13.5.13

אייפון 5 נגד גלקסי אס 4 - קרב המצלמות הגדול


מאז שעלתה לאתר הביקורת/סקירה של הגלקסי אס 4 (לינק) אחת מהשאלות שאני נשאל הכי הרבה זה למי יש מצלמה יותר טובה לגלקסי אס 4 או לאייפון 5.
רק לשם הפרוטוקול יש בשוק מצלמות נוספות לא פחות איכותיות: ה- HTC one , האקספריה זד או הלומיה 920 אבל שלושתן ביחד לא מוכרים עשירית ממה שמכשירי גלקסי ואייפון מוכרים ולכן הרבה פחות רלוונטים לקהל הרחב, אני אתמקד בשני המכשירים הכי פופולרים בעולם שקרוב לוודאי ירכזו את מרבית הרכישות הקרובות של הישראלי הממוצע.

תמונה 1:
 נלקחה באור יום ללא HDR מהגשר של הקניון הגדול בפתח תקווה.

צולם עם אייפון 5
צולם עם הגלקסי אס 4

שני הטלפונים עשו עבודה מעולה יחסית והנאמנות לצבעי מקור פשוט מצוינת יחסית לסלולר. יש קצת יותר דיוק באס 4 לצבעים של הכביש, האייפון בניסיון ל"תקן" את התמונה בעיבוד קצת הגזים בצבעים של הכביש. בסה"כ תיקו עם יתרון קל לאס 4. (בגלל טעות צלם חלק קטן מהתמונה של האייפון נאלצתי לחתוך)

תמונה 2:
גם זאת נלקחה באור יום ללא HDR מהגשר של הקניון הגדול בפתח תקווה רק לכיוון אחר בשביל בקרה.
(בגלל טעות צלם חלק קטן מהתמונה של האייפון נאלצתי לחתוך)

צולם עם אייפון 5

צולם עם גלקסי אס 4
גם בתמונה השניה בסה"כ שתי המצלמות עשו עבודה סבירה גם אם חלק מהשמיים לא נחשפו טוב. בסה"כ שוויון עם יתרון קל לאס 4 שפחות שינה את המציאות עבור תמונה יותר טובה ונשאר יותר נאמן למקור.

תמונה 3:
התמונה הזו צולמה עם מספר בעיות תאורה מול שמש יוקדת ועם הרבה סוגי אובייקטים.

צולם עם אייפון 5

צולם עם גלקסי אס 4

 שתי המצלמות עשו ניחוש לא מוצלח לגבי החשיפה והשמיים כמעט לא קיימים בשניהם. האייפון עשה עבודה טובה יותר בפרטים של העצים וגם בפריט העיקרי שעליו ביצעתי מיקוד. ניצחון לאייפון 5.

תמונה 4:

צולם עם אייפון 5

צולם עם גלקסי אס 4
צולם עם מצלמת Point and shoot של קנון


גם בתמונה הזאת שתי המצלמות עשו עבודה טובה מאד יחסית. והמצלמה השלישית של קנון לא גרמה לשתיהן להתכווץ בפינה בבושה. בסה"כ לי לפחות קשה להבחין בהבדלים מהותיים ביניהן.

תמונה 5:

כאן שוב צילמתי באותו מיקום רק בעמידה בשביל לראות האם הסמסונג שוב תעוות קצת את המימדים.

צולם עם אייפון 5


צולם על גלקסי אס 4

המצלמה בגלקסי מתעקשת לצלם במימדים של הרוחב גם לגובה וזה יוצר עיוות קל ותחושה של מתיחה אבל שתי המצלמות עשו עבודה טובה מאד בשחזור המציאות כפי שראיתי אותה בשטח, תיקו עם יתרון קטן מאד לאייפון.

תמונה 6
באור יום ובתאורה טובה קל יחסית להוציא תמונות טובות ממצלמה סלולרית אז החלטתי לצלם שתי תמונות שבד"כ נכשלות לגמרי בסלולר, צילומי מאקרו וצילומים באור ביתי חלש שלרוב כושלים לגמרי.

צולם עם אייפון 5

צולם עם גלקסי אס 4


צולם עם מצלמת Point and shoot של קנון
שתי המצלמות עשו עבודה לא מלהיבה בתאורה גרועה למרות שימוש ב- HDR בשתיהן, האייפון  הצליח מעט יותר בפרטים ובעומק השדה לעומת האס 4 ומצד שני פספס לגמרי במרקם של השולחן והפך אותו לגרעיני לגמרי, האס 4 קצת מרח את הפרטים אבל זיהה נכון את השולחן (באופן יחסי)
כאן ממש רואים את היכולת של מצלמה אמיתית של קנון לעומת הסלולריות, וזאת לאחר שריחמתי עליהן ולא צילמתי עם ה- DSLR .

תמונה 7:

צולם עם אייפון 5
צולם עם גלקסי אס 4

צולם עם מצלמת Point and shoot של קנון
כאן הקשיתי עוד יותר על הטלפונים המסכנים האלו כי הטקסט לא בניגוד מאד גדול לרקע וגם התאורה גרועה מסביב. שתי הסלולריות עשו עבודה גרועה מאד עם גרעון מאסיבי ועם פספוס של הטקסט כמעט לגמרי. לעומתן הקנון תפסה את הטקסט בצורה די טובה ואם תקישו על התמונה תוכלו אפילו לקרוא אותו.

לפני שאסכם ואבחר את זו שאני אישית מעדיף אציין כמה דברים שחשוב לזכור.
אני לא צלם מקצועי או אפילו חובבן איכותי ולכן אני אולי דומה יותר לצרכן הממוצע מחלקכם, דבר שני, ישנן בגלקסי אס 4 הרבה הגדרות ידניות שיכולתי ליישם אבל בחרתי להישאר עם ההשוואה הבסיסית ביותר כאשר שתי המצלמות על אוטומט כי זה מה שלהערכתי מרבית האנשים יעשו. 
גם לגלקסי אס 4 וגם לאייפון יש בחנויות היישומים תוכנות צילום עם הרבה יותר שליטה בהגדרות וניתן כך לצלם תמונות יותר טובות. 
בלי קשר לאפליקציה את חלק גדול מהתמונות ניתן לנקות בצורה טובה עם יישומים כמו Snapseed באנדרואיד או iPhoto באייפון ובכך לתקן את הפגמים בצילום המקורי. גם צילום ב-HDR יכל לתקן הרבה מהפגמים.

סיכום:

באור יום ובתאורה טובה הגלקסי אס 4 והאייפון 5 די שווים עם יתרון לאייפון, יש שיאהבו יותר יותר צילום כזה או אחר אבל הימים שבהם המצלמות של אנדרואיד היו חיוורות וחלשות ליד האייפון נגמרו.
שני הטלפונים לא מצלמים טוב בתאורה גרועה ותנאים קשים. את צילומי הלילה אפילו לא טרחתי להעלות כי התוצאות היו מחפירות. 
אם הייתי צריך לבחור איזו מצלמה אני לוקח איתי ליום צילומים קרוב לוודאי שהייתי לוקח את הגלקסי אס 4. תוכנת המצלמה של הגלקסי אס 4 עשירה ומגוונת, ניתן לצלם בה היישר ממסך הנעילה עם הרבה הגדרות ידניות ושליטה די טובה על הצילום. 
באייפון 5 במסך הנעילה ניתן לצלם רק בתוכנה של אפל ובה חוץ מבחירה ב-HDR אין שום דבר שניתן לעשות מלבד בחירת נקודת מיקוד.
בתאורה טובה של אור יום העלייה ל-13 מגה פיקסל בגלקסי אס 4 בהחלט מספקת יותר פרטים ויותר דיוק.
הצילום ב- HDR טוב יותר בגלקסי אס 4 שבו סמסונג עשתה עבודה טובה בהרבה מאשר בגלקסי אס 3/ הצילום לוקח יותר זמן אבל התוצאות בהתאם. האייפון 5 מצלם יותר מהר ב- HDR אבל התוצאות שלו ב-HDR לא משתוות לגלקסי אס 4.
 על אוטומט בממוצע האייפון מייצר תמונות טובות יותר.





אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.
© 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה