרא רד מאפשרת לגלקסי אס 4 תיאורטית להיות  שלט אוניברסלי, אני לא מנוי על כבלים או לוויין ולכן אבדוק את הנושא במועד אחר..
על פניו בדומה לשנים קודמות סמסונג מצליחה להוציא טלפון שאולי לא הכי טוב בהכל אבל מספיק טוב בהכל ונהדר בחלק גדול מאד ולכן הוא החבילה הכי מלאה בשוק.

הגלקסי אס 4 בהחלט לא חף מבעיות, נתחיל בעובדה שבגרסה שהושקה באורנג' הוא מתחמם בצורה לא סבירה בכל שימוש שהוא (ישנן שמועות שזה טופל בשדרוג גרסה בדרום אמריקה, נותר רק לקוות).
איכות השיחה לא מלהיבה במיוחד, אנשים בצד השני של השיחה טוענים שאני נשמע פחות ברור ולעיתים מקוטע, עם זאת כאשר אני באותו מיקום פיזי עובר לנקסוס 4 או לאייפון 5 הטענות נעלמות. השיחות היו מאורנג' לאורנג' כך שהיתה תאימות HD voice .
הסוללה אמנם גדולה ( 2600 mah ) והמעבד חסכוני יותר אבל המסך הזה שתיין אחוזים חסר תקנה.
בגלקסי אס 3 היו לי חיי סוללה הרבה יותר טובים. כאשר המסך כבוי הוא חי על אדי סוללה, אבל כאשר המסך בשימוש ועל בהירות של 35-45% עדיין יורדים אחוזים בקצב די מהיר. הסוללה מספיקה בקלות ליום שלם כאשר זמן המסך עומד על שעה - שעתיים. אם אתם צרכנים כבדים אל תשכחו את המטען בבית.(ראו עדכון בסוף הסקירה)
הרגישות של המסך גם לאחר קליברציה עדיין מוגזמת, הייתי צריך קרוב ל-10 ניסיונות כדי לבצע צילום מסך של מסך ההגדרות המורחב כאשר כל התקרבות אל המסך ביטלה את מסך ההודעות, גם לאחר ביטול כל השטויות של גישה מהאוויר של סמסונג.
אחד הדברים שהכי אהבתי בגלקסי אס 2 היה שהוא היה הסמארטפון עם רמות הקרינה הכי נמוכות בשוק, ומתחריו מאפל ומוטורולה עמדו על הקצה המסוכן של הסקאלה מרבית הזמן.
הגלקסי אס 4 מפתיע מהבחינה הזו לרעה, לפי העלון המצורף בשיטת המדידה האמריקאית הוא עומד על 1.553 כאשר הרמה המקסימלית המותרת היא 1.6 , לפי השיטה האירופית הוא על 0.578 שזה סביר אך עדיין פי 2 מהגלקסי אס 3 שבמדידה האירופית היה על משהו כמו 0.23. אתם יכולים לבחור לסמוך על האירופים יותר אבל נתון כמו 1.553 הוא נתון מטריד.
על מערכת ההפעלה אדון בהמשך אבל דבר אחד שאזכיר זה שמתוך 16 גיגה תיאורטיים סמסונג בחרה להקצות לצרכים פנימיים של מערכת ההפעלה כמעט 8 גיגה ולכן נותר לכם לתמונות, מוזיקה וקבצים של משחקים רק כחצי מהקיבולת. אהיה הוגן ואגיד שסמסונג נתנה ליישומים יותר מקום ושניתן לשים תמונות, סרטונים ומוזיקה גם על כרטיס חיצוני של Micro SD ללא שום בעיה (כרטיס מהיר עבור צילום וידאו) אבל עדיין זה מאד מתסכל.
 לא ברור למה דגם הבסיס ב-2013 לא יכול להיות כבר 32 גיגה. לפחות שהדגמים עם אחסון גבוה יותר יהיו זמינים בהשקה ושלא נצטרך לחכות להם חודשים ארוכים. בסה"כ אין ספק שהגלקסי אס 4 מכיל את החומרה הכי מתקדמת בשוק מלבד במסך שבו יש מתחרים עם מסכים טובים יותר, אין הרבה פרמטרים שבהם השוק בורח לסמסונג. אבל לאור איכות השיחה ,זמן הסוללה והקרינה קשה לי לתת לסמסונג ציון מקסימלי בקטגוריה של חומרה.




ווידג'ט שזמין במסך הנעילה אם אין קוד סודי

מערכת הפעלה :

הגלקסי אס 4 הוא הטלפון הראשון בשוק שמושק עם אנדרואיד 4.2.2 שהוא לא נקסוס של גוגל, זה אפשר לסמסונג לנצל כמה תכונות מצוינות של 4.2.2 כמו גישה מהירה בלי הקשת קוד לכמה ווידג'טים למרות שחלקם עובדים בלי פתיחת מכשיר אבל רק אם אין קוד סודי, שזה יישום קצת מוזר לעומת גוגל שכל מה שיכול לרוץ כאשר המכשיר לא נפתח עדיין תקף גם אם יש קוד סודי.
שיפורי הביצועים של 4.2.2 ניכרים כאן והממשק זורם מעולה כולל הגישה לחייגן ואנשי הקשר. יש פעמים בודדות של עיכוב קטן אבל לא כמו העיכוב המתסכל שהיה בגלקסי אס 3. בסה"כ סמסונג יישמה מהר ודי טוב את העדכון האחרון של גוגל למערכת ההפעלה שלה.

ממשק המשתמש של סמסונג - Touchwiz

סמסונג משווקת את הגלקסי אס 4 כ- Life companion , מבחינתם הוא הסייען המושלם לכל המשימות שניצבות מולנו ביום יום. בשונה מהמנטרה של הגלקסי אס 3 שהיה אמור לזרום כמו הטבע. (שיווק זה באמת דבר מתיש).
הממשק של הגלקסי אס 4 מלא תכונות חדשות ומושקעות שסקרתי בהרחבה בהשקה (לינק) ועם כל הכבוד ליכולת לדפדף בלי לגעת ועם כפפות או ליכולת לזהות האם אתה מסתכל או לא, הממשק עמוס וכבד.
התחושה שלא עוזבת אותך בכל השימוש ובכל השיטוט ב-4 עמודי הגדרות שונות היא שסמסונג סתם הפציצה עם מליון גימיקים וכדי לשמור על הסוללה שלך אתה צריך לעבור ולבטל 90% מהם עם אותם סיכויי הצלחה כמו הסיכוי לאתר את כל חורי הפרטיות בממשק של פייסבוק.

הממשק של סמסונג לטעמי הלך צעד אחורה מהגלקסי נוט 2. בגלקסי נוט 2 היו ווידג'טים מעולים של חיוג תמונות , יישומים נבחרים ושל הגדרות נבחרות. כולם בוטלו כנראה לפי איזה ניתוח של שימוש מופחת על ידי סמסונג.
מסך ההגדרות במסך ההודעות נראה כמו כוורת ענקית, והיכולת לזהות במבט חטוף היכן מה שאתה צריך לשנות מהר הפך קשה.
ניתן כמובן לשחק עם ההגדרות ולשנות את מיקום האייקונים אבל זה ממשיך את התחושה של ממשק עמוס מידי ובלי ערך מוסף שמצדיק אותו.
יש המון תכונות חביבות שאתה משתמש בהן רבע שעה ולאחר מכן אתה מכבה אותן ולעומתן תכונות שאני ממש יכול לאמץ לשגרה היומית לא מצאתי. ביישום של המצלמה המצב שונה לגמרי אבל על זה בקטגוריה הבאה.

ממשק המצלמה

צילום בתנאים רגילים

צילום מאקרו

צילום HDR

צילום HDR

תמונה שהחשיפה היתה קצת גבוהה מידי

תמונה עם טווח דינמי קצת גבוה מידי אך עדיין חדה וברורה



צילום בתנאי תאורה גרועים

צילום בתנאי תאורה ביתיים


המצלמה:

כל מי שקורא קבוע את הבלוג שלי יודע שאני ממש לא הייתי מחסידי המצלמה בגלקסי אס 3 וגם לא בנוט 2 שלטעמי היו ירידה מהותית ברמה מהגלקסי אס 2 והנוט 1.
התחלתי לצלם עם הגלקסי אס 4 עם הרבה חששות ששוב אני אהיה בדעת מיעוט ואתאכזב מהמצלמה.
לשמחתי הרבה התבדיתי. המצלמה בגלקסי אס 4 פשוט נהדרת. אין לה את המחלה של חשיפה מוגזמת של קודמותיה(מלבד 2 תמונות). צילום ה-HDR עלה מדרגה ומתקן בצורה הרבה יותר יעילה.
אפילו בצילומי מאקרו ביתיים התמונה יוצאת חדה יחסית ועשירה בפרטים. בתנאי תאורה קשים ובתאורת ערב היא עדיין לא בליגה של הלומיה 920 או ה- HTC one אבל בתור אחד שמצלם בעיקר בשעות היום אני אעדיף תמיד עושר פרטים ואת היכולת לערוך ולחתוך תמונות מאשר פיקסלים גדולים יותר אבל תמונה שבקושי ניתן לחתוך.
צילמתי עם הגלקסי אס 4 בכל המיקומים שהיו אכזבה עם הגלקסי אס 3 ובכל מקום פשוט התמוגגתי מהשיפור.
בממוצע אני עדיין חושב שכמצלמה אול אראונדרית האייפון 5 טוב יותר אבל באור יום ובתאורה טובה הגלקסי אס 4 מגיע לרמת Point and shoot בסיסית טובה ואין לו מתחרים בסלולר היום.
הממשק החדש של המצלמה שואב את האלמנטים העיצוביים שלו מה- Galaxy camera עם הכרטיסיות החביבות שלו. אבל בשונה מהמצלמת גלקסי הגלקסי אס 4 שוב מחביא אלמנטים כמו חשיפה, WB ו-ISO עמוק בתוך הממשק ולא נוחים כמו בנקסוס 4.
אני יכול להבין למה סמסונג חושבים שמרבית האנשים לא מבינים ולא רוצים לשנות ISO אבל אין שום סיבה שלא יהיה כפתור של Advanced user שמשנה את ההגדרות האלו כך שיהיו נוחות ועל המסך בזמן הצילום.
בניגוד למצלמות סטנדרטיות למצלמות סלולריות יש הרבה כח חישוב והרבה מקום לתוכנה, ניתן בהחלט לכפר חלקית על חולשה בתחום הסנסור והעדשה עם תוכנה חכמה יותר וממשק טוב יותר.



התחרות:

בניגוד לסקירות מקיפות קודמות שלי היה לי את הגלקסי אס 4 לזמן מוגבל, אי לכך לא אוכל לבצע השוואות מקיפות בינו לבין האייפון 5 או הגלקסי אס 3 עם צילומים זהים וכו'. אצטרך להשאיר את זה לפוסט עתידי.
לכן אגיד רק תחושות ראשוניות, המסך בגלקסי אס 4 באמת מרהיב וטוב בהרבה מהגלקסי אס 3, היכולת להכניס מסך 5 אינץ' בתוך גוף שקטן מהגלקסי אס 3 הוא הישג הנדסי מרשים ותמורה טובה ביחס גודל/תועלת ללקוח. אך אני חייב להגיד שחוץ מהכפלת הראם והמצלמה מרבית משתמשי הגלקסי נוט 2 וגלקסי אס 3 יכולים בלב שלם לוותר על השדרוג.
איכות השיחה המופחתת מאכזבת. זמן הסוללה לא מספיק טוב, השיפור במסך לא מספיק כדי שכדאי יהיה לוותר על חיי הסוללה של הגלקסי אס 3.
אני מעריך שיצאו עדכוני מערכת וגם רומים מקוסטמים שיתקנו חלק מהבעיות וישפרו את חיי הסוללה אבל למשתמש הפשוט זה חיסרון מהותי. ישנה תפוקה שולית פוחתת בעלייה של הרזולוציה לעומת הירידה בזמני הסוללה. הציפיות מגלקסי אס הן כל כך גבוהות שכל דבר פחות ממושלם מהווה סוג של אכזבה.


סיכום:

הטוב:


  • מסך פנומנלי
  • ביצועים מעולים
  • מצלמה משודרגת והאיכותית ביותר בשוק באור יום.
  • אנדרואיד 4.2.2 הראשון בשוק מחוץ לגוגל.
  • חריץ הרחבה של Micro SD וסוללה נשלפת לעומת המתחרים.
  • מימדים ומשקל מעולים ביחס לגודל מסך ורזולוציה.
הרע:
  • זמן סוללה בינוני עם מסך תובעני. (ראו עדכון בסוף הסקירה)
  • איכות שיחה בינונית ומטה.
  • ממשק גדוש ועמוס מידי.
  • עיצוב לא מחדש.
  • מתחמם מידי (אולי יפתר בעדכון תוכנה).
 אין ספק שהגלקסי אס 4 למרות בעיות מסוימות הוא עדיין ספינת דגל רצינית מאד בשוק, אך אם סוני ו- HTC היו הרחק מאחור בשנה שעברה, נראה שהשנה הן אופציות הרבה יותר ריאליות למי שיכול לוותר על חלק מהיתרונות של הגלקסי אס 4 אבל גם לוותר על החולשות.
במחיר הנוכחי שלו לטעמי יש עסקאות לא פחות טובות בשוק. אולי כשה- HTC ONE יגיע למפעילות הישראליות הוא יהיה עסקה טובה יותר. ביחס של מחיר/תמורה הנקסוס 4 וגם הגלקסי אס 3 טובים יותר.
לא הייתי ממהר לרוץ לשדרג אלא אם אתם ממש לא מרוצים מהטלפון הנוכחי שלכם.

עדכון סוללה 09-5-2013 , אחרי שנתתי  יומיים שלושה לרום מפעילות עברתי לרום חיצוני מ-XDA ואחרי הקפאות וכל מיני מחיקות אני עכשיו מגיע בקלות לסוף יום עם מעל 50% זמן סוללה באותו סוג שימוש.

תודה אישית לאריאל מחברת אורנג' ולחברת אורנג' שסייעו לי.




אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.
© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה