24.5.13

רשימת משאלות לגרסה הבאה של ANDROID ו- IOS


אפל הוציאה את ההזמנות שלה לכנס מפתחים שלה WWDC ל-10 ליוני והשמועות אומרות שגוגל מתכננת לנסות להפריע עם כמה הכרזות משלה בערך באותם ימים, כנראה על נקסוס 7 גרסה 2 או על גרסת אנדרואיד חדשה של 4.3.
לא משנה אם גוגל אכן בסוף תכריז ביוני או בספטמבר אבל זה עיתוי טוב לעשות לעצמנו רשימה של מה היינו רוצים לראות בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלנו.
אפל:
IOS מערכת ההפעלה של אפל נמצאת כרגע בגרסה 6.1.4 (לאייפון 5) והגרסה הצפויה היא 7.
מאז הפרישה של סקוט פורסטל וההצבה של ג'וני אייב כאחראי גם על העיצוב של התוכנה יש ציפיות לשינוי מהותי בעיצוב של מערכת ההפעלה הכי זקנה בשוק (2007).
דברים שיש עליהם שמועות כרגע הם:
  • שיתוף פעולה עם vimeo ועם flickr כמו השיתוף פעולה עם טוויטר ופייסבוק כיום, כלומר גישה ישירה ממסך ההודעות וסנכרון חשבונות פנימי.
  • וויתור סופי על כל ה- skeuomorphism כלומר לא יהיה יותר צורה של מחברת עם ספירלות לאפליקציה של פתקים, לא יהיה יותר תמונה של רדיו ישן לאפליקציה של פודקאסטים ויישום הגיים סנטר לא ייראה יותר כמו שולחן פוקר מיושן עם שטיח ירוק כמו שולחן ביליארד.
  • שינוי האייקונים של מסך הבית לאייקונים שטוחים ומודרניים יותר ללא צלליות ונסיון להראות תלת מימדיים.
 היינו רוצים מאפל שינויים הרבה יותר מהותיים. מכיוון שאפל ידועה לשמצה ברצון שלה להכתיב את המציאות ולא לתת לציבור להכתיב שינויים אז נחלק את השינויים לכאלו שיש להם סיכוי ולכאלו שנראה על פניו שלעולם לא יקרו:
שינויים ריאליים:
  • גישה ממסך ההודעות לכיבוי והדלקה של WIFI,GPS בהירות מסך ומצב טיסה - כמות הלחיצות הנדרשת רק בשביל להפעיל את שירותי המיקום או לכבות ולהדליק את ה-WIFI פשוט בלתי נסבלת.
  • אפשרות לבחור את ספק המזג אוויר שיופיע במסך ההודעות -  אפשרויות כמו accuweather ואחרות.
  • יישום מצלמה יותר איכותי - אחרי ההצלחה האדירה של camera+ ואחרות הגיע הזמן שאפל או תאפשר לבחור את יישום המצלמה שמופעל במסך הנעילה או לכל הפחות שתאפשר לבחור בכפתור של advanced  ואז תתן לנו הרבה יותר שליטה בצילום, מילים כמו WB ,ISO, EXPOSURE הן לא מילים גסות. מי שרוצה שיוכל להשאר בממשק הפשוט אבל שלנו יהיה יותר. אפל מרגישה את המתחרות נושפות בעורפה והיא יודעת שהיא לא יכולה להמשיך לשקוט על השמרים גם בחומרה וגם בתוכנה של המצלמה.
  • שירות יותר טוב של iCloud - שירות הגיבוי של אפל מלא בעיות, מדריסה של מסמכים בין גרסאות ועד חוסר שליטה מתי תמונות מגובות וחוסר בכפתור נוח של סנכרון ידני. לאור העלייה בנפח של גוגל ל-15 גיגה ושל פליקר ל-1 טרה לא יזיק אם אפל תעלה את הגודל הראשון והחינמי מ-5 לכיוון של 10 או 15 גיגה.
  • נעילת האינטרנט - כמו שיש בהגדרות הפרטיות היום אפשרות לתת גישה ספציפית לתמונות ולאנשי הקשר הגיע הזמן שגם הגישה לאינטרנט לאפליקציות תוגבל לרשימת המורשים.
שינויים לא ריאליים:

  • שינוי ברירת המחדל של יישומים מרכזיים - הגיע הזמן שנוכל לבחור את הדפדפן ברירת מחדל שלנו עם כל ההיצע של האפסטור, שנוכל לבחור היכן יפתחו לינקים מהמייל וכנ"ל לגבי יישומים אחרים.
  • שטח אחסון משותף - כולנו נשמח אם יהיה שטח חופשי של כמה גיגות שנוכל לאחסן בו קבצים תמונות ולגשת אליו ממספר יישומים שונים. ניתן לעשות את זה מבלי לפתוח את האבטחה של מערכת ההפעלה אם רק רוצים.
  • חייגן T9 - אחד מהיישומים הכי גרועים ב-IOS הוא החייגן, הדפדוף באנשי הקשר עד להוצאת שיחה לא סביר בכלל. חייגן  T9 קיים בערך מימי הפלמ"ח (או ימי הנוקייה העליזים), קיימים כבר אלטרנטיבות באפסטור והגיע הזמן שאפל תבין שזה בהחלט חיוני לנוחות שימוש ושאנחנו לא רוצים לתת לספק חיצוני להקליט את ההקשות שלנו.
ישנם עוד הרבה שינויים והרבה דברים שקיימים באנדרואיד וב- WP8 שיכולתי לרשום כאן אבל זה כבר היה גובל במדע בדיוני בהתחשב בקשיחות של אפל אז לא טרחתי והסתפקתי בדברים שעם דמיון מאד פרוע אולי אי פעם יגיעו.

 גוגל:
אנדרואיד נמצאת כרגע בגרסה 4.2.2 והגרסה הצפויה היא 4.3 עדיין תחת שם הקוד JellyBean .
אנדרואיד משתנה בקצב די מהיר ורק בכנס האחרון של גוגל ראינו כמה שינויים מאד דרמטיים ביישומים שמותקנים על אנדרואיד, מהיישום של google plus ועד הרבה אחרים.
דברים שיש עליהם שמועות כרגע:
  • תמיכה ב- Bluetooth 4  - הסיבה שזה מעניין זה שהצריכת סוללה אמורה להיות דרמטית יותר נמוכה.
  • שינוי אופן העבודה של שירותי המיקום - שוב על מנת לשפר מהותית את צריכת הסוללה.
מכיוון שאצל גוגל תיאורטית הכל על השולחן נקבץ את רשימת המשאלות שלנו לרשימה אחת עם הערות קלות על סבירות.

  • Project butter 2  - למרות השיפור היפה שהיה בשדרוג הקודם עדיין הממשק של אפל מהיר וזורם יותר, אין סיבה שגוגל לא יכולה להכתיב כמה כללים לממשק ולהקצות לו קצת יותר משאבים כך שהחלק הכי חשוב בחוויית המשתמש ירוץ חלק יותר. חלק מהאשמה אמנם נופל על יצרניות הממשקים החלופיים אבל גוגל צריכה ויכולה לסייע בעניין.
  • פרטיות פרטיות פרטיות -  פשוט נמאס כבר שכל אפליקציה קיקיונית תקבל גישה לאנשי הקשר שלי ול-SMS שלי, ואל תגידו לי "אל תתקין, אתה לא חייב" זה לא ריאלי, אין סיבה שמשתמשי אפל יכולים להתקין את היישום של פייסבוק ואינסטגרם מבלי לתת לפייסבוק גישה לאנשי הקשר שלהם ולמסרונים שלהם ורק בגלל שיש לי אנדרואיד אז הפרטיות שלי הפקר מוחלט.
  • יישום מצלמה יותר איכותי - כמו שביקשנו מאפל נבקש גם מגוגל, היישום בגרסה 4.2 בהחלט השתפר אבל לא מספיק, הצצה קלה ליישומי מצלמה של HTC ושל סמסונג מראה לנו כמה רחוק עוד יש לגוגל ללכת כדי להגיע אליהן. גלגל ההגדרות של 4.2 הוא הברקה מעולה והגיע הזמן שיהיו בגלגל עוד אופציות.
  • Facebook home google style  - אם פייסבוק יכולה לכתוב ממשק לאנדרואיד שהופך את החוויה לחוויה חברתית מלאה אין סיבה שגוגל לא יכולה להפוך את אנדרואיד לממשק דומה מבוסס גוגל פלוס (כאופציה) למה שלא יהיה לאנצ'ר חלופי זמין מאת גוגל בפליי סטור.
  • נעילת האינטרנט - הגיע הזמן שנוכל להחליט לאילו יישומים בטלפון שלנו יש גישה לאינטרנט ולבזבז לנו את חבילת הגישה. זה במיוחד קריטי למדינות עולם שלישי אבל גם לנו.
סיכום:
אני יודע שלצפות מאפל לפתיחות וחופש גישה או מגוגל לשמירה על הפרטיות שלנו מפני מפתחים ומפרסמים נשמע כמו בדיחה גרועה, אבל אין סיבה שלא נדרוש את זה חזור ודרש עד שהם יקשיבו.
עם העובדה שאנחנו צריכים לסמוך על אפל וגוגל כבר השלמנו אבל אין סיבה שהאמון הזה יזלוג לכל מפתח צעיר ולחיץ כספית.
הארוע של אפל ללא ספק היותר מסקרן מכיוון שהוא קודם כל וודאי ודבר שני די מהותי לאור שינויי ההנהלה באפל והשינוי בסגנונות בין פורסטל ואייב. גוגל מצופה לתת שדרוג קליל בעלייה ל- 4.3 לפני השדרוג המהותי יותר בעלייה ל-5 אבל יש תחושה של קצת קפיאה על השמרים. ההבדלים בין ICS ל- JB לא כאלו מדהימים ונותר רק לקוות שהקפיצה הבאה תהיה מהותית יותר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה