3.5.13

תופעת המוות הפתאומי במכשירי גלקסי אס 3 וגלקסי נוט 2


חצי שנה לאחר שהגלקסי אס 3 הגיע לשוק החלו להופיע באינטרנט המון דיווחים על מכשירים שנכנסים לטעינה ולאחר מספר שעות מסרבים להתעורר, בהמשך זה התרחב למכשירים שמתו תוך כדי שימוש מכל מיני סוגים.
רב הנסתר מהגלוי בנושא הזה. מאחר ואין תגובה רשמית מסמסונג שמצידה מנסה להימנע מ- Class action suit שיכול לעלות לה בין עשרות מליונים לשמיים הם הגבול, כל מה שיש זה פרשנויות.
היום פורסמה באתר Newsgeek.co.il כתבה בנושא על ידי פשה קגן, כתבה שתרמו לה גם אנשים מהפורום של גלקסי אס 3 ב- Iandroid.co.il . לאחר שקראתי את הכתבה, נראה היה לי שהיא רק תבלבל יותר משתמשים חדשים והגבתי עליה בפורום עם הטענות שלי. קגן הגיב גם הוא ואתמצת את תגובתו ( לינק )
במשפט בסגנון "זה הכי טוב שאפשר ואם אתה רוצה להראות משהו אחר אתה מוזמן".
אני חושב שניתן לתמצת את הבעיה בצורה שמשתמשים רגילים יבינו אותה ויבינו מה נדרש לעשות וזאת מטרת הפוסט הזה. אשמח לתגובות מכם האם באמת פישטתי את הבעיה או שרק הוספתי בלבול.
אז קדימה לעסק.

מה זה המוות פתאומי הזה?

ישנו רכיב שנמצא בכל טלפון מודרני שנקרא EMMC לצורך העניין נקרא לו הזיכרון הפנימי של המכשיר.
ישנה סדרה של מכשירים של גלקסי אס 3 ונוט 2 שיצאו לשוק עם גרסת קושחה מסוימת לרכיב הזה שאיתה יכול הרכיב הזה ל-"התאבד", בחלק מהמקרים זה בהדרגה ובחלק מהמקרים זה פתאומי.
המכשיר יכול לא להתעורר בכלל או רק להתעורר ל-"מצב התקנה" אבל לא לאפשר התקנה מוצלחת.
כל בעלים של גלקסי אס 3 או נוט 2 חייב לוודא האם המכשיר שלו פגיע לתופעה וחייב לנקוט צעדים אקטיבים אם המכשיר שלו חשוף כדי להקדים תרופה למכה ולהקטין את הסיכויים שהמכשיר שלו ייפגע ויפסיק לעבוד.


איך אני יודע האם הטלפון שלי חשוף לתופעה?

אתם נכנסים לחנות היישומים של גוגל במכשיר ומריצים חיפוש של emmc check ומוצאים את היישום של Vinagre ומתקינים אותו. או אתם ניגשים לאתר של חנות היישומים של גוגל בלינק הבא לינק ומשם בוחרים בצד שמאל להתקין ובוחרים את הטלפון שלכם.
לאחר ההתקנה אתם נכנסים בטלפון למגירת היישומים ומפעילים את eMMC check .
במסך שמופיע (כפי שניתן לראות בתמונה למעלה) יש קטגוריה של eMMC chip . אם הנתונים שלכם הם בדיוק כפי שבתמונה כלומר VTU00M + FwRev:0xf1 אז המכשיר שלכם חשוף לבעיה.

מה עושים עכשיו?
"יופי רן עכשיו הלחצת אותי ואני בפאניקה שימות לי מכשיר שהשקעתי בו אלפי שקלים ואני לא יודע מה לעשות."
יש כמה דרכים לטפל בבעיה חלק מהן פשוטות וחלק מהן מורכבות מאד.
הדרך הפשוטה ביותר היא לנסות לעדכן את המכשיר באופן אוטומטי ונתמך.
אם אתם עם מערכת מקורית ורוט,תבטלו את הרוט וכנסו להגדרות המכשיר ושם ל"אודות טלפון"


אם במכשיר שלכם לא מופיע בגרסת אנדרואיד 4.1.2  אתם קרוב לוודאי עם גרסה לא מתוקנת והגיע הזמן לבחור במעלה העמוד ב- software update  ולעדכן (לא לשכוח לגבות אל המחשב כל מידע חשוב קודם לכן).
אם לא מופיע לכם עדכון או שגם לאחר העדכון אתם עדיין עם אנדרואיד 4.1.1 אתם תיאלצו להיות יותר אקטיבים.
אני יודע שזה מלחיץ, אם אתם לא טכניים ויש לכם חבר טכני שיכול לסייע אולי מוטב שהוא ימשיך מכאן.
אתם גולשים במחשב לאתר המצוין של sammobile אתם בוחרים את הטלפון שלכם ואת המדינה שממנה הוא נרכש, בדוגמא שלי זה טלפון שנרכש בישראל.

מורידים את הרום המעודכן שבמקרה הזה הוא i9300xxEMC2  ומתקינים אותו לפי המדריך המצוין הזה: לינק
לאחר ההתקנה. אם אתם טכניים באופי ורוצים להרחיב קצת את ההשכלה על הטלפון שלכם אפנה אתכם למדריך המצוין מהפורום: לינק ואל תשכחו גם להגיד תודה לאנשים שעמלו ימים על המדריכים.
לאחר ההתקנה הטלפון שלכם ככל הידוע נכון לרגע זה אמור להיות מוגן.
אני לא מכיר מישהו שהתקין רום מעודכן והמכשיר שלו שבק חיים עם הסימפטומים האלו.

שאלות ותשובות:

  • שאלה: למרות כל ההסברים זה עדיין נשמע לי סינית ואני מודאג, מה לעשות. 
  • תשובה: לך לחנות סלולר מקצועית (רצוי זאת שקנית ממנה) ותשלם 150-200 ש"ח כדי שהם יבצעו את העדכון מצד אחד וגם לא יסירו אחריות מהמכשיר בגלל ששיחקת איתו מצד שני.
  •  שאלה: המכשיר שלי כנראה סובל מהבעיה, הוא נכבה לי ולא נדלק יותר, מה לעשות?
  • תשובה: לך לחנות שממנה קנית או ליבואן אם יש לך מכשיר ישראלי ותבקש תיקון, לך עם איש טכני ואל תתן למוכרים לשכנע אותך שהמכשיר נרטב, "טופל" או כל קשקוש אחר שלדעתם משחרר אותם מהצורך לטפל בבעיה על חשבונם. 
  • שאלה: קניתי את המכשיר מזמן וכבר ביצעתי בו רוט והתקנתי רומים, האם אכלתי אותה ואין לי איך להפעיל אחריות?
  • תשובה: במילה אחת כן, אתה בבעיה, ישנם דרכים לנסות לשחזר את המכשיר למצבו המקורי אבל הבלוג הזה לא מטיף לכאלו דברים, גוגל הוא חברך הטוב.
  • שאלה: קניתי את המכשיר מחו"ל האם אצטרך לשלוח אותו לחו"ל לתיקון?
  • תשובה: כן, אם הוא כבר מת תיאלץ לשלוח אותו ולדאוג לבצע מול המכס את התהליך המסודר של הצהרה וכו', לא ניסיתי ולכן אין לי פרטים אבל אנשים מהפורום  ביצעו את התהליך בהצלחה מסוימת.
    • שאלה:  עזוב אותך מפוליטקלי קורקט מה אתה ממליץ לעשות?
    • תשובה אם המכשיר מת: אין לך מה להפסיד מסור אותו לתיקון ותקווה לטוב, שים לב שחלק מהחנויות דורשות סכום שקרוב לעלות של מכשיר חדש ואז אולי לא כדאי.
    • תשובה אם המכשיר חשוף אבל תקין כרגע: לך לחנות ביום ראשון ותעדכן, אם אין לך חנות כי הבאת מחו"ל ו/או אתה לא מוכן לשלם לחנות אז לדעתי כדאי להיעזר בחבר טכני ולהתקין את המערכת המעודכנת כמה שיותר מהר. גם בעדכון יכולות תיאורטית לקרות תקלות אבל אני מעדיף להיות אקטיבי מאשר להמתין לגזירה שאולי תבוא.

    לסיכום:

    אחרי שהיו צ'יפים לא תקינים גם בנוט 1 וגם בגלקסי אס 3 ובנוט 2 נושא בקרת האיכות של סמסונג מתחיל להטריד. אם המכשיר שלכם חשוף, תעשו מעשה ואל תחכו. יכול להיות שיש לכם מכשיר חשוף וכלום לא יקרה לכם, אבל למה לקחת סיכון?
    שמענו בפורום על הרבה מקרים שבהם חנויות ניסו להתנער מלתקן את הבעיה או להחליף מכשיר ולכן הסתמכות על האחריות עלולה לעלות לכם ביוקר. מרגיז נורא שאנחנו משלמים אלפי שקלים ופתאום מצפים מאיתנו להיות מהנדסים כדי לשמור את הטלפון תקין. לי לפחות המקרים האלו ב-3 הדגמים הכי מרכזיים של סמסונג בשנה וחצי האחרונות גורמים לי לחשוב פעמיים לפני שאני רץ לקנות גלקסי אס 4. חשוב לציין שגם ליצרניות אחרות היו בעיות דומות אך פחות קריטיות, השוק הזה ממהר יותר מידי להשקות וכנראה מעגל פינות בבדיקות במירוץ להקדים את המתחרים.


    לאלו שרוצים לקרוא את הדיון המאד טכני בפורום XDA לינק



    אין לראות במאמר הזה  שום הצהרה מחייבת על נושא הבאג או האחריות הישירה או עקיפה של סמסונג או היבואנים שלה על הבעיה והטיפול בה. כל המידע בכתבה מגיע מקריאת מאמרים בפורום XDA 
    אין כותב המאמר נושא באחריות לשום נזק שיגרם לכם למכשיר אם תנסו פעולות שהוסברו כאן. 


    אין להעתיק או לשכפל או לפרסם תוכן מאתר זה בשום צורה ובשום פורמט ללא אישור בכתב של בעלי האתר.

    © 2013 כל הזכויות שמורות ל- רן בר-לוי.



    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה